Iller iFokus

Iller

Etiketterskötselbeteendeuppfostran
Läst 258 ggr
Robinsnel
0

Hjälp o råd tack!

Hittade nåra småsår i Novas nacke nu, efter Tuva resolut gått och nypt henne i nacken där hon sov på dörrmattan. Jag blir så less!(en) på Tuva, att hon inte kan va snäll! Hittills har vi försökt att inte lägga oss i, för de ska reda ut det själva, inga stängda dörrar o så. Vattensprutan har vi provat nåra ggr i början, men Tuva brydde sig inte. Vi ska ta med dem till en kompis de inte vart hos imorgon o se om det blir skillnad. Tjejerna är bara så rädda för tuva o woodoo och vi vet inte hur detta ska gå! Hur ska vi förhålla oss? Nova och thea verkar inte ta så hårt vid sig, men sår ska de ju inte ha! Tuva gav sig ju på nova redan hos cilla en gång, men det tyckte vi inte var så farligt… Men då var det ju ändå Thea och Novas hem. Kommer Tuva acceptera tjejerna tror ni el vad ska man tro? Hjälp!

bnoffan
0

Ni får ge Tuva några burkar pepparkakor så hon slutar vara så putt! Räcka ut tungan

Faxlin
0

Det där är saker som kan ta tid. Än så länge har de inte fått den tiden riktigt. Så om det inte är några stora blodiga sår så tycker inte jag det är så farligt.
Det är väl lite det att just Thea och Nova har haft sin beskärda del av elende. Men om inte töserna verkar vara livrädda så ge dem en chans.
Bra att ni inte lägger er i så mycket, ni kan ta i Tuva någon gång så hon ser att ni inte tycker om hennes sätt. På det sättet markerar ni att ni vill ha Thea och Nova hos er och att ni är emot dumheter. Tycker fortfarande att ni inte ska stänga dörrar.
Att ta med dem till neutral mark kan vara jättebra. Räkna med att vara borta ett tag;-)

Eller som bnoffan sa, ge henne pepparkakor ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Esko
0

Ja, tid kommer det ta. Så jobbigt att se tjejerna så rädda. Både Thea och Nova "käftar emot" så det är ju bra. Man blir ju ledsen på Tuva att hon håller på, hon är verkligen, ursäkta uttrycket, en surfitta just nu.

Vi har inga dörrar stängda, så hör vi om det blir tjafs då T&N sover i vårt sovrum. Blir mkt ljuvlig doft här i vår lägenhet kan jag lova Flört

Så vi får se fram emot en lång dag imorgon.

Jag tror det är vi som behöver pepparkakor så vi blir glada =)

Faxlin
0

haha, fast pepparkakor blir man inte glad av, bara snäll. Ni får äta något annat, en chokladkaka kanske, det ska man tydligen bli glad av ;-)

Kan tänka mig att lägenheten inte doftar hallon just nu, men se det positivt, det ger med sig. I de flesta fall gör det faktiskt det, även om det tar tid.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

bnoffan
0

http://www.youtube.com/watch?v=qRlMh6UDIYY&mode=related&search=

Ika har minsann kommit på en spray mot surpuppor! (runt 6 minuter in i klippet eller så)

Robinsnel
0

I LOVE U JOSEFIN /elin

JossanH
0

ja, lite märken i nacken måste man tyvärr räkna med! Introduktion med pegasus till dexter: då var båda illrarna helt randiga i nacken och titt som tätt gick det så hett till att matte var tvungen att gå imellan. Introduktion med Triton till dexter o pegasus; triton var livrädd, men när han väl fick kött på benen så var det randiga nackar igen.. Dom har vassa tänder (i synnerhet honor) och när dom blir upprörda tar dom i och det kommer bli små sår. Stackars pegasus hade små skorpor i hela nacken… Men vad kan man göra??

Lycka till!

Sajtvärd på Iller.ifokus