Älskade ängel..
Min ängel..
Sov gott min älskade vän, du förstår inte hur mycket du värmde mitt hjärta, och inte bara mitt hjärta, alla som lärde känna dig. Det är ofattbart att du är borta. Du hann bara bli 7 månader, det är så orättvist. Allt gick så fort, du tynade bort framför mina ögon. Jag skulle göra allt för att få dig tillbaka. Hur ska jag någonsin kunna hitta nån som du igen? Varför skulle du trösta mig när jag var sjuk? Varför? Varför visste jag inte att jag kunde smitta dig?
Varför lämnar alla mig? Varför du? Vi skulle ju ha många år tillsammans, de var ju du, jag och Jameson. Han som tog hand om dig nu när du mådde dåligit, sov med dig, värmde dig, tvättade dig. Han vet att nått är fel. Du ligger i min famn nu, eller inte du, det du lämnade kvar, ett tomt skal, kallt och stelt. Du är inte här.
Det här skulle ju inte kunna hända.
Sov gott älskade Humla gumman, jag kommer sakna dig så otroligt mycket! Hälsa mina andra änglar! Älskar och saknar er alla!
Nejmen! Å herregud! har humla gått bort? Men lilla gumman va hemskt! Här trillar tårarna för er skull! gud va hemskt, tänker på dig!
beklagar verkligen sorgen
Sajtvärd på Iller.ifokus

Det finns inga ord som känns tillräckliga.. Beklagar sorgen.
Stackars liten!!!! Gråter en tår för Humla…. lyckliga dagar i nästa liv, lilla gumman!

men gud! tänker på dig!! och humla som springer med Våran Micha i nangiala för illrar
Beklagar sorgen :(

Nej men lilla vän, vad jag lider med dig nu. Förstår din sorg och saknad. Och känslan av orättvisa när någon så underbar rycks bort i förtid.
skickar massor med tröstekramar till dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Beklagar verkligen sorgen, vet precis hur du känner dig just nu:((
Beklagar
, jag finner inga ord för vad jag ska säga,
Humla var verkligen speciell!
Varför just hon! 

vad ledsamt! skickar en tanke!

men gumman! gud va jobbigt! Tänker på dig!
*kramar*
Jag kommer alltid att minnas Humla med glädje!! Är så glad att jag fick chansen att känna henne. Hon var helt underbar & speciell. Som jag alltid sagt till Joel, om vi nån dag ska skaffa en hona så ska hon vara precis som Humla! *kramaommgumman*

Beklagar sorgen!! Sov gott lilla vän!!

Sara
Beklagar verkligen sorgen och förstår att det måste kännas tomt. Vi tänker på dig. 
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Beklagar sorgen
kramar från mig & Skorpan
vi beklagar verkligen sorgen. Humla var en jätte jätte fin liten tjej. Vi tänker på dig här hemma.
tack Robin för din fina film, jag kan inte sluta gråta, så hemskt att se henne som man kommer ihåg henne. jag fattar verkligen inte, det är så fel. hon skulle bli gammal.

* kramar *

beklagar sorgen!

*beklagar sorgen*

Beklagar sorgen, det är jobbigt att förlora en kär familjevän. Tänker på er.

Jag är så ledsen för din skull. Tårarna rinner nu.
Får jag fråga vad som hände? Vad smittade du henne med? Vanlig förkylning?

Så tråkigt…..alltid lika svårt när dom lämnar en…stor kram!

Stackars dig. Jag är säker på att vi alla finns här för dig. <3

stackars 
golf.ifokus.se

Beklager sorgen. Virkelig trist å høre.
Beklagar! usch vad hemskt! Ja, jag undrar också vad det var hon smittades av för uschlig sjuka.?

Beklagar verkligen sorgen 

Sånt ska bara inte hända.. *snyft*
beklagar sorgen

Beklagar sorgen :(
Jag beklagar… Tänker på er! Att mista sin vän är inget man ska få uppleva i så unga dagar som hon. Skickar tankar till er båda.
Åh, jag läste igenom allt en gång till och jag kan inte låta bli att fälla tårar! Kramar om, och hoppas att du mår bättre snart. Humla mår bra nu, hon springer i strumphimlen…

beklager sorgen jag lider med dig

åh usch vad ledsen jag blir
beklagar sorgen, många varma kramar från oss
Här kommer länken till den lilla filmen jag gjorde till ängeln Humla 
http://s58.photobucket.com/albums/g241/Borgarn/?action=view¤t=HumlaGumman.flv

Beklagar verkligen.
ååh vilken fin film…och så sorgligt 

#39 här gråter jag så att tårar och snor rinner
åh vilken sorglig undebar film

http://s58.photobucket.com/albums/g241/Borgarn/?action=view¤t=HumlaGumman.flv
Jag kunde se den. Och måste bara säga att det ver en helt underbar fil du gjort Borgarn. Jag grät floder när jag såg den.
Älskad, saknad men aldrig glömd. Fina avslutningsord.
Audiatur et altera pars

Jag tror att alla som förlorat en iller (och även andra) sitter och gråter floder efter den filmen. Jösses vad jag saknar Nala!

Nä nu börjar ju ja med gråta när mans er den filmen.. Usch sånt här är inte kul 

vilken fin film.. *tårarna rinner*

Nu ska ja överösa mina små med massa med pussar. Det är vid såna här tillfällen man tänker på att man ska uppskatta det man har
:( gud vad sorjligt. Började gråta när jag läste alla inlägg och såg filmen. så himla sorgligt. Lilla Humla som var så himla fin

Herregud vad hemskt!! Beklagar verkligen sorgen.
Är verkligen inte rättvist när hon hade hela livet framför sig!!
Jag blev jätte sjuk av influensa å hon skulle vara upp i mig hela tiden då, fick reda på försent att jag kunde smitta henne., sen i måndags upptäckte jag att hon inte kom fram å hälsa. hon verkade hängig å så hon verkade inte vilja äta men hon åt lite köttfärs å köttbulle å så när jag gav henne, men så slutade hon äta helt å ville inte dricka så gav henne vatten med pippett. hon verkade pigga på sig å tänkte attd e går nog över, hade ju hört från andra att det nog inte var nån fara. men så på onsdags kvällen blev hon riktigt dåligt och ringde min chef å fråga om jag fick ta ledigt, men han kunde inte hitta en ersättare så jag var tvungen att jobba ändå. Beställde tid hos veterinären efter jobbet, men när jag ringde hem för att höra om mamma kunde skjutsa mig och om de hade gett henne vatten, så blev det helt tyst i luren.. "Vanja.. Humla är död. Oscar var ner och skulle ge henne vatten men hittade henne alldeles kall." De hade inte tänkt säga nått, pappa skulle hämtat mig på jobbet och kört hem mig, men mamma kunde inte ljuga för mig. Så var tvungen att stänga igen kiosken en stund för jag bara satt å skaka och hyperventilerade, skrek rakt ut å störtgrina. låg på golvet, så kunde ju inte kunderna komma in å se mig. Inte grinat så sen Rally dog förra sommaren.. Så hemskt när djur lämnar en på tok för tidigt. Känns så tomt nu. men försöker fokusera på kentucky, lära känna henne. även om hon är ett bitmonster, så får jag se om hon slutar hugga om jag kanske skaffar en till iller så småningom.
Känns jobbigt att läsa om det tragiska som hänt humla. Kommer hon att obduceras? Det är vad jag förstår extremt ovanligt att vår influensa smittar illrar, det vanliga är att det är förkylningar vi överför till illrarna. Tycker det är viktigt att få säkert svar på vad hon verkligen drabbades av. Det skulle ge oss alla en lärdom oavsätt vad svaret på en obduktion skulle ge.

så himla ledsamt det som har hänt, beklagar ännu en gång..
fy så hemskt, såg på filmen nu också, ligger här och gråter. vi tänker på dig massor här hemma. skickar massor med kramar till dig.
Hon är redan begraven
Jag vet redan varför hon dog så för mig är det inget viktigt att obducera henne. Vill ha henne bredvid mina andra änglar bara.
å jag säger influensa när jag är riktigt sjuk och förkylning när jag är snuvig, så jag tänker inte på skillnaden. De jag hade fick hon i vilket fall.

Influensan är ett virus, förkylning en bakterie. Inte samma sak.

tårar även här i malmö. jag tror att alla med husdjur känner din smärta, vilken av alla som följt denna tråd och sett hyllningsfilmen gick inte och hämtade sin päls och pussade lite extra på den? jag gjorde det iaf.
vi tänker på dig!
jag vet att det inte är samma sak, men säger ändå influensa när jag är riktigt sjuk, eftersom det är svårt för mig att kolla upp vilket av dem det är. Men om de inte får influensa så blev hon väl förkyld då. Vet ju inte exakt vilket av dem jag hade. Men som sagt så gör det mig ingen större skillnad. Hon är död för att hon pussade på matte.
#54: Det som hade varit bra att veta är om hon dog av cancer, virus eller något helt annat. Finns cancer som yttrar sig identiskt med det du beskrivit. Nu är det redan försent vad jag förstår men det kan vara bra om andra illerägare tänker på det då de själva drabbas.
Jag är helt säker på att det inte var cancer, hundra procent. Jag vet varför hon dog, okej? kan du låta det vara nu? Tycker det är jobbigt att du ska hålla på å tjaffsa å tycka att jag ska skära upp det jag älskade mest! Jag vet att det kan vara bra, OM man inte vet varför hon dog, vilket jag gör, så lägg ner!
ja usch detta e så hemskt stackars lilla humla….min tanke var att hon kanske fått i sig nått som fastnat i tarmen, och att det råkat hända samtidigt som du var sjuk…för symptomen på det är ungefär samma som du beskrivit…
Trorväl inte att det kan avlida av cancer så snabbt? eller?
Hon bajsade och kissade som normalt, men dog av att hon inte åt eller drack. Tänkte lägga in henne med dropp, men hann inte till veterinären, eftersom hon blev så snabbt dålig. Trodde ju först att hon piggat på sig.
Falo det är väl upp till var och en att bestämma om man vill att ens älskade ska obduceras och faktum är att jag tycker att det är lite smaklöst av dig att fortsätta trycka på om det när du ser hur jobbigt det är för Vanja.
Inget av det jag skrivit Velsan har varit illa menat utan jag tycker bara det är viktigt att obductioner utförs då de dör i så tidig ålder.
#61: Är ganska säker på att lymfom har ett så snabbt förlopp och det är samma symptom.
#63: jag hade tänkt sluta skriva i tråden men fortsatte för att det dök upp frågor. Kommer att starta upp en tråd senare om obduction i allmänhet istället som inte rör någon specefik iller.

Jag kan inte med ord beskriva vad jag lider med dig gumman.
önskar jag kunde ta över din smärta på något vis, hjälpa dig på något sätt. Men jag vet att det inte går.
Mitt råd är att du tar dig tid att sörja henne. För det kommer ta tid, men låt det göra det. Jag finns här om du behöver prata i alla fall. Nästan dygnet runt är jag här.
Kram gumman.
Audiatur et altera pars
Usch, stackars liten…
Jag tänker på er och sörjer med er!!!
Det är tråkigt att man inte ska få sörja sitt saknade djur förrän folk börjar spekulera i sjukdomar och cancer, tråkigt bara att det oftast slutar i otrevliga påhopp och otrevligheter i denna illervärld…..

#68 jag tror faktiskt inte att falo menade något illa, även om det kan ha låtit så. Jag är oxå välldigt intresserad av varför denne lille humla dog, absolut inte förskadeglädje! utan mer för om det kunde vara ett nytt virus. Jag vet när Micha dog så var ni allihopa så otroligt snälla mot mig o mamma, och lät oss berätta det vi kunde men samtidigt fick vi sörja. Jag tror att eftersom humla var så liten så börjar man att fundnera på om det kunde ha varit något annat? tror inte att något menar något illa, även fast än man i sorgens tid ibland kan ta illa åt sig så fort nåågon pratar om sin lilla älsklig =)

Otroligt fin film Borgarn!!
Har ju inte träffat humla, men kan seja att det kom en del tårar i alla fall!
Tänker på dig Vanja!

Jag tror att man i efterhand faktiskt kan ha hjälp i sin sorg att man kan ha utfört en obduktion. Det kan dyka upp många "tänk om" i efterhand. Då kan det vara en tröst att veta att jag inte kunnat göra något annat.
Ni vet nog alla att min Nala dog av ett stopp i tarmen. Förloppet där visade sig inte som något specifikt. Hon åt, drack, gick på toaletten. Hon blev piggare och började lägga på sig i vikt och sedan så "pang" så blev hon sämre. Inom ett dygn så var hon död. Visserligen tog jag bort henne snabbt när jag såg att hon gjorde kaskadspyor. Hon var vid det tillfället så sjuk att det inte längre gick att operera. Jag obducerade henne och fick veta att hon hade en öronpropp i tarmen. Den hade legat i magsäcken i 2 månader innan den började vandra ut i tarmen.
Jag röntgade henne vid första veterinäromgången men de kunde inte se något konstigt då. Men det var väl för att det inte var ett stort stopp. De använde heller inte någon kontrastvätska. Det här är läxor jag lärt mig i efterhand. När någon av mina illrar rasar i vikt så får de en dos paraffinolja och sedan är det instängning i bur tills oljan kommer ut. Jag har på så vis lyckats rädda Turbo från två stopp.
Jag vet att det är tungt nu Vanja, men det kommer att bli lättare. Det är ingen som kan kräva att du ska ha gjort en obduktion av Humla men jag som utomstående kan tycka att det hade varit intressant att se vad som egentligen hände.
En sådan ung iller borde ha haft starkare immunförsvar. Därför undrar man. Det handlar inte om anklagelser, mer för att få svar på alla frågetecken som dyker upp. Alla blir ju lite rädda när något sånt här händer. Man tänker självklart att "tänk om det händer någon av mina pälsar". Vi som har barn blir ju extra rädda, vi drar ju hem förkylningar på löpande band.
Försöka att blicka framåt nu, du har andra raringar som behöver din kärlek och omsorg.

usch ja, öronproppshelvetena… min hade en näradöden-upplevelse med en sån en gång.
då trodde jag det var kört, så jag förstår velsas (vanjas?) sorg. det känns som ett hål i bröstet, med kanter som gör ont. tänkt på dig hela dagen, tycker dte var skittråkigt. =/