Iller iFokus

Iller

Etiketterleksakersovställenburarrum
Läst 2463 ggr
sarae
0

Projekt: Valphage

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev lite inspirerad när jag var ute i garaget å lullade, och hittade lite spånskivor. Så nu har jag påbörjat en valphage/gård/låda för Adria (om det nu blir några småttingar iår.) hade tänkt att ha valphagen egentligen, men förra året hade jag valpar som rymde genom gallret, Dweia som tuggade på det, så det slutade med att vi fick sätta tunna pleiskivor runt om med buntband. Inte vidare snyggt. Så nu när jag ändå hade materialet, så tänkte jag; Why not?

Så nu måste jag dela med mig utav mitt första alledles egna "bygga-någonting" projekt ;)

Så här långt har jag kommit idag:

Aviendha
0

Duktigt! En fundering bara.. Kan det inte rasa valpar ur hålen? Eller är det jag som är dum? Det vore inte första gången ;)

sarae
0

#1 hehe en väl befogad fråga… men gissa vem som har en bra lösning? jo jag!!

ska sätta plexi för hålen… hålen är mest tänka så att det kommer in lite ljus, och adria inte blir alltför klaustrofobisk. (och sen tycker jag att det är grymt kul att såga hål mohahaha)

TottsiGirl
0

Vad duktig du är Sara! :) Tänkt vad lite röj trädgården kunde göra för kreativiteten =P

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Aviendha
0

#2 Okej, jag var nog lute dum ;)

sanna82
0

Önskar att jag var lika kreativ

Be a rainbow in someones cloud

elinn
0

Det ser bra ut så här långt =) Väntar med spänning på slutresultatet!

Faxlin
0

Klart häftigt, ser liksom Elin fram emot att få se den färdig.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Aviendha
0

Jag kan meddela att det kommer bli grymt snyggt! (klappar mig själv på axeln för min oersätteliga handräckning)

Madde
0

Riktigt bra jobbat av er. Den är jättefin och smart tänkt med lite ljushål på olika ställen. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

sarae
0

Igår fick jag än en gång hit lite arbetshjälp… denna gång Paulina, som fortfarand einte hade tröttnat på mina översittar fasoner :)

Och så här bsåg det ut efter gårdagens jobb… nu fattas bara ihop monterinng, som kommer att ske med hjälp av vinkeljärn och muttrar, så att den lätt går tt montera ner

sarae
0
sarae
0
sarae
0
sarae
0
sarae
0

och för er som undrar varför dt mönstret….

jo, självklart ska hagen matcha köket som den står i :P (får jag nördpöäng då?)

Norrskenets
0

hehe ja du får rejält med nördpoäng!Flört

Blev faktiskt riktigt impad, kommer bli så fint. Hur stor blir valphagen? Kommer du ha så du kan öppna som en dörr eller liknande?=) Vad använder du för träskivor? Sprayade ni skivorna eller målade?=) *alla detaljer tack*;)

Funderar om jag ska göra något liknande, ni har inspirerat mig!Skrattande

Satmaran
0

Superfräckt och inte ett dugg nördigt… Tvärtom, du är ju värsta trendsättaren/Designern! Nu vill jag se den ihopmonterad och på plats :)  Kommer att bli snyggt med en hage som matchar resten av rummet. Den blir mer en del av inredningen.

Tycker att du är duktig som fixar och grejar så mycket :)

Norrskenets
0

#18 Håller med satmaran, kommer smälta så bra in i rummet=)

sarae
0

#3 tackar! ni ingen dörr… det överskrider min förmåga ;) Träet är vanliga spånskivor, som är målade med roller och oljefärg 2 ggr. hagen blir väl ca 120 x 120, och 80 cm hög

#18 hehe nånstans skulle väll min halvfärdiga modedesigns utbildning sätta sina spår :P

jajamen.. ihopmonteringen blir väl nästa vecka.. och då kommer bilder med inredning och allt ;)

leo-
0

iller iFokus egen Timell Skrattande

werner
0

Skitsnygg valphage ju, Adria måste ju valpa i elegans :)

Norrskenets
0

#20 hehe men en lätt lösning av dörren borde va lätt att kirra;) Det är ju bara att köpa gångjärn och en låsning=) Okej, ska hem sen och mäta i köket och se hur stor valphage jag kan göra. Ska sen in på birsta och kolla upp hur mycket det kommer att kosta att göra=) Vet dock inte vad för färg eller hur jag ska få till liknande kikhål. Värsta är det att jag har mindre än 21dagar på mig hehe

Ska bli roligt att se både valphage och Adria på plats!=D

#21 Där slog du huvudet på spiken!Flört

elinn
0

Vad ni jobbar på bra tjejer =)

sarae
0

#21 Hahaha då skuylle du sett mig när jag la trallgolv idag… gaaaaah!

#22 men självklart ;)

#23 Jadu… vad det där sågbladen till borren, som man sågar hål med heter har jag ingen aning om :P hålsåg kasnke? hehehe

ja… har funderat på en dörr.. men jag tror inte det funkar här.. lite väl många illrar som kan skutta över innan ajg hinner stänga :P Jag e van med min avspärrning på dryga 90 cm.. så det här är ingenting :)

leo-
0

25/23 jodå det heter hålsåg och det finns lite överallt bla jula.claesohlsson säljer t ex en låda med olika storlekar så att man kan variera hålen

Det finns även större men dom kostar en del men ett tips är att om ni känner någon som jobbar med ventilation så brukar dom ha

lånade själv 108 och 125 mm när jag drog lite rör här hemma

Norrskenets
0

#25 Haha man vet aldrig, mina föräldrar har tyvärr ingen stor hålborr=( Funderar på att köpa en genomskinlig vaxduk och sätta fast i valphagarna som jag redan har. Kollade på ett sånt i helgen och det va rejält och bra=) Man får se hur man gör, ska grejja för fullt i lägenheten sen så man får se om det ploppar upp några idéer=)

hehe jo det är klart;) Ska bli kul att se bilder sen när allt är på plats=)

Norrskenets
0

#26 Jaha då va namnet inte så komplicerat;)

Man får se om man behöver det nångång så det är bra att veta att det finns att få tag på så lätt=)

sarae
0

Så.. nu var hagen monterad och klar, och Adria har fått inviga den. Än en gång med hjälp av paulina!

sarae
0

nääästan så man trillar ner i den när man går in i kökt

sarae
0
sarae
0

Och sista….

kanske möjligt att jag lyckas få med adri på nån bild sen oxå ;)

sarae
0
sarae
0
sarae
0
sarae
0

inte fullt lika smidig som vanligt

TottsiGirl
0

Wow vilket pallats hon har fått :) Urfint!!

Måste komma och terrorisera dig och alla pälsarna snart känner jag.. Händer ju nya saker hela tiden hemma hos dig :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Faxlin
0

Riktigt snyggt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

sarae
0

#37 vet du vad det bästa är? man kan både sitta upprätt, luta ryggen mot väggen, och ha benen raktframför sig, samt ligga rätt så bekvämt i den. Snacka om att min livskvalité kommer att förbättras Flört

#38 tackar

TottsiGirl
0

#39 Wiie tycker ja låter bra antar att jag som utsedd slav kommer få sitta där och leka tuggpinne om några veckor hehe.. Kan ju vara gött att sitta bekvämt iaf :)

sarae
0

#40 hahaha jajamen.. om det nu blir något vill säga

TottsiGirl
0

#41 klart de blir en hel drös med avbitare :)

Gilla
0

Läcker den är!
Vad duktiga ni är Glad

Norrskenets
0

Va snyggt det vart och tapet ringarna gjorde det lilla extra och verkligen matchade in på ett snyggt sätt=) Ska själv försöka hinna med att grejja idag. Har köpt genomskinlig vaxduk som jag ska sätta på ena sidan av valphagen. Dock kommer det inte i närheten att bli så snyggt som du fick till det hehe!

Fruttisen
0

Jättefint! :)

Satmaran
0

Nämen fy vad avis jag blev ;)

Grön av avund!!!! Urtjusig! En sån vill jag också ha!!!

Till nästa år kanske!?

sarae
0

#43 44 & 45 tackar :)

#46 hahaha ska jag börja ta beställningar kanske :P

Satmaran
0

#47 Spånskivor!!!!? Tja om den är gratis, så kanske jag får råd att betala frakten =)) Det behövs väl 2 ryska kulstöterskor för att lyfta denna stiliga skapelse? =))

Hmmm. om man hyr en egen conteiner, blir det billigare då? ;)

Tror det blir bäst att lura någon att snickra den på plats, he he!

sarae
0

#48 bara 2 kulstöterskor? här snackar vi minst 6 :P

hehehe yup… ihopsättning på plats om inte annat är klart att rekommendera ;)

Johan-
0

Shit vad lyckat det blev! Måste erkänna att man var lite skeptisk till en början, om du verkligen skulle lyckas med detta:P

sarae
0

#50 hahaha du var inte ensam om att vara skeptisk ;)

Saga85
0

Måste erkänna mina fördommar besegrade också. Första bilden: Hål? Ja…ok…då… Andra bilden: Smaken är som baken. Tredje bilden (monterade): Men, åh, jag vill också ha! Kom till mamma!

sarae
0
werner
0

har inte sätt att du satt ihop den förens nu, vad fin den blev :D

Betiz
0

vad fin hagen blev! riktigt fin. blev själv motiverad att göra ett eget projekt =)

elinn
0

Vad bra den blev nu när den är färdig =) Passade ju väldigt bra i köket också hihi =)

Ceciliaolucifer
0

Hoho! Min lilla hanvalp kommer att få en bra start i livet Flört

sarae
0

#57 hahaha ska du börja nu igen :P

leo-
0

frekvent shopper kort hos Bauhaus snart och först på önskelistan ett verktygsbälte eller Skrattande

Ceciliaolucifer
0
sarae
0

#59 duuuuu!! ett verktygsbälte har stått på önskelistan sen i sommras faktiskt… men jag har inte fått nått ännu :( fast jag hade tt annat användningsområde i tankarna :P