kaninbur?
hej, jag bara undrar måtten på kaninburs galler, nån som vet? MVh

Brukar väl vara ca 1cm. Finns olika sorters burar såklart. Varför undrar du? Illrar använder inte kaninburar ändå.

min kompis ska skaffa nått sjur, tror de e nån större råtta lr nått, å hon undrade. hon ville köpe en stor kaninbur, typ lite mer än 1 meter bred, och lite över 50 cm hög. ungefär :) en sån med ganska stora mellanrum mellan gallren…
Ska din kompis ha råtta/or så bör hon ha en bur som är minst 1 m hög x 75 till 100 cm bred och ca 1 m lång. Råttor gillar att klättra och bör ha en hög bur där man kan få plats med en liten gren i, och råttor som illrar älskar hängmattor att ligga i gärna måga på en gång då dom som illrar älskar ligga på hög. Så säg till din kompis att skaffa en så hög bur hon kan få tag på för råttornas trivsel.
Jag byggde om en garderob åt mina råttor när jag hade dem fortfarande. En vanlig standard garderob, skitsmidigt. man sågade bara ut hål och satte galler i dörren och sedan gjorde man hål och stegar mellan hyllplanen…
tror det kostade 300kr med allt material, fick ju tag på garderoben för en 100 nånting på second hand.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Råttor behöver burar på höjden, inte på längden. Kaninbur är helt för dem. Det hon bör köpa isåfall är ju typ voljär. Sen ska ju råttor vara minst två också. Lättast är ju såklart att fråga på råttor.ifokus.
Stor papegojbur fungerar utmärkt. Eller en sk illerbur.
Kaninburar fungerar inte för yngre råttor. De kommer igenom gallret. Helt funkis bur om man inreder med lite hängmattor osv till äldre råttor. Är en hel del råttägare som kör kaninburar.
Minsta sidan måste vara 30 cm och minsta höjden 60 cm.
Men det är verkligen i minsta laget. Ju större destu bättre. Jag har ferret tower till mina gabbar och en voljär på 2-3m lång 2-3 m hög till tjejerna.
Kolla bur räknaren på ratpower.se för att få reda på antalet man får ha i buren.
Men smartast vore ju att ställa frågan på rattor.ifokus.se ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.