Hicka?
Kan illrar hicka?
För igårkväll satt jag med Alma i knät och rätt som det var så hoppade hela illern till ofrivilligt, inte alls som när det kliar, det är något spännande ljud eller lukt, utan hon bara hoppa till eller snarare ryckte till.
Så kom det några hickningar till inom loppet av en 30-60 sekunder och sen var de borta…
Kan de hicka? Har aldrig vart med om att något smådjur hickar faktiskt så det var ju litet otäckt. Det var inga ulkningar, för sådana känner jag igen, men hicka?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Nisse hickar lite da och da. Han brukar fa det om han ater/dricker for ivrigt, eller bli overraskad. Gar det inte over sa brukar jag halla honom i nackskinnet sa att han gaspar nagra ganger.
// Amanda

Jadå illrar kan hicka. Det är faktiskt inte ovanligt alls.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Jodå, mina hickar ibland också!
Men vad skönt ^^
Det är litet lustigt hur man lär sig saker o ting o hur läskigt allt är när de först händer. För det höll inte på länge, men det var ändå så man hajjade till iom att man hade henne i knät.
vi hade ju busat litet en stund innan, och sen lyfte jag upp henne o satte mig i soffan o mös. Sen kom hickningarna. ^^
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Hemma hickas det oxå. Jag brukar hålla illern lodrätt och klappa dom över magen då tycker jag det brukar sluta för de mesta :)
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Bogey hickar nästan alltid efter han ätit ett stadigt mål. Brukar alltid gå över ganska fort.
Han hickar ganska sällan nu när det blivit varmare så jag tror det beror på att han äter mindre än han gjorde i vintras då vinterhullet skulle underhållas och därmed inte triggar hickan lika mycket.
Irma hickar när hon haft brådis med maten ibland. Dessutom brukar hon lägga en stadig rap efter en stunds hickande…
Gimli brukar hicka varje dag, men det är mest han som hickar, kanske beror på att han äter mest. :)
hehe, Varje gång mercedez skäms när hon har gåt utanför lådan eller naffsat någon i tårna så springer hon runt och hickar
Zira hickar ibland så man funderar på om hon ska skutta iväg ofrivilligt med hjälp av magmusklerna.

Dealen får jämt hicka när han är nyvaken och har druckit vatten det första han gör. ser lite kul ut :P

Min ena hickar jämt, tycker jag :). Bra att jag så länken… Har undrat om något varit fel med han :)