Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 466 ggr
Jenahbella
0

hur ofta är ni ute? :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hur ofta är ni ute med era illrar? :)

kanske redan finns nån tråd om detta?

själv försöker ja få ut nån av mina tre varje dag å ta en prommenad.
oftast två och två :)
men igår lyckades ja få med mig alla tre ut på en gång!
de tog viserligen hela tre timmar att promenera dom små busen men vi hade ju träff med två andra illrar med :)

(bilden e från i vintras)

Aelsklinn
0

Hm, riktigt så duktiga är vi nog bara i perioder. Både för att varken vi eller illrarna tycker det är kul att vara ute vintertid t.ex. På vintern blir det kanske nån gång eller två i månaden vi är ute, om vädret är fint. Nu på våren och sommaren blir det oftare, vissa veckor en eller två dagar. Vissa veckor varje dag. Allt efter illrarnas aktivitetsbehov. Vi märker när de blir rastlösa och på "förstörar-humör". Då är det dags för en lång promenad :)

Manfred2
0

jag är ute med chippen minst tre gånger i veckan. han tycker så mycke om att va ute. de riktigt syns hur glad han blir :)

vi bor så litet just nu också så att han blir glad kanske inte är helt konstigt…

Bogey
0

2ggr om dan är vi ute. Bogey älskar att vara ute, och snö är jättekul så länge det inte är hård och isig skare. Nu när snön är borta så är gräva i lera det nya nöjet, men det har jag redan visat lite bilder på i tråden "Lortig iller".

Musiken
0

Nagon/nagra dagar i veckan. Lotta vagrar ta ett steg forrens det ar dags att vanda hemat (men da springer hon i 190), och Nisse ska grava i alla halor, plus alla manniskor som ska komma fram och klappa och prata. Nu blir det nog inte promenad pa ett tag, for sist sa blev Lotta sa forbannad pa alla manniskor och hundar att hon forst hogg ett rejalt tag i en mans hand nar han strackte ner den, skakade och frustade innan hon slappte, och sen sprang hon helt sonika fram till en hund, hoppade och bet den i nosen. Kanske tar jag bara Nisse med mig ut, men Lotta far stanna inne. Hon verkar inte uppskatta det riktigt. Det ar roligare att springa pa bakgarden eller pa toaletten.

(Tro inte att jag inte har koll pa henne, har henne i ett kort koppel och aldrig langre an 3-4 fot bort, men det ar svart att halla koll pa henne samtidigt som en grupp manniskor stannar och alla ska klappa och prata samtidigt)