Underlig kille
Zingo har nu bott här sen september 08. Han är en underbar kille som jag tyvärr inte kan förstå.
Ena stunden är han go och pussig och sen helt plötsligt kan han få för sig att ligga under skohyllan och darra.
När man fyar han för något protesterar han genom att bajsa utanför lådan. Går inte att säga åt honom för då är han bara mer bråkig.
Jag tycker att han verkar vara lite deprimerad… Jag vet inte ens om han tycker om mig. Vill ju inte att han ska må dåligt.
Några tips på vad jag kan göra?

Hur gammal är han?
Är han ensam iller? Har han alltid varit ensam iller?
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Han har varit likadan hela tiden va?
Tänkte om han kanske vore sjuk ex insulinom som kan komma smygande.
Sara
Phoenix har lite av de tendenserna. Alltså att vara frammåt och nyfiken för att sedan bli livrädd och ligga darrandes under en låg möbel och inte vilja komma fram. Det hela började efter kastrationen men han har blivit bättre, mer säker och frammåt på slutet.
Vet inte riktigt vad jag gjort mer än att prata med honom mer och ha med honom och "visa" att det inte är farligt. Mer kroppskontakt och ett lugnare sätt kring honom. Ligga på golvet och vänta ut honom och gosa och berömma när han kommer fram.
Kanske har mer kärlek, lugn och kontakt gjort att han blivit bättre, eller så har det kommit av sig självt. Jag vet inte, men jag hoppas att mitt sätt bidragit till det hela.
Paulina
#1 han är två år och jag vet inte hur länge han har vart ihop med petzy :S
#2 Ja han har vart sån hela tiden. Var han så hos dig med eller vet du om han var sån innan?
Han har varit med Patzy i drygt ett år nu men varit i minst 4 hem innan dig + 2 akuthem. Så det kan helt enkelt vara så att han har svårt att fästa sig vid någon efter alla hem.
Sara