Gå i trappa?
Har funderat på om illrar "klarar av" att gå mycket i trappor? tänkte på taxar och andra små hundar som kan ta illa i ben och rygg om de går för mycket i trappor. men hur är det med illrar?
yup…här skuttar vi både upp å ner i trappor…men det vra lite läskigt första gången det såg en trappa

Mina har inte tagit skada av det någongång i alla fall. Har väl inte heller hört om skador direkt från trappgående. men det finns ju de små pälsar som ramlat ner från trappor och skadat sig ordentligt.
Jag rekomenderar nog sele och koppel så kan man förhindra ett fall.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
taxar och andra kortbenta/låga hundr klarra att gå i trappor, dok brukar de drabbas av bl bråck och då gör det grymt ont för dem att gå i trappor osv…slitage…
Har aldrig hört om någon iller som ej klarar att gå i trappor?!…mina gillar springa i trappor, bra motion för dem också :-) Min Göran klättrar även på stege, både upp o ner. Så vist klarar de att gå i trappor…sålänge de ej har ryggproblem, bråck el. lik.

#3 aha…okej intressant! bra det:D
haha…vi hade en katt som klättrade upp på stegen och upp på taket ovanför trappan omd et kom en kattfiende…de kom aldrig upp till henne då:p
Dior tycker att det är superkul att gå i trappor (trappphus). han brukar tävla med mig om att komma ned först. haha. vi stannar på varje trappavsatts och tar de lite lugnt och sen börjar jag gå långsamt och han springer ned för trappan och lägger sig vid kanten till nästa trappsteg tills han ser att jag är där också :)

haha…va söttt:D