Träff i Göteborg igen!
Svenska Tamillerföreningen inbjuder till träff!
Vi tänkte försöka oss på ännu en träff här i stan, för er som inte räds kyla och hårda vindar!
Den 19 November träffas vi som vanligt i slottskogen, utanför Björngårdsvillan klockan 14.30
Så ta på er era varmaste kläder, kanske nått varmt att dricka och nått att sitta på, ett glatt humör, och självklart illrar för er som har!
Det finns även regn skydd om vädret inte är på vår sida, annars hoppas vi på en solig dag med massa snö att busa i!
Träffen är öppen för alla, oavsett förening, iller ägare eller ej, ett ypperligt tillfälle för er som funderar på Att skaffa iller att bekanta er med dessa oemotståndliga djur!
Om ni undrar över något, ta då gärna kontakt med mig på 0709-616782 eller sara.edsler@comhem.se
Hjärtligt Välkomna
Hanna och Sara
OBS! Efter tråkigheter med öronskabb på tidigare träffar ber vi er kontrollera att er iller inte har öronskabb innan ni kommer.
Öronskabb märks genom att illern kliar sig ovanligt ofta samt har en svartaktig sörja I öronen. Eftersom öronskabb är otroligt smittsamt ber vi er respektera detta och inte ta med er iller om ni misstänker öronskabb.
Pga bristen på vaccin är det upp till var och en att avgöra om de vill ta med en ovaccinerad iller eller ej. Men vi som arrangerar träffen kan inte garantera din illers säkerhet utan detta är då på egen risk.

Jippi!

Sara, vill du träffa Prada kanske? =)
jaaaaaaaaaaaaaa….kan jag vara mer tydlig? hihi
Så skojigt! Kommer med 90% säkerhet att komma :)
åh va kul! det var ett tag sen! har ju inte ens fått träffa nytillskottet iris ännu!

mm vi kan nog komma om inte det är för mycket snö förstårs för min rullis. vark cholkad m vispgrädde det låter väll det.
#5 nej, och jag hoppas att hon är snällare mot andra illrar än Ronja och att Ronja lugnat ner sig på den fronten =) Men det gick bra på den förra jag var på innan det kom en massa andra, så jag får hålla tummarna =)

Tror nog att ja å Prada isåfall kanske kan pallra oss ner, om vi orkar :P
#8 TROR?? hrm…det är en order! hihihihi

detta blev fel inlagt så jag läger in den där den ska va .
Förlåt så mycket jag kommer att finnas på plats till jullträffen i göteborg och inte denna träffen.

Brrrr, kallt. Jag är ingen vinter männsika. Att ni bara pallar att vara ute i vinter kylan på träff. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Anna, jag är väldigt nyfiken på hur du skall lyckas vara både i slottskogen och i frankrike samtidigt? hihihhi….det är väl på julträffen du kommer?

öööh tänkte fråga samma sak, är du inte i frankrike det datumet???lilla mamma! fy på dig..urs jag vill ju komma men så var det det dära med bil och jobb…urs vad jobbigt det blev

haha, japp nu vet vi att AC kan vara på två ställen samtidigt, ja till och med i två länder samtidigt. Jag är djupt imponerad. ;-)
Audiatur et altera pars

jaja såg lite fel vist det är svårt att5 vara där swamtidigt som jag är här hihi tänkte inte på detta .
Det är ju tur att jag har dig som kollar upp var jag kan va haha

men mamma kom hem tidigare! vill ju gå på träffen..=( "lipar så högt att det hörs till frankrike och stampar med ena foten i marken"

Du hittar tjäv till sarae hämta upp henne som vi gjorde förra gången så ska det nog gå bra .
När du sedan ska hem följ kiel terminalen eller fredrikshams terminalen och därefter tar du skylten med flygplan på så hittar du oxå hem hehe.
ta med dig Joakim han kanske vill följa med så kommer ni ut bägge två det klarar ni
#17…ja å så kan ni brnavakta mig…ska på tjejmiddag dan innan…ni vet hur trevlig jag brukar vara dagen efter kvällen före

jo tack jag känner i gen dett där .
Konstigt du ska alltid ut dagen före en träff förstår inte detta.
Det måste ha bliit en trend hos just dig hihi

hihi jaa det var ju en bra ide´!! kan ju försöka locka berorsan till at köra så slipper jag! gud vad bra! men sara, brorsan har en liiiiten bil så du vet =P ingen stor som mamma, så det blir trångt då =P ska höra med dom på jobbet imorgon eller på onsdag o se hur jag jobbar =D

finns det hjärterum så finns det tjärterum eller hur o sara ä liten ju
så det ska nog gå bra

hehe japp vis ak nog allt se till att klämma in henne =P

#18 "dagen efter kvällen före" men sara då, roligaste meningen idag :P
hihihih…men det är ju sant…dagen efter kvällen före mår man ju inte så bra (ok..beronde på vad man gjorde kvällen före ;))

haha ah men ja tänkte mer på meningsuppbyggnaden..du hör ju hur lärarskadad ja redan blivit..de e de enda ja tänker på :P

Vi kommer nog om jag bara lyckas klura ut hur fasen man släpar med sig fyra stycken samtidigt!

#26, haha, sug på den du :)
vi funderar på att med Hero då, vi får se hur det blir med det…
skall vi ta en första lekträff hemma då?

#26: Transportbur? ;-) Låter det som ett bra förslag?
Audiatur et altera pars

EN transportbur? Jag har ju fyra pojkar ju. En släpkärra vore nog bättre tror jag.
Gärna med en mindre traktor framför!

haha, vad har du för grabbar :-)
Tror du behöver äta mer havregrynsgröt och spenat jag, då orkar du bära dom i transporten sedan. hihi
Audiatur et altera pars

Ja, jag vet. Jag är klen. Men det är faktiskt långt från parkeringsplatsen till träffen, så det så!
Dessutom är mina illrars valspråk:Kan själv!! De anser att om jag ville bära omkring på nåt djur kunde jag köpt mig en chihuahua.
så nu skall du köpa vagn till pälsarna så att de kan dra dig eller? ;)

Sarae: Ruggigt smart idé. Då vill jag ha en sån där vagn som Askungen har!
illeripilleri: Vill jättegärna ha en miniträff men jag jobbar ju för fasen både dag och natt nu ju. Vet inte riktigt hur jag ska få ihop det.
Tyvärr kan ja inte komma denna gången heller
Ska vara på kurs just den helgen.. Typiskt… Missar alltid era träffar verkar de som 
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
vilken otur #34!!! men det kommer fler träffar, så då får vi tima in dig bättre;)
#35 Ja vi får verkligen hoppas att de kommer flera träffar =)
Hoppas nu bara kursen ja ska gå e bra.. men det tror ja den ska är ska blir riktigt spännande..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#36 vad e det för kurs du ska gå på? *nyfiken* 
#37 Det är en kurs i djurkommunikation så det ska bli spännande.. Klarar man av kursen kan man bli diplomerad djurkommunikatiör så ja hoppas de går bra för mig.. ska bli intressant iaf =)

#33, undanflykter, undanflykter!!
du behöver väl inte sova?!
se, det finns alltid möjlihet att träffas :)
#38 åhh va spännande det låter!! Håller tummarna att det går bra! Behöver du nån att testa på så ställer buffy upp ;) Hon har nog en hel del att säga den lilla damen ;) hihihi
#40 åå va spännande!! ja kan nog behöva många frivilliga stackars små pälsar ibörjan att träna på.. :P Fungerar de bra på kursen så kommer jag gärna och terrar lilla fröken buffy =)
#41 Åhh det där har vi gjort på Göris och Kola.
#42 Fick ni fram något kul av dom?
Har gjort detta på Ted oxå tjejen som var hemma var fantastiskt duktig och beskrev honom precis… :) Kanske kan man om man övar mycke bli nästan lika bra … får väl se efter kursen djuren kanske vill prata lika lite med mig som jag vill prata med försäljare vem vet?? 

hmm tänkte bara säga att jag inte kommer på denna träffen..tyvär..dels för att jag jobbar och dels för att läget är som det är hemma just nu..Men jag kommer på julträffen och då jäklar ska jag terra er (och buffy så hon o roxxy kan komma överränns).
tar å puttar lite grann i förhoppning att jag slipper stå ensam i regnet på söndag 
Faan! Iris har fått öronskabb! Så tyvärr så kommer inte jag heller på söndag =( ledsen, men thats life…. hoppas de som är kvar kommer ha roligt!
"46…oj va tråkigt! Men se till att behandla nu direkt så att du kan komma på julträffen istället! E så nyfiken på iris!
Jag rengjorde öronen och har ett gult "gegg" jag fick av vetten som tydligen ska funka, rent sen dess. Men jag tar inga risker i det här läget, hoppas på att komma till julträffen! Ska bli jätteskoj!
Vad är det för gult gegg? Det ända som mig veterligen hjälper mot skabb är stronghold (möjligen advocate, frontline som jag inte rekomenderar) även om det är rent i öronen, kan fortafarande skabben finnas kvar…de har en livscykel på 21 dagar, så även om man tar kål på de som är kläckta så ligger äggen kvar, däför skall man behandla minst en gång till…de är luriga små kryp de där skabb kräken ;) Har ronja oxå fått medicin?
De har samma, ett för hundar egentligen komme rinte ihåg vad det heter, och jag ska hålla på att kleta ett tag sa han…
hmmmm kolla upp det först…det finns vissa medel för hundar som är farligt för iller….å innehåller det alkohol skall man inte ha det i öronen, för då kan illern faktiskt få "frostskador" så att de blir av med halva örat, det har faktiskt hänt! Tänk va livet vore bättre utan skabbisar….
Inget alkohol, var som en hinna som typ kvävde dem… skabbet då.
Men det ser bra ut än så länge… hoppas hoppas hoppas
ja, då e det bara att hålla yummarna, men som sagt det kan ta ett tag..skaffa ett litet fick mikroskop, så kan du hålla koll på det själv!
#54 åh va kul!!! spännande å se om rocky fortfarande e lika stor!!
Snart är det dags för eran träff. =))) Ser fram emot bilder och höra hur ni haft det sen. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Snälla Sara!!! Kan vi inte vara hemma hos dig istället. Det regnar och är snorkallt ute ju!!
Och snö lär det väl knappast bli till på söndag.

Det ska ju bli ok väder på Söndag! Rikki Kom in i matchen nu :P

Vilken match? Pingvinerna mot eskimåerna? Jag fryser ju!
Dessutom tappade jag avgassystemet på min bil igår så jag är så lagom käck och trevlig just nu.
#59…äh rikki inte mesa dig nu! det e inte kallt ute! dessutom har jag köpt regn byxor dagen till ära som jag måste använda!! moahahahhaa

Inser precis att alla mina regnkläder och gummistövlar naturligtvis är ute på hund-dagiset. Men vad kommer illrarna att tycka om att leka på en blöt gräsmatta? Mina brukar inte vara ute när det regnar så jag har faktiskt ingen koll på det.
maoahaha…det finns faktikst möjlighet att vara under tak….amfitetern ;) så det löser sig…Om inte annat kan du väl komma bara för att garva åt mig…har pajat ryggen totalt idag..så jag kan knappt röra mig…om jag skall gå så måste jag dra upp axlarna till öronen, samt luta mig framåt och vagga fram….så det kan bli en härlig syn….är inte det motivering nog?

Det kan ligga nånting i det faktiskt
heheh jag visste väl det ;)
nu närmar sig träffen. =) ser fram emot och höra hur ni har haft det i morgon. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.