vatten beteende?
Nu har Alea verkligen satt griller i huvudet på mig…. hon djupdyker med nosen i vattenskålen.
Hela huvudet, upp till ögonen trycker hon ner i vattnet, står så tills on verkar få slut på luft, lyfter upp huvudet igen och andas litet, skakar på huvudet så vattepärlorna far och sen upprepar hon det allt från en till flera gånger….
varför? någon annan som sett ett sånt beteende?
jag kanske överreagerar, men hellre fråga en gång förmycket än en förlitet ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Det är rätt vanligt ;) De dyker ofta i vatten, mina har gjort det utomhus med i alla möjliga vattensamlingar. Man ser hur det bubblar ur nosen. Kanske kikar de på något? Jag har inte en aning, men det är då rakt inget ovanligt beteende =)
Paulina
Vad bra ^^
tyckte det var litet udda, har inte sett det innan. hon kanske vill bada? ska köpa en låg bunke och ställa i badrummet så de kan välja själva om de vill bada…. men det slutar väl med att man har blöta illerspår i hela lägenheten sen ^^
Det kan de gilla =) Lägg i något i baljan så kanske det uppmuntrar till lite lek.
Paulina
Hennes syster Allora gjorde det jämt men hon dök med hela huvudet och axlarna rakt ned i skålen så det är hon eller var hon ej ensam med systrarna gjorde tydligen det (allora flyttade från syskonen vid 7 månaders ålder typ)
#4 hmm Allora var väl snarare 4 månader när hon flyttade?
#0 det är genetiskt! Hela katastrofkullen var och är (?) snorklare på heltid!

#0: Här är 8 av 9 illrar helt tokig i att betee sig så där. Så jag skulle säga att det är ett rätt vanligt beteende. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#5 4 månader? Det var väll bara 1 månads skillnad på henne och MissTake eller är jag helt ute och snurrar? vi fick misstake när hon var 5 månader i augusti Allora kom efter det.. blir bara snurrig nu ^^
och kan försäkra (angående katastrofkulls snorklingen) att MissePisse snorklar fortfarande så det finns fortfarande kvar hos henne men Allora var värre 
Förtjusning av vatten är typiskt valpbeteende tycker jag :)
Jag har 2st djupdykare här hemma som ÄLSKAR sin vattenfotän, och sin badbalja i badrummet. Snutt är dyngsur minst 3 gg per timme och halva hallen är en flod.
Blight älskar att putsa ben när man duschar ;) badbaljan är riktigt poppis även den.
Verkar ligga i generna. hehe..
MissTake får panik av badbaljor tyvärr men en vattenskål i keramik går bra att bada , lite synd.

Lyssa dyker ibland, Nova har börjat gör det mer och mer :P
#7 drygt 2 månaders skillnad ;)

Ronja har aldrig gjort detta.

Syster här hema är precis likadan=) Ju längre ner man kan köra huvudet desto roligare. När det blir varmt brukar dom få en badbalja där jag häller i alla deras plingbollar så ägnar dom sig åt bolldykning.

Alla mina tre illrar tycker om att dyka i vattenskålen, dock är Rasmus värst som helst ska ha vatten överallt och tror man kan gräva en grop i vattnet.. Töserna klaffsar helst inte i vattnet om vi går vid en sjö men det gör vattenillern Rasmus som bara går i utan problem.=)
Jag var vid Vombsjön med Irma idag. Hon brukar springa och gömma sig bara hon ser vatten, men inte idag. Jag gick ut i vattnet och hon grävde rundor i strandkanten. Hon grävde till slut ända ner i vattnet! Sen gick hon ut isjön och fortsatte gräva med hela huvudet under ytan! Hon höll på en lång stund. Jag blev nästan orolig. Men hon var nöjd! Vi har haft 23 grader varmt i skuggan här nere idag och folk badade! Det var kanske därför!
#15 men jösses då ^^
Va gott att bada, vi grillade ju i stallet igår men det är ju sin sak…. att krypa ner i badkläderna är det på tok för kallt för här. Fast vomb blir ju väldigt varm snabbt.
# Fast jag fegade ur… Badade bara benen. Men snart!

Noel är precis likadan. Han blir helt galen när han ser vatten. Gör precis så, djupdyker ner med huvudet före och kommer inte upp förrän han behöver andas. Till de andra tres förskräckelse stänker han även ner dem när han skakar av sig vattnet efteråt (de hatar vatten)
Men visst är de grymt söta när de gör så?!
Bus är ett vattenodjur, han tvättar trynet i vattenskålen och älskar att köra omkring med huvudet i badbaljan.
Sara