Drack urin
Gick in för att titta till en av mina illrar precis, han vaknade gick runt lite, kissade vände sig om och drack av kisset. Usch har aldrig varit med om något sådant tidigare och undrar vad det kan bero på? han är gammal kan han blivit dement eller något liknande? Hans vattenskål var fylld med vatten och stod cirka en meter bort så det kan ju inte ha något med törst att göra.
Illa berörd och tacksamför svar
Be a rainbow in someones cloud
Kanske kan denna tråd ge dig lite av nytta?
Paulina

#1 Tack för tråden, hoppas att det inte är något fel med honom. Ska ta upp det eftersom han ändå ska in på vaccination och hälsoundersökning. Har sammanlagt haft illrar i flera år och aldrig sett detta innan så jag blev helt ställd.
Jag har själv inte råkat ut för det men det verkar ju hända. Var det hans eget eller kollade han av någon annans urin? Vill minnas att du har en ny, och jag antog att det var honom det handlade om. Ber om ursäkt om jag tar för stora antaganden ;)
Ja, en hälsokoll kan ju som sagt vara bra men det behöver ju inte vara något illa med det, förutom att man då gärna avstår pussarna på ett tag ;)
Paulina

#3 Det var hans eget, jag är hemma hos min mamma på besök och han är den ända som fick följa med. Har haft honom ett par veckor men har inte sett det innan.
Nä pussar är det inte tal om, blä det var inte alls en trevlig syn :(
Har hört att det gäller de flästa djur om de har salt brist eller om det var någon annan brist minns inte exakt. Med då lapar dom lite urin för att få i sig de dom saknar. Inget farligt bara normalt beteende. Men kan ju ta upp det om du ändå skall till vet. Dom vet ju bättre.

Dealen gjorde liak dant för någon dag sen. usch! men han såg nöjd ut