Pris för vacc/chip?
Tänkte bara höra hur mycket ni har betalat för vaccinering och chippning? Vill veta vart priset ligger ungefär när man gör det hos veterinären.

det beror helt på vart du är..det bästa är att ringa runt till olika vet. o fråga

om du räknar på ett ungefär så ligger chipningen någonstans mellan 400-500 o vaccinering ligger ungerfär på det samma .
Men som sagt det beror lite på vart maqn går och i bland tar dom mindre då man gör fler samtidigt så det är som #1 säger det beror på

Är det nya vaccinet dyrare än det tidigare?

nä inte vad jag vet men det beror ju lite vilken vetrinär man tar
350 kr har jag betalat för vacc.
Vi vaccinera Betty i lördags och det kosta 235:-

Här i Gävle är det snordyrt om man har bara en iller. 490:-. Fast det var med gamla vacinet.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jag var tvungen att ta fram illerpärmen för att komma ihåg vad jag betalat och ser att ett chip här kostar 255:- + grundavgift 150:- = 405:-
När jag vaccinerade Triss och Elvis ser jag att dom glömt ta ut grundavgift vid både första och andra sprutan
Har betalt 250:-/st för en vaccinering (500:- för båda) Plusar man på grundavgiften blir det för två illrar 650:-. Så där sparade jag visst in 300:- 

I Växjö (om de inte har ändrat sedan i somras och i och med att det nya vaccinet kom) tog de 260kr/spruta.

På Ultuna i Uppsala tar de 220 kr för en vaccinering.

#8: Gästrike djurklinik var det på va?
Vet att de var billigast i stan, men de har ju gått i konkurs liksom.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Japp, gästrike djurklinik. Det är verkligen synd att dom inte finns kvar längre =(
210:- för gamla vacc +250:- för chipp…liten klinik i sthlm, ringa runt är det bästa! För vaccinera o chippa kan alla veterinärer göra…
Hmm vi ska vaccinera criss nu i december så det ska bli intressant och se hur mycket det kommer och kosta.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.