Cerezas Kryddor - 1 vecka!
Japp tiden går fort när man har kul sägs det, och denna veckan med de små liven har vara jätterolig
En bild på hela gänget. De växer så det knakar för varje dag!

Är fortfarande inte helt säker på könen, har ju inget att jämföra med. Är det någon med erfarenhet som har vägarna förbi kävlinge så får ni gärna kika in =)
Sötnosarna! å de har vuxit!
Vad gäller könen, så kika på avståndet mellan "hålet" och anus. Längre på pojkarna, När resterna av navelsträngen trillat av är det mindr förvirrande.. har de en "navel" är de pojkar :)
Här har du bra bilder att jämföra med:

Nu blev jag förrvirrad…då är det nog inte så många pojkar som jag trott;P
#7 man lär så länge man lever :) Min katastrofkull bytt kön ett par gånger de första dagarna hehehe had från början 5 honor och 2 hanar :P visade sig vara tvärt om hahaha

Redan en vecka!!!
Underbara småttingar :)
Bra beskrivet Sarae =)) Killarna har "navel" hi hi!
Ska bli kul att se vad du till slut kommer fram till, Johan!
Är du fortfarande osäker, kan du ta en mjuk liten pensel och pensla från magen och ner mellan benen. Om det då kommer kiss från "naveln" är det en pojke. Kommer kisset mellan bakbenen är det en tjej ;)
Lycka till med könsbestämningen ;)

va?? Kiss från naveln?? seriöst?
#10 "navln" = snoppen ;)
är det en hane så sitter snoppen där en navel borde sitt ungfär.. är det en hona så sitter vulvan ett par mm från anus ;) genom att stimulera dem, så får man valpar att kissa/bajsa
Leta testiklar är ingen större mening nu.. de kan man bara palpra när de blivit några veckor äldre ;) Så rikta in dig på vart "hålen" sitter
#10 Det som ser ut som en navel, hanens könsöppning. Liknande hundar sitter öppningen där penis kan komma ut på undersidan av buken. Alltså kissar inte illrar med naveln ;)
Paulina

Fnissar hysteriskt just nu!!!
Förlåt mig Johan att jag förklarar luddigt ;)
Kram på dig.

Haha, jag misstänkte detta, men man ska aldrig sluta förvåna sig =)
#14 spring å kika nu! e ju nyfiken på fördelningen :P

Det kommer när det är paus på House:P

4 flickor och 3 pojkar verkar det vara då =)
#16 attans missade jag house IGEN? *suck*
#17 :) jämt fördelat då :)

Japps! =) Kul kul, och tack för tipsen så jag fått rätsida på det nu :P
Grattis! Kul med kullnamnet. Kolla in vad min senaste kaninkull heter
! Du kanske kan få fler namntips!?! hihihi!

Vilka sötnosar=) skönt att höra att det går bra med kullen=)
roligt mycket kullen, grattis! riktigt söta…så små =)
Åhh vad söta dom små liven är=)
Vad roligt det kommer att bli att följa dina fina valpar när de växer Johan. Önskar dig all lycka med de små liven!

Tack så mycket! Får nog ta och uppdatera med lite bilder snart, de växer ju som tusan!

En liten bilduppdatering.
Var och inhandlade en bit vaxduk idag för att ha under valphagen, då de fått flytta ut i storarummet nu=) De luktar aldeles för mycket för att få stå kloss intill sängen=)
Bild #1 Cereza är ju bara van vild valppåsen, så när hon fick en filt att ha de så liven i så blev det lite kaos! Det kröp valpar till höger och vänster och Cereza sprang och försökte få ordning på dem =)
Såg ganska lustigt ut

Bild #2
Mynta skriker:
-Mammaaaaaaa!!!???

Bild #3
Även om det var fullt upp med att hålla koll på de små liven så tog Cereza sig tid till att posa för kameran =)

Eller flörta med fotografen! =)

Nussenosarna!!! Så fina små sammetspälsar :)

Jaaa, de är jättemysiga =)

Åhh, dumma Johan, visa bebisar. Skicka lite valplukt till mig är du gullig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Haha, de luktar ju inte underbart. Det vill jag INTE påstå:P

Puttenuttar så söta! Skicka dem på posten i ett stort paket så kan Alice och Love ha en buskurs för dem!
Sötnosarna! Valplukten är en spännand elukt :) Vet att jag hade lite svårt för den i början förra året… men vande mig snabbt och nu saknar jag den jämt!

#34: Jo jag tycker att de luktar underbart.
Audiatur et altera pars
så himla söta! :)

Alltså, det luktar inte äckligt, absolut inte! Men de luktar f*n inte gott heller:P

#39: Bara jag som har blivit valpstörd kanske som tycker att de luktar underbart :-)
Audiatur et altera pars

Jag tyckte också det luktade gott faktiskt. Kanske inte de första dagarna, då luktade det mest bebis-kräks och bajs. Men sen. Mysigt och härligt.

#41: Exakt när de blivit ca en vecka, då är det myspys lukt. Skönt att jag inte är helt ensam om det här med att uppskatta lukten.
Audiatur et altera pars

Vilka extremt söta små bebisar du har där hemma =)
// Liinda