Flygplan
Hejsan! Har alltid funderat om man kan åka med mina illrar på flyg. På flyget så tar dom emot det men dom vet heller inte vad illara är för något. Kanske dom tror att det är en resväska =P
Man skall ju hem till ön nu i helgen (iller träff!!!!! =)) så jag vill inte åka tåg och båt. Vill helst åka flyget där det bara tar en halvtimme. Finns det någon här som vet något om det skulle funka att åka med illrar på flyg eller dom kanske inte fixar luft trycket.

Finns olika åsikter om detta.
Många flygbolag säger nej till iller för att de tror att illern är en gnagare. Så var ute i god tid och kolla upp att dina pälsar verkligen får åka med.
Personligen skulle jag aldrig utsätta mina för en flygresa då jag vet om illrar som spräckt trumhinnorna av lufttrycket. Händer inte alltid, men det händer. Och därmed en risk jag inte vill ta.
Men det är upp till var och en.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jag råkade hittade en tråd om det hela. Så jag tänkte ringa till en veterinär om det hela. Dom har väl en bra djurklinik nere i göteborg om jag inte minns helt fel??

#2 jag har flygit till gotland med mina Smex
jag fick ha dem i planet (bredvid mig i kabinen)då..i en kattbur
jag sa att de var som en blandning mellan hund och katt och inga gnagare.
en tjej sa att hennes dog strax efter, enligt hennes teori, då den ej klarade trycket… så jag var jätte nervös
men det har gått bra alla gånger för vår del.. prata ordentligt med bolaget bara så det ej blir nå krångel på flygplatsen.
Du får berätta sedan vad veterinären sa..

Jag skulle inte ta med något djur överhuvudtaget på flyg om jag "inte måste" men det är för att jag själv brukar ha problem med lufttrycket..svimmade av smärta en gång:S…så jag vill inte riskera att min sötis ska känna sammma sak, särskillt när den inte kan berätta hur den känner mer om den beter sig på ett annorlunda sätt…osv..

Kan tipsa om:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ferret#Airline_policies
Står lite om olika bolag, kan vara bra referera till om du hamnar i tjaffs med något bolag.
Husdjur på flygplan fraktas inte med bagage utan i samma "klimat" som i kabinen, dvs tryck och värme. På många bolag kan man till och med ta med illern i kabinen (enligt länken iaf!).

#5 så vitt jag har hört så är det många bolag som inte hört talas om det utan illrarna får vackert sitta bland hundarna och de andra djuren, om de ens FÅR åka med dvs…=)

#6, jo.. men det är fortfarande i värme och tryck. Husdjur placeras inte i bagaget om någon trodde det 

hehe okey, ska ärligt tala om att jag trodde det…e lite blåst ibland =P
#8: Du bjuder ju på dig själv i alla fall em. =) hihi
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

jamen allla kom känner mig brukar säga att jag föddes blond, men mamma blev så generad över att fått en blond unge så hon färgade över det med mirakelbrun färg, fast hjärncellerna kom ju inte tillbaka förståss. =P

ja det är kostigt du beter dig som en äkta blodin fast du har alltid varit mörk fast än att du är som ett levande spöke för någon färg pigment på huden har du inte men värkligen kastanje brun i hårt nja det blev väll en miss i produktionen anntar jag hihi.
men du är go ändå