Vila I Frid, Påsse.
Idag blev jag väckt utav ett samtal från vetrinären. Hon sa att alla prover såg bra ut och att han, bortsett från hans oroväckande vikt, hade helt ok värden. Jag åkte hem till Anders och Stina (som Påsse bott hos den senaste veckan, och som varit de nya ägarna till Påsse) och väntade på att vi skulle bli hämtade av Sofie. När vi 2 timmar senare kom in till Blå Stjärnan så hände allt dessvärre väldigt plötsligt. Trots att vi hade lagt in honom under natten för dropp och blodprover hade veterinären börjat känna sympati för vår lilla kille, och därför valt att (i smyg) göra ett gratis ultraljud på honom. resultatet blev inte bra. De fann att hela hans lever var en stor cancerhärd, som även spridit sig till diverse andra delar av buken och att mjälten även var kraftigt förstorad. Vi fick reda på att även om vi hade pengar, så finns det inget de kan göra - det var helt enkelt för sent. Antingen så tar vi hem honom och låter han leva sina sista dagar hemma (vetrinären gav honom 2-3 veckor) eller så avslutar vi det nu, innan det börjat göra ont, och innan han hunnit börja lida utav det. Det var inget lätt beslut för oss att fatta, även fast vi alla 4 insåg vilket som var mest humant.
Han fick en bit choklad som han glatt mumsade på medans vi fick ta upp honom en och en och säga hejdå, han fick en lugnande spruta som gjorde att han somnade i sin filt, och efter det fick han den andra sprutan som tillsist gjorde att hjärtat slutade slå. Det märktes till och med på veterinären att Påsse hade lämnat ett intryck, och även hon var nedstämd.
Vi var medvetna om att det kunde gå såhär redan från dagen då han kom till oss, men han har hela tiden varit värt hoppet och kampen för att han ska få ett bra liv (efter, gud vet vad, han gått igenom) och det är fruktansvärt att det tvunget skulle sluta såhär. Med gråten i halsen och tårar längs kinderna säger vi alla;
Vila i frid Påsse, vi hoppas att du har det underbart där du är nu. Tiden blev alldeles, alldeles för kort men vi kommer att sakna dig och aldrig någonsin glömma dig.
Dina 2 mattar och 2 hussar:
Stina, Sofie, Anders och Linus.

Ni gav honom en vecka av kärlek, värme och till sist en bit choklad. Önskar verkligen att det inte slutat på detta sätt men glad att han fick gå vidare utan smärta och omringad av kärlek.
Vila i frid lilla vän, du gjorde ett stort avtryck och finns i många hjärtan
Be a rainbow in someones cloud
Å gud, nu gråter jag. 
Påsse satte sina spår hos fler än er.
Sara
Men, han fick ett lyckligt slut på livet!

Usch vad tragiskt. Men han fick avsluta sina dagar älskad i alla fall. Det är något fint han har med sig på sin sissta resa.
Rest In Peace.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Beklagar verkligen sorgen… men Påsse har det bra där han är nu, och är nog föralltid tacksam över den ömhet och kärlek han fick hos er

Stora tårar rullar på min kind
Bye bye, Påsse!!!!

Detta gör bara så ont i hjärtat! Vila i frid, Påsse! Beklagar verkligen sorgen, han har nog gjort ett stort intryck på alla här inne på forumet.

Det här är ju så sorgligt. Hur gammal tror ni att han var?
Carpe Diem
Beklagar sorgen..
Ni gjorde ett fint avslut för honom. Ni ska vara stolta över allt ni gjorde för Påsse.
Vi tänker på er här hemma.
Kram…

#8 Veterinärerna gissade på 2-3 år.
Dette gjør meg forferdelig vondt 
Gråter fortsatt for Påsse og dere som var så snille å gi han ømhet og kjærlighet den siste tiden.
Trøsteklemmer fra meg til dere.
Beklagar verkligen sorgen! Påsse kunde skatta sig lycklig för att han fann er denna sista tid.
Paulina

Usch ! Bra att han slapp lida i varje fall. Tragiskt när något sånt där händer….

Ja, det är väll ingen här inne som kunnat undgå Påsse?
Jag beklagar sorgen!
e tårögd. bra att han får vila nu utan besvär me kroppen

Ush att det skulle vara så illa med honom, lille pojken.
Men han fick i alla fall ett mycket gott slut. Han fick mycket kärlek och omvårdnad sista tiden så jag tror han lyckligt traskade vidare. Ni fattade rätt beslut.
Vila i frid Påsse.

Beklagar sorgen. nu gråter jag som en idiot här, hade ju ett lite paket som jag skulle skicka till påsse imorgon=( men han fick verkligen så mycket kärlek en iller kan få hos er.

Beklagar sorgen .
Rest In Peace
// Liinda

Gud så tråkigt att det skulle sluta så här, men han fick det bästa slutet han kunde få och som alla illrar som överges vill ha- ett hem och kärlek. Ni gav han det han mest av allt behövde och jag är säker på att han är evigt tacksam för att det finns så fina människor som ni och även till upphittaren är.

2-3 år och helt full utav canser. Det är ju helt galet - stackars lilla underbara Påsse.
Carpe Diem