Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 406 ggr
NinaogRaKKerUngene
0

Redningsposer

Hei på dere.

Jeg har satt i gang et prosjekt med redningsposer for mindre dyr. Dette er praktisk for å få dyrene ut i en nødssituasjon. Enten fordi man må ha dem ut gjennom åpninger som er for små til reisekasser, eller fordi dyrene må fraktes ned f eks en brannstige.

Disse blir sydd i flammehemmet stoff (slik at dyra blir fraktet trygt ved brann).  Syr på et kors på framsiden  i refleks-stoff (dette for at posen skal synes lett ved eventuell brann og mye røyk). Posen lukkes ved hjelp av en klemme (slik som brukes på ryggsekker) og snoren blir så lang at du kan henge posen etter denne over skulderen. På den måten blir snoren strammet av tyngden på dyra, dette som en ekstra sikkerhet.

Har ikke fastsatt pris enda, men det kommer samtidig med at jeg lanserer posen på NIF-treffet på Fornebu søndag 3. mai. Bilder kommer etter det. Posene kan bestilles i ulike størrelser (selv skal jeg ha 2 stykker med plass til 3 i hver).

LinaN
0

Låter ju jättebra! Ser gärna bilder på denna räddnignspåsen :)

jag har en skylt på dörren som säger  rädda oss vid fara 2 illrar, 1 hund och 1 katt.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

NinaogRaKKerUngene
0

Nå er redningsposen ferdig sydd, men jeg har ikke fått tatt bilder av den. Pusser opp badet her hjemme, så det er litt hektisk om dagen. Har 1 000 ting jeg skulle gjort samtidig.

Bilder kommer etter hvert.

Zandra---83
0

Jag väntar på bilder då jag gärna skulle vilja ha något som lätt gör att jag kan få ut Birdie om det händer något. Katterna får på något vis lösa sej ändå om faran är framme, men att lätt få ut ett djur gör ju det hela ännu lättare även att hinna få ut katterna. :)