Illeruppfödare?
Hej alla!
Vi är ett par bosatta i Stockholm som är intresserade av att skaffa en iller. Har letat efter uppfödare utan att lyckas och undrar nu här om det finns någon som har kontaktuppgifter till uppfödare, gärna som får valpar till sommaren.
Vi har stor djurvana (hund, katt, diverse gnagare, fåglar, orm), dock ej illervana. Vi är 27 resp. 21 och studerar båda två vilket innebär att vi är hemma mycket och har mycket tid över.
Tack på förhand!
/Martin och Stina
Vi är en del uppfödare här i Sverige, från Malmö i söder och minst till Upplans Väsby i norr. Själv har jag min uppfödning i Helsingborg, och här är lista här inne med uppfödre men kommer just nu inte på vad tråde heter, men det är det säkert någon annan som gör.
Glömde skriva att jag just nu har en kull med 8 valpar, 2 är albino och redan tingade resten blir viltfärgade och troligen pasteller och kanske tomtar i dessa färger. Valparna är 1 vecka idag.
Hej,
Tack för ditt snabba svar!
Vi har letat runt här på forumet i olika trådar, men de flesta hemsidor och länkar har varit inaktiva. Vi ska kolla runt lite mer.
Helsingborg är kanske lite långt att köra även om vi har möjlighet. Vore dock smidigare med en uppfödare mer norrut,
:)

Pirjo här inne har uppfödning i Stockholm och valpar till sommaren.
Be a rainbow in someones cloud
Tack!
Malin finns även på gotland, trots att jag personligen inte har valp därifrån kan jag rekommendera henne då dom illrar jag träffat på ur hennes kullar har varit mkt trevliga och stabila. Länk till hennes hemsida
Pirjo o Malin är dom jag oxå skulle rekommendera.
Pirjo hittar du här: www.geocities.com/rinaillrar/
Malin hittar du här: www.murgronan.info.se/
Malin bor på Gotland men det brukar inte vara några problem trots vattnet imellan. Jag har en hona därifrån och hon är en underbar liten Skatt
Sen finns även Paulas illrar och Björkskogens illrar . Jag vet dock inte om de fortfarande är aktiva uppfödare så de har kull i år.
Guteillern kommer att få 2 kullar i år. Sista kullen på sin "gamla" avelshona och första kullen på den nya honan. Visserligen på Gotland men för rätt köpare levererar hon till fastlandet. Jag har telefonnumret och kan PM:a det om det finns intresse.

norrskenets uppfödning rekommenderar jag, henne finner ni här inne.
hej
känner några utanför uppsala som hållit på i flera år, ni kan ju höra av er om ni är intresserade så kan jag ge deras uppgifter. De har ingen hemsida vad jag vet, men de vaccinerar, chippar alla illrar och de valpar de fått. samt följer dem först tiden hos de nya ägarna, och de är jätte trevliga och de brukar även ordna försäkring.
Mvh

putt
Be a rainbow in someones cloud

#8 Paula har inte kvar sin och jag (Björkskogen) har ingen kull i år men förmodligen nästa ;) Men man kan komma och hälsa på mig ändå ;)
Jag har ingen kull i år heller, men förhoppningsvis nästa år.. Hit är man oxå välkommen att komma och gosa illrar, vi finns i tyresö. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu