Känsliga öron
Pyr har väldigt känsliga öron. Hon gillar inte när man petar eller petar i närheten av dom. Öronskabb? Svamp? Eller kan det vara något annat?
Öronen ser fina ut tycker jag och hon brukar aldrig ha mkt smuts.
Ska med båda pälsarna till veterinären i slutet av månaden för att Pyr ska vaccineras, tänkte be dom kolla upp detta med öronen. Men tills vidare, vad tror ni? Jag tror hon har börjat klia öronen ganska mkt men det är ju lika mkt kring halsen och så. Hon har aldrig riktigt gillat att man håller på med hennes öron heller. Men nu har det ju blivit så att man inte ens får peta lite grann.

Mina gillar inte att man petar i deras öron heller. Inte ens jag själv gillar ifall någon ska in i mina öron och rota :) Helt normalt skulle jag säga.
Skabb brukar visa sig som en ganska markant ökning i kliande, samt att "smuts" samlas i öronen. Glöm inte bort att illrar är kliiga djur.
jag har en som HATAR att bli pillad vid/i öronen och en som ÄLSKAr de :) de e nog väldigt olika :)

Jo, Pyr hatar det ju medans Totti gillar att ligga och bli pillad i öronen. Klart det är individuellt om det gillas eller ej men hon verkar helt "överkänslig" eller vad man skall säga, vid beröring. Verkar som inte bara som att hon ogillar.
#1: Hm, jo, men det behöver ju inte visa sig heller öht. Om en iller har svamp då, hur yttrar sig det? Brukar det lukta illa, vara vax/smutsigt, eller annat? Ser det bara helt vanligt ut?

Elliott gillar inte att man petar i hans öron men när han har skabb blir han ännu värre. Det behöver inte vara hysteriska mängder smuts i öronen för att dom har skabb.