Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 155 ggr
Madde
0

Jul och Nyår.

Tänkte höra vad ni har för planer inför jul och nyår.

Själv hade jag planer på och fira jul och nyår nere i småland.

Men då jag INTE fick vara ledig i mellan dagarna utan var tvungen och jobba minst 1 dag. (Det blir 70 mil + 10 mil för 1 arbetsdag, vilket det inte är värt) Så jag har fått ställa in mina nyårsplaner. Så det blir bara småland över jul.

• Tänkte höra om ni har några tips på vad man kan hitta på till nyår???

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

emoflickan
0

för oss blir det småland i jul oxo. ner till tranås antagligen juldagen och sen stanna ett tag, kanske över nyår oxo, inte riktigt bestämt :) nyår brukar man ju fira bäst i goda vänners sällskap (helst inte alltför mkt alkohol hehe) jag har ju tenta den 4:e januari :(

Madde
0

Jo och umgås med vänner är ju allitid trevligt. =)

LeeLoo
0

Nyår, vi spånar på en liten resa till Skottland eller Amsterdam men annars blir det gotland. Känns som om vi behöver spara pengar så det blir antagligen middag här på ön med goda vänner!

Över jul så åker vi från ön & firar jul med mina släktingar. Ska bli så skoj att träffa dem igen. Vi har inte bestämt ännu om våra bejbisar (illrarna) ska åka med. Eller om de skall få fira jul med svärmor…Vi funderar lite till på det…jag kommer ju få sådan abstinens om vi lämnar dem hemma. Usch, får ont i magen bara jag tänker på det. Tror att vi måste ha dem med.

Faxlin
0

En lugn nyår här kan du alltid få fira Madde ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

ja du. Förra året var vi och firade nyår i en hockeyarena och det måste jag säga var det tristaste ja varit med om. Chrille åkte skridskor i flera timmar så där satt man helt själv med en massa folk som man inte kände och som var helt ointressant.

Så jag vill gärna göra något som överträffar det i alla fall. =) hihi

Faxlin
0

Låter som en trist nyår. Fast vet inte om våra är bättre. Vi pysslar med djuren som vanligt, äter gott och spelar lite. tar en drink eller en öl eller något. Inget stort liksom

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Jo men det låter mycket trevligare än vad jag hade. Umgicks med folk jag inte känner som alla satt i sina gäng. Rätt trist. Så det kommer inte hända igen =)

domiino
0

hmmm..jag ska jobba..under heeela helgen så antagligen blir det varken mellandagsjulrean eller den årliga julfesten men hårdrocksgänget som får se lille Emelie full som en kastrull o bara ramlar omkull=P våran tradition=P en gång om året, men inte i år..ska bara jobba o ta hand om mina små virriga tanter som springer in i affären och glömmer av hur man kommer ut=P

Robinsnel
0

ooo Förra nyår firade jag med att städa och flyttpacka ensam i min stuga nere i småland.. jobbade o skulle flytta hem till katrineholm två dar efter. Underbart!

klarsferrets
0

jag ska i alla fall va hemma o fira både jul o nyår har inte tänkt att åka någon stans då Emelie o Joakim jobbar .

Vi går över till Lina varje julafton o firar där. ny år gör vi inte så mycket

ThereseBergqvist
0

Till jul så har vi bjudit in alla släktingar till oss för första gången så det ska bli jätte kul! :)

Sen på nyår är vi ett gäng på 24pers som har hyrt en stuga uppe i Blåsjön och där lär det bli en hel del skoteråkning!! Längtar!! :)

sarae
0

Jul blir det med familjen på landet…i vad som jag hävdar fortfarande kommer likna sarajevo…Mamma är övertygad om att byggarbetarna kommer att vara klara med renoveringen innnan jul….det är inte jag…för två veckor sedan fanns varken golv eller tak…hmmm…

Nyår är väl lite ångest laddat…förra nyår firades med en romantiskt kväll med exet….känns inte så himla kul med nyår iår! Så alla iller människor kan väl ta å dyka upp hos mig istället! Jag bjuder på champagne å vitalin!

domiino
0

#12 haha jag säger inte nej, till vitalin  alltså =P kanske kan vara gott, det vet nog du bättre då jag inte brukar äta det =P

sofie
0

Jag och Manne tänkte fråga om nån är intresserad av att fira nyår hemma hos oss? Vi har inga planer planerade än så.

Sara vad säger du om att ta med champangen och vitalinet och komma till oss :)

sarae
0

#14 åhhhh va mysigt det hade varit!!!

sofie
0

#15 Ja visst hade det :)

Theres
0

Mamma jobbar denna julen så allt kommer bli helt cp. Får äta julmat hos mormor och marfar och vänta ända till kvällen på tomten (ja, vi har fortfarande tomte fast det yngsta barnet är 14 år Flört)

nyår blir det nog nån stans i kvarteren, vi brukar vara 6 familjer som firar nyår tillsammans, de senaste åren har dock ungdomarna farit åt andra håll, förra året frirade jag nyår med bara "ungdomarna" från familjerna, men vi hade bomber och så vid 12-slaget med de vuxna. (jag fick tända bomben :P)

blir nog något liknande i år, men nu kanske vi tom firar med de vuxna igen, för nu är vi nästan vuxna själva :S sen är min kompis gravid, så hon kan ju inte festa :P

golf.ifokus.se

Smeagol
0

ja ni..det var en bra fråga. Julen: Dagen innan julaftonen blir det att fira med pojkvänen och hans familj.Sedan på julafton vet ja ej riktigt men de blir kanske att man åker till mamma?? Sedan på dagen efter blir det moraparken. en liten tradition för mora folket=)

Nyår: ja de var en väldigt bra fråga. Vet ej vad man ska hitta på. Jag vill jämt att de nuåret som kommer ska bli de bästa men de brukar alltid bli nån spontan sissta minuten festen eller nått. Har en kompis som ska ha fest men vet ej om jag är sugen på det!!`??

UlrikaG
0

vi kommer sitta hemma, själva antagligen :)

vi varierar, nästa år åker vi till stockholm och nästa igen stannar vi hemma :)

har ingen aning om vad vi skall göra på nyår :) ingen av oss har någon fantasi :)

nicko
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi ska fira jul och nyår hemma efter jag kanse kommer att jobba under jul och nyår suck.

Aelsklinn
0

Jag och mina kompisar brukar alltid försöka se till att ha en skön brakfest på nyårsafton, med mat och dryck och fulla människor och dans. Raketer och champagne och pussar vid tolvslaget, hela paketet! Glad Men detta året har vi lite brist på hus att vara i Fundersam alla har ju flyttat in i pyttesmå lägenheter vid det här laget, så stora fester kan man ju nästan glömma… Får väl se om vi hittar på något, annar åker jag upp till min Björn (han ska vara i sitt föräldrahem över jul och nyår) och så firar vi in det nya året på en iskall och romantisk fjälltopp i Arjeplog.

På jul ska jag på julfest hos min kompis Amanda Glad Då ska det bli skoj med egenkryddad snaps och GOD julmat, vegetarisk främst. (fast lite köttbullar till mig och Tobias). Jag tror det blir en bra jul och en bra nyårsafton i år.

jakobssonlina
0

julen kommer jag att fira med mamma emelie jocke och min familj hemma hos mig för jag ha större än mamma

elinn
0

Madde: Vad sägs om att göra något tillsammans under nyår?

Bara en tanke men du och Chrille kan väl fundera iaf =)

Madde
0

#23: Japp nyår vore ju inte fel och fira ihop. =)) hihi. Tror du har fått ett PM från en viss person. =))) hihi