Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 151 ggr
UlrikaG
0

Åhh så spännande :)

Det är julafton för mig snart :)

Har precis beställt en EOS 400D :)

så spännande :)

kan knappt bärga mig :) Räcka ut tungan

hoppar och studsar på stolen :)

CarlS
0

Nu blir jag avis…köpte en EOS 350D någon månad innan 400D kom. :( Visst ju inte om 400.an)

Men lycka till med din Canon EOS 400D. GOD JUL! Glad

//CarlS

UlrikaG
0

Tackar :)

Faxlin
0

Ohh, vilka bilder vi ska få se då. Du som redan nu bjuder på så fina bilder. Ser fram emot att få se massor av resultat sedan. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

åh grattis Ulrika!! va roligt! själv var jag  inne på en 350D…men det verkar vara svåra att få tag på i butik nu sen 400D kom..så vi får de vilken det blir ;)

UlrikaG
0

Åh, jag komemr nog inte vara inne här på ett tag :)

sedan helt plötsligt kommer ni bombarderas av bilder av alla dess slag:)

skämt åt sidan, jag kommer nog ta en heldel bilder :)

sara, inga probelm att få tag på 350D, finns massor på nätet i butiker bl a inet som har butik i bla sisjön

emoflickan
0

Kul :) jag har tagit sjukt med kort sen vi skaffade våran 400D hehe, den tar suveränt bra bilder!

sarae
0

#5 ahaha inet?? å fan den kännder jag inte till! jag vill helst köpa den i butik av någon anledning! måste kolla

UlrikaG
0

man kan, om man vill, beställa över nätet och hämta den samma dag i butiken

då är man garanterad att det finns ett ex samtidigt som man har möjlighet att ändra sig om man väl där inte känner sig bekväm med varan

inet.se

#6, jo jag har sett detta :)

har ni testat även utomhus med rörliga motiv?

emoflickan
0

Jupp, vi var ute häromdan med rörliga illrar haha. jag puttar upp tråden så akn du se lite bilder. även om det blev en del rumpbilder så blir dom inte suddiga, lyckades få en hel del bra kort =)

smurfb
0

#8, Vi (jag å emoflickan) har tagit massa kort inomhus på illrarna när dom rör sig. Det är inget problem men man måste använda blixt. Det gör ju att bilderna inte blir helt naturliga. Med ett bättre objektiv än kitobjektivet kan man nog ta bättre kort inomhus, för att om jag ska vara ärlig så är kitobjektivet väldigt begränsande.

Tillexempel:

http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=232095

Som inte kostar speciellt mycket (saknar iofs zoom) är mycket bättre objektiv för det ändamålet.

smurfb
0

Nu läste jag ju fel, utomhuskort är mycket lättare att ta (när det är dagsljus iaf).

UlrikaG
0

Tack för tipset :)