Adrias Valpar!
Sent igår kväll bslutade jag mig för att sova ett par timmar, då ögonen gick i kors, och inget verkade hända. Var ocj kikade till henne ett par ggr i natt, men allt var lugnt. men självklart passade hon på, innan väckarklockan ringde igen.
5 små dunbollar är hittills födda (precis så många jag hade beställt!)… men jag vet inte om hon är klar då de inte diar ännu och hon verkar lite orolig.
Märkligt nog är hon hur snäll som helst, och ag får klappa både henne och valpar. Något jag aldrig trodde om min adri fis :=
Nu har valp nummer 6 kommit! Hittills klarar adria detta galant, men hon verkar fortfarande orolig så det kan kanske komma fler

oooh grattis! måste ju få komma över o se på underverken innan jag åker på semester =)
Medans Adria bestämmer sig för om det ska komma fler eller inte, så är jag så hemsk att jag lägger upp lite bidler på underveken. (Adria är så van med mig och min kamera, så det stressar henne inte)
7e valpen är nu född… inte säker på att hon är klar..
uppenbarligen fungerar det rätt så bra med en enda kort parning :)

#7 Verkar helt klart så, katastrofkullen är väl också efter en kortis? Bara att boka tågbiljett för mig då så jag får snosa valpisar.

Härligt!! Jag har oxå anamat de korta parningarna och det har ju gått bra ;)
Nummer 8 är nu född :) En litn grabb…. tror inte hon är klar, och jag börjar febrilt leta efter stoppknappen :s

ojoj sara du kommer bli mormor åt en hel drös med valpar =) du får säga åt henne att kniiiipa snart ;)
Det verkar som att vi nöjer oss med 8… 6 av valparna diar, och 2 väntar på sin tur (bara 6 bröstvråtor)

Oh!! Vad mysigt, grattis! Ingen fara, jag kan ta hand om de tre du inte beställt ^^
Carpe Diem
Woho massor med avbitare hehe va ju de ja sa! :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Måste ju in fast jag messat;) Grattis Adria, du blir en strålande mamma!=)

Grattis! Vad roligt :)) *vill ha alla*
Grattis Grattis, såg att du skrivigt att dom kommigt på facebook så skynda mig in här för att titta på Adria och hennes puppisar :D

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah! Jag tror att jag ska ge mig sjalv ifokus-forbud nu…
// Amanda
Hahaha jag tror jag ska ge mig själv "peta på valpar förbud"… går bara inte att låta bli.. de är alldeles bedårande.. och de har redan antydan till mörk nos :)
Grattis till valparna! Underbart ljud om vi alla som fått valpar i år satte ihop ungarna till en fin liten kör ;-)
#22 tackar! Hahaha det hade varit något!
Det verkar för övrigt vara jämt fördelat… 4 pojkar och 4 töser får jag det till nu!

grattis adria och mormor sara=) försöker ringa som en tok men bara upptaget =P
såg på ferretbreaders forumet om valparna så jag var ju tvungen att kika om du lagt bilder här=)
Ja.. jag kommer att spamma med valpbilder tills ni blir riktigt trött på mig :)
Medans adria var iväg för att gå på låda, och gömma lite mat, passade jag på att snatta en liten tös :)
Nu plockar jag fram mitt mantra och kommer få köra hårt inser jag nu om de ska fortsätta med sådana här trådar sara!!
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#29 Haha, har du också "jag ska inte ha en valp i år"-mantrat i högsta hugg? ;)
Grattis igen Adria, Avanti och "mörrmörr" Sara! Vilka snuttepluttar! Tänk vad de ska hänga bra i dina extremiteter om bara någon vecka ;)
(jag ska inte ha valp - jag ska inte ha valp - jag ska inte ha valp!)
Paulina
#30 hehe jag tänkte att de skulle hänga i DINA extremiteter, som nästan granne har du en viss skyldighet här :P
#31 Det förstås ;) Agerar gärna bitpinne så länge jag kan innan jobb tvingar upp mig. Men jag har fått killen att inse att en tur till Skara med grillning och illergos i kvadrat hos dig är en riktigt bra idé ;)
Paulina
#30 Självklart har jag det mantrat i högsta hugg.. Hade ja visserligen förra året oxå och se hur de gick MEN i år har jag vässat och skrivit om så nuuu kommer alla tankar på att skaffa valp kana av som om jag vore av teflon hahaha
#33 Haha, ja det gick ju inte så bra förra året :P
Paulina
jag visslar lite diskret här borta och lovar att lägga upp fler valpbilder med jämna mellanrum :)
#34 haha nje förra året var ett misslyckande men sägs ju att övning ger färdighet 
#35 lalala bingo bingo dina kommentarer tänker jag varken se eller höra i fortsättningen haha
Hey! jag har inte tvingat nån att bli valpissugen 

Stort grattis till den stiliga mamman Adria och mormor Sara =)
#32 ni är sååå välkomna på valpgos och grill! :)
#33 haha you wish ;)
Oh så roligt, grattis Adria, Avanti och Sara! Längtar redan tills man får komma o hälsa på, helt otroligt att en av de där små sötnosar nog blir min, är så glad! Grattis igen til er
#40 tusen tack :) Ja… det finns några pojkar att välja mellan, och ni är sååå välkomna hit :)

Grattis till tillskottet. Men jag tror du får förbud att visa valpisbilder sara, de kommer bli farliga de där valparna.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#42 Tack!
hehehe ett alternativ på skrivförbud? Valpbildsförbud? hmm undrar om iFokus har en sån funktion :P

#43: Jag kanske får be grabbarna bakom att fixa en, enbart för dig om inte annat. :-)
Audiatur et altera pars
#44 hahaha jag väntar med spänning :) Tillsdess kan ni se fram emot bildspam.. lite betalt för alla andra valptrådar jag frestats av genom åren :)

#45: Funderar, men om jag ger ett vanligt skrivförbud, visst måste det fungera på samma sätt? Jag menar kan du inte skriva borde du inte kunna visa farliga valpbilder. hmm, värt att fundera på helt klart. 
Audiatur et altera pars

#40 och en till mig ;)
#46 ajaj det där lät ju inge kul :P får klura ut nått sätt att lösa det på ändå :P
#47.. haha ja det räcker de nog till :P

#48: Klart jag kan ge mig själv besöksförbud så kan jag inte se dem. ;-)
Men ärligt, de är hysteriskt söta redan nu, och jag och mörka nosar. Se i alal fall till att inte lägga in tungbilder ihop med dessa mörka nosar sedan. Då kommer det sluta med ett besök hos dig från mig. Och det vill du ju inte :-)
Audiatur et altera pars
#50 haha vi ska se vad vi kan ordna för bilder för att avskräcka dig :) En svans kanske? Ett öra? :P

#5: svansar kan nog avskräcka, är inte lika farliga för mig som tungor och mörka nosar i alla fall. hihi
(ps. du vet att du är liiiite knäpp va? )
Audiatur et altera pars
#52 knäpp? va? vem jag? inte då! Förövrigt är det väl fullt normalt att jag tagit in dator, kuddar, filtar, kaffekanna, telefoner samt nummret till pizza budet in i valphagen? Hålle rjut nu även på att adress ändra… SaraE, första valphagen till vänster, skara.

#53: *Asg* okej, jag hade fel, du är mer än knäpp. du har liksom passerat det redan. Jag trodde inte man kunde bli knäppare faktiskt.
(och för er som inte förstår så retas jag bara med sarae, jag är inte elak)
Audiatur et altera pars
#54 hehehe om du bara visste hur mycket värre det kan bli :P Det är mååånga veckor kvar i hagen :P
hmm undrar om mc donalds har hemkörning?

#55: Mohahahaha de kanske gör ett undantag bara för att använda dig som reklam :-)
Audiatur et altera pars
#56 hmm där sa du något! ska genast försöka ordna… jag svälter ju snart i hagen

#57: Va? Bjussar inte adria på en mus eller två?
Audiatur et altera pars
#58 jodå.. hon försöker envist.. hon har även försökt genom att doppa dem i lactol…. den kombinationen var inte god! ungefär som apelsin juice och tandkräm

#59: Äsch nu är du lite petig.
Audiatur et altera pars
i brist på annat att göra än att sitta och sucka över dessa ljuvliga varelser, så kommer det ännu fler bilder :) (nej, jag är INTE jobbig)
Hela familjen
För övrigt ligger vikterna mellan 8 och 12 g :)

Det blir nog inga valpar…ha, ha, 8 stycken!!
Grattis till både dig, Adria och Avanti. Men berätta inte för Avanti om barnbidrag och grejer för då gör han nog en Ludde och drar.

Grattis till nytillskotten! Lägg gärna in en massa bilder!!
Ett stort grattis till valparna. =) Jättekul att du har fotat så mycket och intressant att se en iller föda en valp. Har jag aldrig sett. Visserligen är det inte så stor chans att se då jag inte är uppfödare.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
#65 han har under dagen krupit längre å längre in bakom byrålådan…
#66 hehe det kommer.. men främst i valpdagboken.. annars blir jag nog portad här :)
#67 tackar :) Första gången jag själv sett det "live också, det var en otrolig upplevelse! Är helt fascinerad över "hur lätt" det såg ut, och hur hon samtidigt hade full koll på de andra valparna, och passade dem :)
Oh my GOD!!! Som jag har väntat med spänning om det skulle bli några knyten :) Så sjuuukt fina små saker- Ser redan väldigt mörka ut också… Du vet att vi sagt att vi kommer o hälsar på i sommar- kan bli så illa tvungen att vänta tills i vinter för vem ska klara motstå!!??
Å andra sidan vill Kalle väldigt gärna träffa en valp, o vad är bättre än att träffa EN valp? Jo, att träffa 8!!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
#69 hehehe ni är sååååå välkomnna… 272 tänder väntar mer än gärna på att ni kommer hit :) Så ljuvliga som de här är, så lär de nog vara kvar även till vintern :P

Svansarna å nosarna är ju så söta att man smäller av =P

Grattis till underbart vackra och redan mörka valpisar!!!
Ska göra allt jag kan för att hålla mig borta från dina trådar ett par månader framöver ;)
Har en känsla av att jag skulle bli alldeles förstörd av suget efter en liten mörknos =))
Grattis Adria! Bra jobbat!
#72 haha tackar :) Börjar faktiskt själv känna mig lite förstörd ;P

Ett stort grattis från oss på 24 b i Viskafors Gusgus Grastaquin o jag grattar till denna underbara lilla hihi lilla kull.
Var det inte så att du bestälde 3 valpar men du fick vist lite bonus med där .
Nja,,, jag hade beställt 5.. men magpratar maria verkar ha lagt in en extra beställning… men jag klagar inte :)
#75 hihi onej du inga extra beställningar här inte.. bad henne bara lyssna på dina önskemål hihi.. Tror nog snarare hon tröttnade på allt vappistjat så hon tänkte klämmer ja ut några extra blir de nog tyst :p
#haha det kan ju iofs oå vara en variant ;) Hur som helst så är damen ursäktad, med råge :)
Gratulerer så mye med de utrolig skjønne små 
Kan det kanskje være ilder-matematikken som har slått til, også når det kommer til antall valper faktisk…….

sarae Usch va du är taskig som visar så bedårande nosbilder*suktar* Hann inte uppdatera igår då jag håller på att göra valppåsar åt Saga, ska även plasta om valphagen så på något vänster ska allt detta hinnas med innan valpningen om hon nu är dräktig
#78 tusen tack :) hahaha du har nog rätt ;)
#79 hehehe visst är jag hemsk :P Väntar på uppdateringar om saga!
Förövrigt mår alla valparna bra, oc Adria är en riktigt bra mor, viker inte från valparnas sida, förutom att på 5 sekunder springa på låda. Hon verkar inte ens ha varit uppe för att äta i natt. Damen som jag trodde skulle förvandlas till huggorm och inte låta mig komma nära valparna, visar fortfarand estolt upp dem, och låter mig klappa.
oh detta ljuvliga pip! Men jag måste säga att de är förvänandsvärt tysta, om jag jämför med katastrofkullen och saras valpar. Adri har 6 bröstvårtor. de 2 som inte får äta, passar hon mellan tassarna, och får dem att sova. efter en stund så byter hon valpar så fint att det knappt hinner bli något pip därimellan. Alla verkar så nöjda så!

#80 Tysta??? Jag tyckte dom pep sönder mitt öra i telen igår, men ack så mycigt dom lät =)
#81 hehehe det var då.. adria hade lämnat dem för att gå på låda.. då är det minsann liv i lådan :)

#82 okej. ja men att få en trasig trummhinna var det värt hihi 

Grattis till bebisarna, skönt att det gick bra..
Jätte vackra bilder =)
Lycka till i fortsättningen =)
// Liinda
#83 haha visst var det? :P
#84 tack!
Grattis!!!!!!!! Jag är inte ett dugg avundsjuk…. 
*jag tycker inte om mörka valpar, jag tycker inte om mörka valpar, jag tycker inte om mörka valpar…………..*
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#86 hehehe mitt gammla mantra ser jag ;)

Tyckte också det peps en hel del i mitt öra igår faktiskt.
Dessutom måste jag säga att jag tycker att det är otroligt egoistiskt, själviskt, egotrippat och alldeles oförlåtligt att ha flyttat från Göteborg till Skara nu!
I vems valphage är det meningen att jag ska bo i i år då hade du tänkt. Elaka människa!
#88 hehe du får väl bo i din egen :P annars är du välkommen hit… här finns plats för 2 :P

#89 Om jag får en egen valphage så är du förlåten….inte annars!!
Kan ju inte åka till dig ju, kan inte lämna resten av flocken ensamma hemma. Dessutom kostar det pengar, suck.
#90 hehehe ok.. ska ta ett snack med nolita :P

Grattis!!!
Men herrejösses såna sötsaker :o)
Säger som så…skönt att man fortfarande är mätt på valpar sedan förra året.
Njuter så av lugn o ro 
Stort grattis!!! Vilket liv det kommer at bli med 8 stycken! Underbart! ;) Och vilka skönheter du kommer att få där hemma!
kram,
IDA
Hahaha ja.. här kommer det verkligen att bli liv :) Tar emot praktikanter från och med vecka 4 

Åh, seriöst ha-begär som väcks till liv i mig nu =)
ååå man blir ju inte alls sugen på en till…. 

Gosnosar :o)
Trasig trumhinna hade helt klart varit värt det, tänk att lyssna på detta undebara ljud, världens bästa musik ju haha.
Synd bara att priset har gått upp så mycket, annars hade man slagit till med allihop .
gud så söta de är. =))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Tackar :)
Vägde valparna för en stund sedan.. och det här är nästan löjligt :s
Minsta ligger på 16 g och största på 21 g!
katastrofkullen förra året, som ändå var rätt så stora valpar låg mellan 11 & 15 g på dag 4 :s
Vart ska det här sluta?

Usch, jag som önskat mig en Avanti junior *suktar och dregglar på grabbarna*
#103 Ohh det blir säkert ett gäng förvuxna illrar det där *stora som grand danios*
#104 hihihi taxar åtminstonne ;)

#104 Okej… jag överdrev liiite
*ler*

Puh… jag skulle ju sy selar till dom.. får gå ut och mäta grannens tax för mina små pygmeer här hemma kommer ju bli omväxta om en kvart.
#107 YES! bara ut och låna… elelr så tillverkar du bara en sadel och grimma åt dem.. funkar nog bättre