Stacy dör ='(
Stacy är jätte sjuk. och dom får inge blod från henne ,, vi har 2 altenativ att dom öppnar upp henne och se vad felet är. (men riksen är så stor att söva ner henne så hon troligen dör), eller att vi söver in henne
dom säger att det är nån sjuk dom hon haft sen valp som blir sämmre och sämmra och att honär så sväg så hon knappt gör nått
//jätte ledsen liinda

jag vat inte vad jag ska göra men det bästa är nog att hon får somna in med mig en sista stund 
Faaaaaaan oxå

Va hemskt =´( undra va det kan vara för sjukdom.=(
Önskar att jag kunde göra något men det enda jag kan är att råda dig att försöka va stark för hennes skull och tänka mer vad som är bäst för henne. Håller tummar och tassar att det sker ett mirakel eller att vetrinärerna hittar felet och gör henne bättre.
*tröst och styrke kramar från oss*

Usch vad tråkigt! Vi sänder lite positiva vibbar och tröst kramar.
Monty, Boston o Patrik

Stackars dig Liinda, vi tänker på dig och lilla sjuka Stacy.
Stoora tröstkramar från oss alla.
Lillan, Alex, Maya, Salami, Salsa o Iss.
Håller alla 4 tassarna för Stacy
Stackars Stacy! Kan det inte vara så att det faktiskt sitter något i tarmen på henne? Något som de inte har upptäckt på kontrast röntgen? När Molle var dåålig i somras så trodde veterinären att han hade cancer, och de förberedde mig på att han inte skulle klara en operation, då han var så svag. Men när han öppnades hittades en öronpropp som legat där i minst 3 månader, och inte upptäcktes utav veterinären. Idag är molle helt återställd och pigg som bara den.
Det kanske kan vara värt att ändå öppna henne, och hoppas på tur för Stacy?
Håller helt med Sarae. Är valet att ge upp nu eller att öppna (hittar dom inget kan hon få somna in på operationsbordet) och hoppas på det bästa.. Värt att ge det en chans tycker jag!! Hoppas hon klarar sig!
Sajtvärd på Iller.ifokus

Om hon ar dalig sa kan det val anda vara vart att oppna henne och forsoka att radda henne istallet for att lata henne somna in? For hennes del sa ar det val egentligen ingen skillnad pa hur och nar hon somnar in?
Hoppas att det gar bra!
// Amanda
Gjør det som føles riktig for deg og Stacy.
Føler med deg, og krysser alt jeg har for dere.
Har du pengarna så öppna henne, du kommer ångra dig om du inte gör det. Du kommer att fundera ihjäl dig på om du hade kunnat rädda henne.
Sara

Vad hemskt! Men jag håller med vad folk över här skrivit. Tycker du ska öppna henne och se. Jag såg Sarae:s Molle när han var dålig och han såg verkligen ut som om han skulle dö när som helst. Och veterinärerna gav ju inte mycket hopp. Men idag är han pigg och glad som vilken annan iller som helst. Hoppas allt går bra.

Hoppas att ett under kan ske och att lilla stacy går att rädda! många tröstekramar från Love, Alice och ylva som håller alla tummar och tassar som går för att Stacy kommer att överleva

Chansen finns ju att det är halvt stopp i tarmen som inte syns och då kan du få leva med henne många lyckliga år.
Har för mig att hon va dålig för ett tag sen, du gjorde vell nån tråd om att hon inte va pigg om ja inte minns fel. Det kanske hänger ihop. Det kanske är halvt stopp i tarmen.
Sitter här och håller tummarna så dom blir blå. Man blir så orolig för lilla Stacy.=´(
håller tummarna att hon klarar sig
Om du inte öppnar eller det inte hittas något, vore det intressant att veta vilken sjukdom det är.
Sara

Vad ledsamt att höra. Men jag håller också med de andra. Det är värt en chans att söva henne och se om de hittar felet under en operation. Och under har hänt förrut.
Oavsett vad du beslutar så tänker jag på er. Sänder en massa kramar till dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

dom sa när vi kom ner att öppnar vi henne kommer hon dö och det var typ 95% att hon dog… s¨om det hade dom upptäkt en sjuk ai henne när dom öppnar henne skulle dom ändå ta bort henne, så jag tyckte inte det är vart att kppna henne men ändå låte henne dö.. så vi har tagit hem henne (veterin'ren tyckte ocå vi skulle göra det, ge henne en cans) vi ger henne antibiotika och matar hanne med A/Dmat genom spruta och hoppas på att vi får upp henne nått gram så dom sen kan ta ett blod prov hon är för smal för blod prov nu.. ni får tycka jag är sjuk i huvuddet och vad ni vill men det är upp till er för fatta vad jag skulle ångra mig att låta ehnne dö om hon nu skulle klara sej.. tänk att gå med den smårtan hela livet att ta bort henne när hon kunde bli fiskr och överleva.,. men nu ska jag ta hand om min sjukling med varmande mikro kuddar ge henne vatten och mat genom spryta och ge henne antibiotika ..
tack till alla som stöttar oss //Linda

Ska hålla tummar och tassar så hårt vi kan för att hon ska bli bättre igen.
massor med stödkramar till dej linda! /från fnuha och pälsbollarna
Kämpa på och tappa inte tron på att hon kan bli bättre! Vi håller alla tummar, tår och tassar här hemma.
LÅter som en väns iller fick, alla symptomer stämmer in, svaga bakben, trötthet, och minskade väldigt mkt i vikt snabbt. Det visade sig inte något på blodprov o ingen kunde förstå vad som var fel, men sen kom de fram till att det hade blivit lymfknutar av en allvarlig inflamation, så han åt väldigt stark antibiotika, och nu verkar han må bra igen. Så hoppas verkligen att antibiotikan hjälper lilla Stacy också. Tänker på er!

Oj, lycka till Linda och Stacy! Du gör nog det som är bäst för din iller.
det är verkligen hemskt att vårda en dödsjuk iller. Tänk bara på att handla utifrån hennes bästa. Det jag ångrat mest med några av mina djur är att jag väntat för länge med att agera eller avliva dem, det är det som svidit mest i mitt hjärta efteråt. Vet att det är svårt nu, men ha det i åtanke att tänka på hennes bästa först, oavsett om det är att hålla henne vid liv och kämpa eller att låta henne somna in. Kom ihåg att du känner henne bäst!
Lycka till! *kram*

Om risken är så pass stor som du säger för att öppna henne, så är det verkligen ett svårt beslut. Och jag tror att det är lätt att komma in i "tänk om"-banorna vilket beslut man än tar.
Jag hoppas dock att hon klarar sig så att du slipper all oro och all sorg.
*många kramar från Claes, och många pussar från Snuffe och Babs*
Krysser alt av fingre og poter for at dette skal gå bra. Tenker masse på dere da jeg vet så alt for godt hvordan det er å ha en syk ilder. Håper hun kommer seg litt, og at dere kan klare å finne ut hva som feiler henne. Om hun blir bedre, kan hun kanskje klare en narkose, så de får undersøkt om det sitter noe i tarmene.
Ønsker dere all lykke til.
Jag har själv varit i din sits där min iller gått ner massor i vikt. Tror besämt han gick ner en 500g. Från 1500-1000g, vet dock inte under hur lång tid.
Åkte in till strömsholm och där fick han vara i 2 nätter, de hittade ingenting. Sen skulle jag ner på styrelsemöte i borås och då fick han hänga med. Han var fortfarande dålig, så på lördagen när vi kom ner till borås så var det första jag fick göra var att åka in med honom till Blå Stjärnan i borås.
Där konstaterade de att han hade en luftficka i halsen då de gjorde en kontraströntgen. Hade han det så skulle han inte överleva.
De frågade mig om jag vill låta honom somna in direkt eller om de skulle kolla mer noga. Jag valde det senare alternativet för jag vill inte han skulle somna in i vaket tillstånd. =(
Efter någon timme ringde de efter mig och vi åkte dit och satt och väntade. Sen kommer de ut och vi fick gå in och ja hon sa åt oss att vi fick ta med transportburen hem.
Ja ha tänkte vi, då blir det utan en Benjamin. Ledsen som man var.
Sen ville hon visa oss kontraströntgen som de hade gjort. För det hade inte synts ordentligen när de gjorde det först. Men de hade kallat in 2 veterinärer till för att kunna söva honom och gjorde egna verktyg för att kunna putta ner det de hade hittat. För det var ingen luftficka som de trodde först.
Utan något som satt fast i halsen. Där hade de inte kollat i strömsholm.
Fick världens skrattanfall när jag vi var där och mina vänner som satt utanför fattade ingenting. Jag blev så chockad att han fortfarande levde men det var väldigt kritiskt. Så han fick vara kvar i 1 vecka och efter det då det inte ville komma ut så opererade de ut 3 små saker ur hans mage.
Däremot så var det väldigt kritiskt efteråt och jag fick vara med när vi hämtade honom, då jag bor ca 30mil bort. Var nere på jobb i göteborg så jag fick lite ledigt.
Sen var det bara att stödmata och tvinga i honom mat, för det var ju inte gott. Han har knappt ätit mat under några veckors tid.
Men tack vare veterinären i borås så har jag en iller som lever. Jag är de evigt tacksamma och skulle göra om det igen om det vore en sån pass ung iller som benjamin var. Han var knappt 2 år.
Däremot blev det inte den billigaste historien pga att jag var på 2 ställen. Och det första stället var riktigt dyrt och där blev han felbehandlad och felröntgad. Men jag är glad för varje öre som jag lagt på min älskade benjamin.
Bilden på benjamin är i från oktober i år. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Illrar e sega och dom brukar kunna friskna till bra efter allvarliga sjukdommar. Håller tummarna för dig, liinda !
O din lilla pälsboll !!!!!

hej igen jag vill bara meddela att när vi kom till sjuhuset var hon så svag att hon knasppt kunde lyfta på huvudet hon hade gått ner 50g på en natt ='( hon ät itne hon drack inte.jag tog och såh på henne meed gråtfyllds ögon jag brast i tu jag bröjade stro gråta av sorg på hur smal hon var hon vara bara ben :( men vi tig beslutet med veterinären att ta hem henne och ge henne a/dmat och antibiotika, för stacy började äta lite och drick a lite bara av att jag var där hos henne på sjukan.. men nu här hemmma har hon börjat drica självv, men äter gör hon inte själv inte ännu vi ta hadn om henne så gått vi kan,, varmas flsskor runt henne med filtar,, men jag såg att hon börjat gå jag vart så glad att jag började gråta hon har fått skrafterna tillbax,, det verkar gå mot rätthåll,, nu när jag skriver härså tänker jag på om jag skulle ha öppnat henne så hon hade dött eller låtit hon sosmna inte i vilket fall som hälst hade hon tyvärr dött,, hadde jag lämnat henne på sjukan hadde hon dött för att gin vägrade äta.. men nu har hon ju som sagt börja gåcoh krafterna börjar komma .. jag valde nog det bästa bestlutet.. tur att jag itne ölysnade på er att dom skulle öppna henne..om hon klarar sej hela veckan ut blir det ett blod provpå henne..för då har hon nog stabil att klara av en öppning :) kram Linda
Jättebra att du gjorde som du själv ville!
Hur många råd man än får ska man ALLTID gå efter sin egen känsla i slutänden. Bara för att andra skulle göra på ett annat sätt så betyder det inte att det är det enda rätta sättet. Tyvärr lyssnar folk alldeles för mkt på vad andra säger, de tar det som sanning istället för åsikt.
Jag håller tummarna stenhårt för att Stacy kommer krya på sig!
Sara

Va skönt att det verkar gå åt rätt håll, hoppas hon fortsätter i den takten.

Underbart Liinda!!!
Man ska lita på sin magkänsla, det blir oftast rätt då.
Stor kram på er båda. Vi håller tummarna för att Stacy nu ska klara sig med hjälp av din innerliga kärlek och omsorg.
Som sagt, det er bare du som vet hva som er det riktige å gjøre. Det er du som kjenner ilderen, ser hvordan den har det, og føler hva som bør gjøres. Derfor skrev jeg også: Gjør det du føler er best.
Krysser alt av fingre og poter for at dette går bra. Veldig glad for å høre at hun har det litt bedre.
Tenker på dere.
jag sitter i det helvetet att inte veta om jag kunde räddat korven :'( Ångrar mig så sjukt mycket och hur mycket folk än säger att det inte var mitt fel så var det MITT fel att dog.
Meschmish, jag vet inte hur korven gick bort, men det var inte ditt fel!
Skönt Linda att Stacy börjar bli bättre, här hemma håller vi alla tassat och tummar för din lilla fröken!
Men säger man att det finns 2 val- ta bort henne eller öppna så är det väl självklart att man öppnar om det finns en chans. Ger du 2 alternativ och väljer ett tredje så kan du tyvärr inte klaga på våra råd och att du är glad att du inte lyssnade på oss…
Välj att formulera dig bättre nästa gång.
Tur att hon verkar må bättre.
Sajtvärd på Iller.ifokus

hoppas att hon klarar sig!

stacy har hått upp 50g :) jag är as glad:) tur att vi ger henne chnsen
Grattis till den framgången får hoppas att allt går vägen nu :)
GO Stacy GO!
Glada nyheter, men jag håller fortfarande alla tassarna för att Stacy ska bli frisk igen.

Lilla illertjejen, hoppas att det löser sig.
För många år sedan var min Isaac illa däran. Han åt inte, drack knappast och blev bara svagare och svagare.
En första röntgen gav inga ledtrådar, men efter några dagar gjordes en kontraströntgen och man såg en svag skugga.
Ingen trodde att lille Isaac skulle orka med operationen efterson han var så försvagad, men han blev uppiggad med dropp och sedan gick det hela bra.
En bit av en öronpropp plockades ut från tarmen.
Tuffingen Isaac piggade snabbt på sig och levde många lyckliga illerår till.
Hälsningar från illermatten och de tre pälskillarna

Kul att hon mår bättre! Hoppas det fortsätter så!
Det är ju alltid värt att göra det som känns bäst själv men kom ihåg att inte klanka ner på andra "tur att jag inte lyssnade på er" svårt på ett forum att hjälpa om man inte ser illerns skick.
Dessutom lät det på dig som att alternativen var
att dö utan att titta eller att titta och kanske dö iaf.
Nu är vi alla mer än glada om tjejen klarar sig
utan vare sig opration eller död. Fortsätt kämpa :)

Hojja hojja =(
Från 30/12 har hon bara gått upp
ochc från 4/1 har hon börjat gå ner 
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, men jag ska försöka få tag i veterinären som tog hand om stacy får jag inte det så blir det roslagstull eller vad det heter
Men hon är piggare och man ser lite gran på henne att hon gått upp i vikgt, (men ser det på´bröstet och mäst på skallen) hon har åtminstone päls att ta i, men hennes mage vill inte riktigt följa med i dom svängarna.. dock har det börjar rinna från ett av ögonen i förrgår vet inte vad det är men
Jag har en 5ml och en 10ml spruta Hemma
MAT: Hur många sprutor av 10 ml ska jag få i hennne med mat om dagen? (a/d mjukmar) hur mycket ska/får en iller plats med i magen?
VATTEN: Hur många sprutor av 5ml ska jag få i henne om dagen?
ps jag funderade på att blöta upp hennes vitalin foder och sen mixa det med a/d maten för hon små äter ju av sin egen mat nu oxå och jag tänkte så inte magen börjar tjorva sen när den varnliga maten kommer? är det okaay att göra så?
//Linda

Ska prata med veterinären idag.. sen ska jag beställa tid att öppna henne.. ='( jag kämpar faktiskt jag gör allt jag kan för min Stacy.. jag tog hem henne för att få henne att gå upp i vikt, det gjorde hon också , Fast hon höll på att dö på djursjukhuset,, en till natt där utan att hon åt så hade varit död nu,, Nu leve hon och är piggare för att vi tog hem henne.. jag gör allt jag kan jag kliver upp var annan timme och ser till min älskling jag är helt slut i hela kroppen men jag kämpar, för att få men tös att inte dö :(

Hoppas hon är tillräckligt pigg för att klara av en öppning.Hoppas dom hittar felet snart så hon kan bli frisk igen

#44 men det är inte a/d, a/d är från hills och ser annorlunda ut.

Ja vet.. =(
jag hade den vanliga A/D först.. men den tog slut och vi gick till djurkleniken i GÄLLIVARE (som suger) och vi sa har ni A/D mat? dom sa har har ni och räkte fram denna,, inte konstigt att stacy gått ner dom senaste 3-4 dagarna.. ska ringa min vän ner i luleå be hon köpa och skicka upp med posten
Det här låter ju som det Smulan hade. Gick ned mycket i vikt och ville inte äta själv. Till slut var hon så dålig att hon fick somna in. Jag väntade tyvärr för länge med att öppna henne.
På Bagarmossens djursjukhus sa de att Smulan skulle ha ca 70-80 gram i/d eller a/d och ca 40 ml vatten om dagen för att få upp henne i vikt. Normalt skulle det vara mindre (tror det var ca 50 gram om dagen). Men som sagt de är inte expert på iller så någon annan kanske kan konfirmera siffrorna. De kan väl variera lite också beroende på hur stor illern är. Smulan vägde runt 1 kg innan hon blev dålig.
Jag fick också maten Recovery på Roslagstull till Smulan så den kan ju inte vara helt fel.
lycka till, kämpa på.

Hallå jag behöver lite hjälp? om hur mycket jag ska ge henne om dagarna..
ps fick många råd av en person här inne (tack för dom)
1. att man skulle sätta ister i maten = rent fett (grisfett)
2. att ge iller en b-vitamin om dagen (tuggtablett)
Är det okaaay? tänkte vill höra andras åsikter oxå, mer tips är välkommna..
veterinären hörde aldrig av sej igår :( men hoppas hon gör det idag (ringde dom i morrse) men hon var upptagen med andra djur.. (så klar)

Ja ister fungerar förutsatt att hon tycker om det. Ge inga jättemängder men någon tesked eller så om dagen. Du kan även smälta det och blanda det med något annat, tillexempel göra en äggröra.
B-vitamintablett kan du ge en om dagen utan större problem. Gillar hon det kommer hon bara tycka om dig för det=) Dom brukar se det som godis.
Gillar hon inte ister kan du ge henne feta delar från kyckling (om hon äter det) som till exempel skinnet.

Hur har det gått med Stacy? Har du beställt tid för att öppna upp henne?
Gällande b-vitamintabletten (tex VitaBee som finns på djuraffärer) kan du även mosa ner den i något gott som hon gillar, om hon inte gillar att äta den som den är.
Hur är hennes vätskebalans, är hon uttorkad eller klarar hon av att dricka tillräckligt? (dvs om du nyper i nackskinnet, blir det ett veck eller går skinnet tillbaka?).
Stå på dig och jaga veterinärer tills du får tag på dem. Känns ju som om hon varit sjuk så länge nu att tiden att kunna göra något börjar rinna ut?
Oavsett måste jag ge dig beröm, tycker du är stark Linda som orkar. Det är verklgein skitjobbigt mentalt och fysiskt att vaka över ett sjukt djur. Man blir helt slut av att ständigt vårda illern dygnet runt och att ständigt oroa sig. Stay strong! *kram*
Må også legge til at jeg synes du er sterk.
Vet hvor slitsomt det er både fysisk og psykisk med en liten syk en. Det tar på kreftene. Men stå på videre, dette klarer dere.
Tenker på dere, og krysser alt jeg har av fingre og tær for at det skal gå bra med Stacy. Trøsteklem og positiv energi fra meg.

Tackar alla för erat stöd och era tassar och fingrar för mig och stacy

Hennes nackskin åker tillbax inte jätte fort men lagomt fort..
Men hon är blivit väldig pigg springer och vill leka smått.. men det går framot, jag ska ringa vetten ännu engång till i morgon har ringt i 2 dagar men jag ger mig inte.. jag ska skälla lite smått på dom att dom inte hör av sej .. men nu ska ajg ge min tös lite mat :D kram och ännu ett tack för allt stöd..
en sak jag är orolig över är våran flytt om 3 veckor.. hoppas stacy klarar av flytten

MAT: Hur många sprutor av 10 ml ska jag få i hennne med mat om dagen? (a/d mjukmar) hur mycket ska/får en iller plats med i magen?
VATTEN: Hur många sprutor av 5ml ska jag få i henne om dagen?
Enligt Illervademecum så dricker en iller 75-100 ml vatten per dygn om de äter torrfoder samt att de äter ungefär 40 g torrfoder om dygnet per kilo i vikt.
Hur många sprutor mat det blir får du väga men iaf 10 sprutor vatten om dagen (våtmat innehåller vatten) + en skål framme.
Sara

Vi sitter här i tysthet och följer tråden och er kämparglöd varje dag och håller fortfarande händer, tassar och tår! 

Hon väger ungefär 590g just nu =( hon har gått ner ,, men vi ska tvinga i henne ännu mer A/D mat när A/d tog slut så gick hon ner i vikt när vi fick den andra maten se #44 men hoppas hon går uppi vikt nu då ,, önksar min tös all lycka som finns

Hur många sprutor mat du ska ge henne beror lite på om du blandar ut maten med vatten eller inte och om du blandar så beror det också på hur mycket vatten. Jag tror att du ska sikta på att få i henne i alla fall en halv sån burk om dagen, går det att få i henne lite till utan att hon mår dåligt så äär det nog ingen nackdel.

okaaaay =) jag fösökrer få tag på vettrinären jag har suttit i telefon 45 minuter,, men dom sa ge henne A/D och komma in på måndag, men hur jag tar mig dit vet jag inte.. om min kille inte kan köra mig ;( men cahnsen att han kör är väldigt liten

En halv burk? Oj, det tycker jag låter mycket att lyckas få i en hona. Det är ju en rätt stor volymmängd tycker jag det låter som. Men det är nog en bra måttstock, dock tror jag det kan vara lite kenpigt att få i henne så mycket.
A/d maten är iaf rätt praktiskt då den är lätt att blanda med vatten/andra vätskor och blir till en bra smet som ju är lätt att ge med spruta.

Stacy har ju varit en riktigt stor dam förut.. jag har filmat henne lite idag.. föresten har jag en jätte bra nyhet :D stacy har ätit torrforder helt själv idag hon åt typ 5 st vitalin bitar :D Aaaaaaaa jag är så glaaad :D Ska se om jag kan fixa nån länk till filmen eller så

#61 det är 195 g i en burk och en stor del vatten, när man ger kött räknar man på att en hona äter ungefär 40-60 g på en dag så att ge nästan det dubbla tycker jag inte är så konstigt när det är såpass mycket vatten i maten.

Här har jag satt ihop lite bilder..
Hon har blivit tjockare och piggare men hon är ännu jätte jätte smal,
* pälsen gör att hon ser tjock ut men hon är inte tjock..
* hon har varit jätte sjuk hon har inte ens orkar pussat på vetegrodsoljan som jag har haft på fingret,
* hon har inte orkar lyfta på huvudet
* hon har varit helt uttorkad,
Dom gav dropp men hon svarade inte på droppen.. Dom gav vitaminer genom nacken men hon svarade inte på det heller. Men när hon kom hem så började hon bli fuktigare hon började äta hon började gå hon började springa. Jag fick höra att det är omöjligt att jag själv kan ha fått henne så pigg.. utan veterinärutrustning.. Men jag tror det har med kärleken och personkemin till varandra, som gjort att hon kämpat så hårt för att överleva,, sen gör jag allt för min tös vill liksom inte förlora henne ,, och tacka vare er så har hon och jag kommit så långt i detta liv tillsamman, utan er hade det nog varit slut för henne

Hmm hundra hur mycket jag ska ge henne.. ska jag väga upp 60g och få i henne det om dagen? men då måste man ju oxå dämpa ner på vatten mängden.. sen så när hon går och äter lite torrforer och dricker själv hur ska jag då vet hur mycket hon ska ha
ge henne så mycket hon vill ha. är hon underviktig, så är mer bättre

Åh stackars liten gumma, jag får tårar i ögonen när jag ser en så mager liten päls =`(
Så duktigt kämpat av dig Liinda!!!! Starkt gjort!!!
Vi fortsätter att hålla tummarna allt vi kan för din söta tös och sänder stärkande kramar till dig.
Lillan & co

#66 tack för allt sarae ;)
#67 ja du , jag förstår dej.. hon är tjockare än vad hon var för 1-2 veckor sen.. då skulle du ha sett på skinn och ben =( för det fanns inget på henne.. det var som att hålla i en tyg påse med kvistar i ='( hämskt

#64 Syns verkligen att hon är smal=´( Hoppas så innerligt att hon klarar sig. Kan du inte ta buss eller ingen annan du känner som kan köra dig för lite bensinpengar? Håller alla tummar och tassar att Stacy ska bli frisk

#64 vad menas med att inte svara på droppen? Vilken typ av dropp fck hon? Var det vätska eller näring eller någon typ av antibiotikadropp? Ett vätskedropp eller näringsdropp är ingen mirakelmedicin som gör en iller frisk på stört utan kan användas för att få i dom vätska eller näring i ett skede när dom själva inte klarar att äta eller dricka ordentligt. Så att hon inte reste sig och mådde bra efteråt betyder inte att hon inte svaar på droppet, att vätskan kommer in betyder ju att hon får mer vätska i kroppen. Det är för mig att hon svarar på det.

Men hon vart inte fuktigare i huden hon vart allt torrare. dom gav henne dropp vätska.. sen gav dom näring i nacken och vitaminer.. men ska gå och ge henne mat och vatten nu,, kommer in om nån timme
tack alla för erat stöd

Tror nog åxå att hon "svarade" på droppen och vitaminerna, men kanske var hon bara så illa däran då att du inte märkt det. Kan ju ta ett bra tag innan det märks så att säga, så det var nog iaf inte i onödan.
Sen är jag rätt övertygad om att vissa illrar mår mycket bättre av att vårdas hemma, om man klarar av det. Vissa illrar blir bara stressade av att vara hos veterinären. Man känner sin iller bäst själv så såna beslut måste man ibland ta, även om veterinären säger annat. Dessutom är det extremt jobbigt att lämna ifrån sig illern hos veterinären. :-(
Tycker det verkar som hon överlevt pga att du tog vården i egna händer, hoppas nu bara att hon tjockar på sig lite *håller tummar*

Imorgon blir det veterinär besök.. får se hur det går och vad vi kommer fram till..
#74 tack =D

#75 Hoppas det går bra hos vetten.
Ønsker dere lykke til hos veterinæren, og venter spent på utfallet.

Håller tummarna för att allt går bra i morgon.
Audiatur et altera pars

Oönskad nyhet, igår när vi var till veterinären för att igen försöka ta ett blodprov från henne, så lyckades det den här gången.
Provet visade inga förhöjda blodsockervärden men däremot dåliga levervärden. Den här gången gjorde vi även ännu ett till EKG på henne, och där hittade dom ett främmande föremål brevid magsäcken på ca 1 cm i diameter.
Stacy hade nu under den senaste veckan sakta sjunkit i vikt igen…sist vi vägde henne så stannade vågen på 580 g trots att vi tvångsmatade henne varannan var tredje timme.
Veterinären gav oss två alternativ igen: att låta henne få somna in, eller att dom öppnar henne och försöker avlägsna föremålet. Men dom sa att chanserna för att hon ska bli bra igen var väldigt små.
Vi gav dom chansen att få försöka fixa henne. Tyvärr så var det en tumör dom hittade och lilla Stacy gav upp på operationsbordet. Det är så overkligt att hon försvann där! När vi fick beskedet så kunde varken jag eller min pojkvän hålla tillbaka tårarna. Min lilla Stacy är borta för alltid!
Tyvärr så sa veterinären att om hon inte hade gett upp själv så hade dom ändå inte väckt upp henne då tumören var så långt gången och hade växt så mycket, så snabbt…sist dom kollade henne så fanns den ju inte där! och nu hade hon en jätte tumör vid magen
Nu vet vi i alla fall vad det var som plågade henne och jag kan inte beskriva hur stort tomrummet är efter henne…att jag inte lät henne somna in i min famn, hon som var så rädd för veterinärerna. Stackars lilla Stacy vi saknar dig så otroligt mycket vad ska vi göra utan dig? Vi älskar dig våran lilla ängel vila i frid. Synd att tiden vi fick tillsamanns med dig blev så kort, du skulle ju finnas här med oss i många år än! Stacy blev just över 1 och ett halt år
Tack till alla som har visat sitt stöd och hjälpt oss i denna svåra tid!
Om nån har nå negativt att säga så kan ni vara snäll att hålla det för er själva jag har redan nog smärta som det är!

Beklagar!! :(
Ni far forsoka se det positivt; nu vet ni ju iaf att det inte fanns nagot ni kunde gora. Hade hon bara fatt somna in sa hade ni kanske gatt och tankt i evigheter pa om det funnits nagot ni kunde ha gjort. Hoppas att ni mar bra efter omstandigheterna. Stor kram!
// Amanda
I mina ögon finns inget negativt att säga.
Du har kämpat och gjort allt du kan för tösen. Man kan bara fatta sina beslut utifån den information man får och är informationen bristfällig kan man inte göra mer än sitt bästa, och det har du verkligen gjort och mer därtill.
Beklagar verkligen sorgen 
Hoppas bilden ovan i.a.f. kan ge en liten positiv tanke i sorgen.
_____
Uffe
jag beklagar! :(

Beklagar sorgen =/
golf.ifokus.se

Nej men lilla Stacy! :'( Jag beklagar Linda…
Sitter på skolan och börjar nästan gråta. Tänker på er! <3
Vila i frid Stacy..

Nä vad trist. Fäller en liten tår för stackars Stacy som inte fick bli äldre. Du kan vara helt "nöjd" med hur du handlat Linda, finns nog inte många andra sätt du kunnat göra eller andra beslut som varit mer rätt. Du kämpade och Stacy kämpade med dig.
Nu slipper Stacy må dåligt iaf. *stor tröstkram*

Stackars dig. Vi beklagar verkligen :(
Ibland hjälper det inte hur mycket man än kämpar. Du har verkligen kämpat väl för din lilla tös. Tårar trillar för lilla Stacy och vi tänker på dig i sorgens stund.
Kramar från alla oss.
Lillan
Stora kramar till dig!
Beklagar Linda! Du har verkligen gjort allt du kunnat.
Sara
Beklagar sorgen
Sajtvärd på Iller.ifokus

Tack för allt..
Jag kommer alltid vara här inne och kommer alltid vara medlem..
Jag går omkring har i min lägenhet men jag hittar inte min lilla ängel som brukar springa om kring och vara glad, Saknar henne oerhört mycket. finns inte ord för det.. När jag vaknade så gick jag in i köket som en vana, för att ge henne en morgon kram men ingen Stacy fanns där,
For till stan idag för att tänka på nått annat, komma bort från lägenheten..
Det kanske låter konstigt, men jag är inte ledsen på det sättet att Stacy är borta, för hon är inte borta enligt mig, jag vill inte tro på att hon är borta för alltid..
När jag kom in i lägenheten idag efter jag varit på stan så var det ingen iller som kom i mot mig, så att jag skulle lyfta upp henne, jag tror hela tiden att hon är i lägenheten men att hon ligger och sover i sin puff som fortfarande står kvar där den är "alla saker är på sin plats" vatten i vatten skålen. mat i mat skålen, men det saknas avföringen i lådorna, det saknas en iller i lägenheten. allt är så himla tomt,, jag vet inte hur jag kommer klara av detta, sorgen är så himla stor.. för när jag väl upptäcker att hon inte är här. att hon är bota. då bryter jag ihop till gråt, 
Jag som hade tänkt mig att vi skulle komma hem från veterinären friska och glada, över stacy. men vi kom hem utan en iller, ledsna och förkrossade som vi var
(hon var ju med oss hem i en kista)
#81 bilden var jätte fin =)

Beklagar sorgen.
// Liinda
Beklagar verkligen din enorma sorg.
Paulina
åå vilken gripande upplevelse… Mina tankar finns hos er!
En fin dikt: Regnbågsbron

Beklagar sorgen, det gör verkligen ont och höra om lilla Stacy :'( Vi tänker på er!
Beklager tapet deres, og føler virkelig med dere
Det er så ufattelig tragisk når de går videre så unge 
Synes ikke dere har gjort noe galt, dere har hele tiden tenkt på Stacy, og gjort det beste for henne. Har ingen ting negativt å si.
Tenker på dere, og sender stoooor trøsteklem. Legger ved linken til Regnbuebroen, tilsatt bilder og musikk. Ser på den, i tillegg til at mine har egen gravplass der, som jeg også besøker, når det blir for tøft:

Beklagar sorgen så=´( trodde ju hon skulle tillfriskna. Du/ni har gjort det ni kunnat och nu i illerhimlen är hon frisk igen och har inte ont längre. *tröst och styrke kramar från oss*
#90 Roligt du tyckte om den. Kanske en liten tröst i all bedrövelse. I varje fall en vacker tanke :-)
_____
Uffe

man blir verkligen tagen av det du skrivit. Tänk va fort det kan gå ! Det får en verkligen o tänka på att man ska ta vara på varje tillfälle med sina djur o människor…
Beklagar djupt !

Beklagar så din sorg. Kramar om.
Audiatur et altera pars
Beklagar
Du som har kämpat och värkligen gjort allt för din tjej. Du får försöka tänka på allt fint och roligt ni haft. Visst d hjälper ju inte nu, gumman har det ju skönt nu, och tittar ner på dig med kärlek.
kramar

Mina små änglar är älskade och saknade men ALDRIG Glömda <3 Älskar er
Beklagar verkligen, trodde faktiskt att hon skulle klara sig så som du höll på att mata henne och grejade och donade.. Men den tumören skulle ju din eller vetrinärernas vård ännu inte fixa. Se det iallafall som att ni försökte mer än väl för att fixa till tösen.

Vi fick ju henne 80 gånger piggare och starkare än vad hon var från börjar hon vetten
kunde man göra byta så hadde jag tagit henne sumör in i min krppp så hon kunde leva vidare och ja dö om det skulle va så,, men oftast så kan ju en människa cellgiftbehndla sej mot tömörer och sånt..
senaste bilder på stacy innan hon vart så dålig

Får man göra minnes trådrar på den har sajtern? i så fall ska jag göra det för mina töser

ska dock försöka sova gått nu .. men det tvivlar jag på :'( drömde en hemsk mardröm om smal djur förra natten jag var tvungen att skjuta ihjäl alla :'(
Klart du får göra minnestrådar!
Sara

Så ledsen för din skull…Har förstått att tumörer kan växa väldigt fort hos dom små pälsbollarna.
För en del år sen fick min älskade Kasper diagnosen lunginflammation. Skulle ge ömsom vädska och näring med pipett varannan timme. Under en vecka med ständig kontakt med veterinären så blev han allt mattare. Bar på honom hela tiden invirad i en fllt. Kändes sen som om han såg på mej med en bedjan dom gånger han orkade hålla ögonen öppna…blicken var alltid då fixerad vid min.
Under den veckan hade en tumör växt från ingenting till så stor att den tröck undan allt i stackarns mage. Var plågsamt förstå hur han lidit under dom sista dagarna.
Allt började med en goskille som nös och hade en febrig nos..och lunginflammation.
Om jag minns rätt så hade det antagligen funnit där men inte börjat växa alls då vid röntgen…men iomed att han vart så pass kraftigt sjuk så fick den rekord fart.
Du finns i mina tankar….

Jag beklagar sorgen
Som sara sa så får man självklart göra en minnestråd åt stacy.
beklagar sorgen.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#104 såklart du får, du kan ju även göra en fin minnes del i din pres=´) *tröstkramar*

#104: Men självklart får man det. Finns en avdelning för de som saknas i våra liv.
Audiatur et altera pars

Tack ska göra en åt mina tjejer tillsammans
det finsn ju älskad och saknad men aldrig glömda.

Jag beklagar jag med.
Men ni gjorde ändå allt ni kunde och gav henne alla chanser, hoppas det är en liten tröst i sorgen, att hon kämpade in i det sista och har det bättre nu utan att ha ont.
Men det gör alltid ont och förlora sin bästa vän :(

tack för erat medlidande

tänker på er <3

Tack

Putt
det var vissa som ville vet ='(

SNÄLLA JAG BER OM EN SAK "ATT INGA KOMMENTARER SKRIVS NÅ MER"
VISST "BEKLAGAR" ÄR OKAAY, MEN INGA FRÅGOR ELLER SVAR,
OKAAY HOPPAS NI KAN ACCEPTERA DETTA?!
PUTTADE UPP DEN TILL EN SOM UNDRADE OCH VILLE VETA VAD SOM HÄNT. PERSONEN KAN LÄSA MEN JAG VILL INTE HA NÅ KOMMENTARER,..
mvh Linda "trådskaparen"

Om du inte vill ha frågor eller kommentarer om någonting så hade du kunnat pm:a tråden till personen istället. Då hade du sluppit dra upp allting igen om du nu inte vill det.

#120 ursäkta jag visste inte att det gick att göra så, förlåt att man gör fel heltatiden
LÅS TRÅDEN

#121 Linda nu får du ge dig. Jag förstår att du är jätteledsen över det som har hänt. Vet hur hemskt det är att förlora en älskad vän.
Men för det behöver du inte svara snarstucket när någon tipsade dig om hur du kunde ha gjort för att slippa en massa kommentarer. Jag kan inte se att det var något elakt i det som UlrikaD skrev, det enda hon gjorde var att tipsa om hur du skulle kunna ha gjort istället för att slippa dra upp allt igen.
Jag skulle vilja försvara linda lite. Jag förstog om hon tyckte att inlägget såg tjurit ut, som det står på "noll tolerans-skrivregler" så är det lätt att missuppfatta något någon annan skriver om man nte använder sig att smiley. Jag skulle nog också tagit illa upp även om UlrikaD kanske inte minade något illa liksom.
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

Jag gav Linda ett tips och tycker man ett tips är elakt så är det ingenting jag kan göra någonting åt. Och jag förutsätter att någon som varit medlem såpass länge på iFokus vet hur pm fungerar. Hade jag velat skriva någonting elakt så lovar jag att det inte hade rått några som helst tvivel om jag var elak eller inte. Anledningen till att jag inte svarade på Lindas egna "tjuriga" inlägg var helt enkelt att jag är ganska van. Man brukar få sådana svar i trådarna.

#123 Ursäkta mig, men skall man behöva använda smileys varenda gång ett inlägg skrivs eller ett tips ges för att inlägg inte skall missuppfattas?
Det kan ni glömma att jag tänker göra. Vill folk sedan ta mina inlägg som att jag hackar på dem bara för att jag inte använder mig av smileys när jag skriver något får de göra det. Jag använder dem bara när jag anser att det behövs.
Jag såg inget elakt i det UlrikaD skrev i alla fall, utan bara ett vänligt råd till en som är ledsen för det som har hänt hennes iller. Ett råd som skulle ha hjälpt Linda att slippa gå igenom allt igen och dessutom slippa risken att få igång diskussionen igen.