lite stolt..!
här hemma har det övats..på trick…och nu funkar det ibland. om det inte finns något roligare inom så där 2 centimeters radie framför nosen..tricket? Alice kommer springande superlycklig så fort som de små tassarna bär om jag ropar " Finns det nån som heter Alice här?" och ibland kommer Love med fast då får jag ha en liten förstärkt mening " Finns det nån som heter Love här? Vill du ha frukost?" när sista ordet nämns brukar det höras ett pop-pop och sen kommer Love med. Tänk vad man kan göra bara med lite godis!
Haha, vilka smartingar!
Sara
Nämen! =)
Paulina
Vill också lära.. var det svårt? (kanske skit dum fråga)
Hehe sött kan du kanske filma så man får se? :)

#4-5 Ska försöka filma, har ingen kamera men det borde ju kunna gå att göra med mobilen och lägga upp här? ska kolla!
#5 om de inte gillar godis-ta deras vanliga mat, det brukar jag göra!
# 3 inga frågor är dumma! Nej det var inte svårt..Öva bara när din iller är pigg, på lekhumör. ta godis Ropa " är det någon som heter +++ här?" vänta tills illern kommer och ge godisen. Upprepa övningen direkt 3-4 ggr då hinner de förstå kopplingen- beröm mycket precis efter att de har kommit för att få sin godis. Visserligen hjälper det nog om de kan sitt eget namn först, men det är också lätt att öva. Jag ropar på Alice och Love flera gånger varje dag och när de kommer får de mycket beröm- då blir det roligt attt komma när jag ropar. Ett tips är att kanske variera godiset från gång till gång- då blir det roligare att komma. Det är också större chans att de kommer om du sätter dig ner- då undrar de vad du håller på med och går fram för att nosa. Jag tränar detta mycket eftersom jag bor på landet och där kan det vara superviktigt att de kommer när jag ropar om de skulle komma bort någon gång.
Ett litet tips är också när du lär in ett trick att kolla vad just din iller tycker om eller har för beteenden. Min Alice har gärna koll på folk. Hon följer efter och ser vad jag gör, därför har hon också lätt för att förstå trick som att komma på kommando, det är mer naturligt för henne. Love tycker att det är roligare att leka- han gillar att hitta saker eller att få gömma sig själv och komma fram på kommando. Börja med lite enkla tricks först- det är superkul!
Det går ju att lägga upp mobilklipp på youtube, och dessa videos lägger man enkelt upp här =) Jag vill gärna se!
Paulina
#6 tack för tipsena ska testa imorgon så fort jag kommer upp :)

Nu har jag tre filmer! 1 på Alice 1 på Love och 1 på Love när han tror att han heter Alice och Alice har tröttnat…! Fast jag vet bara inte hur jag ska få dem från mobilen och hit… Prövade med youtube men när jag skulle registrera konto så sa de att e-post adressen som jag ville ha inte är giltig. Finns det någon här som vet hur man gör?
Testa skapa en annan epost och regga igen, ibland är de kinkiga med olika domäner och tecken.
Paulina

ok!