Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 2354 ggr
Satmaran
0

Salsas bebisar.

Tog upp Salsa vid 01:30 för en liten koll, då gick vattnet på min tjöja. Eftersom inget hände när jag inte rörde henne, så drog jag slutsatsen att hon ville ha sällskap.

Hämtade badlakan och sen parkerade vi oss i min säng. Hon hade det tufft med den första, många långa värkar, men 01:45 var den första ute. 2;an och 3:an kom omlott och väldigt snabbt. Sen var det lugnt ett litet tag. 4:an och 5:an kom också omlott. Den ene var inte helt ute innan nästa gjorde entré. Salsa är superduktig, putsar och fixar med sina små, hela tiden. Rör sig med stor försiktighet, så hon inte trampar på de små.

Jag var verkligen tätt inpå, med de första 3. Låg bredvid och masserade ryggen på duktiga mamman. Sen tog jag hela badlakanet och flyttade ner dem till buren. Salsa sköter sig så fenomenalt bra, så jag är nu endast observatör och massör om det skulle behövas.

Zandra---83
0

Ett sort GRATTIS till de nya familjemedlemarna! Skrattande

sotlynx
0

Grattis! Kyss

Sara
0

Grattis!

Sara

Satmaran
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den totala summan blev 9!!!

Alla verkar friska och pigga. Salsa mår bra, men jag är sliten ;) Det känns som om det var jag som krystat ut 9 ungar ;)

Skönt att allt har gått bra och att Salsa är en så duktig mamma :)

Nu kan jag fira påsken med extra glädje! Nja, det får vänta tills imorgon. Idag får man vara glad om man orkar koka sig ett ägg eller två =))

Sara
0

Å gud vad roligt! Massor av små svansar!

Sara

sotlynx
0

Underbart! NIO! Stot grattis igen!  ( Nio,,,, då kanske det blir någon över till mig??) Skrattande

Faxlin
0

Grattis Satmaran och grattis Salsa!

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Zandra---83
0

Gud vad jag skulle vilja vara med vid en liten valp uppväxt. Men tack för att du vill dela med dej så mycket som du har gjort i Salsas båda trådar. Det är super kul att få vara med även om man inte kan vara på plats så blir det ju ändå att man får vara delaktig på ett vis. Än en gång TACK för att du vill dela med dej. Kyss

Satmaran
0

Jag visste ju att det skulle bli många, men vågade aldrig hoppas på att alla skulle vara vid liv! 9… Nio valpar!!! Otroligt!!! Vi har som mest haft 7. Alla valparna är jämnstora och fint rosa. Jag är så lycklig att allt gått så bra. Tackar min lyckliga stjärna!!!

Jag och hela storfamiljen önskar alla en GLAD PÅSK!!!

Faxlin
0

Helt underbart. Är så glad för er skull. Ge mamma en puss på nosen sedan när det har lagt sig lite. Och hälsa henne grattis från Älvkarleby.

Audiatur et altera pars

Musiken
0

oh sa roligt :) Det blir en jadra massa piplisor hemma hos dig framover da :P

LinaN
0

Grattis satmaran! vad härligt! nio små rosa fnuttar!

Ha en fin påsk nu med alla de små! Salsa, Maya o hennes småttingar och Salami! och din grabb också  förståss :D

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

bigcity
0

Oj! Grattis, 9 stycken valpar, det var ine dåligt Skrattande Då var det inte så konstigt att du kunde se hela havet stormar inne i magen. Stort grattis till er allihop!

Satmaran
0

Tack allihopa!

Klart att det ska bli en liten kompis till Irma :)

Vi har ju bara en enda bokad på denna kullen, så du kan ju tinga 8 st, om du vill ;) Irma vill väl ha många små kompisar? =))

Klart att jag vill dela med mig av desa underbara erfarenheter, så många har haft otur med sina kullar denna säsongen :( Det minsta jag kan göra är att dela med mig av bilder och historier om våra småttingar. Det är ju inte samma sak, men det kanske tröstar lite i väntan på att turen ska vända för de som känner sorg och saknad. Jag tycker alltid att det är så spännande att få följa en kull här inne :)

werner
0

å herregud vilken drös + mayas bebbar nu har du mycket att stå i, förunderligt ändå att dessa små vart i magen och att Salsa passade på att föda så du var med det kan man kalla matte-iller band :)

sarae
0

Det VAR ju nästan ett helt fotbollslag! Stort Grattis till dig och den nyblivna mamman!

sotlynx
0

Yippie! Fast eftersom Irma tydligen är ett mobboffer med stora öron som alla vill bita i huvudet, räcker det nog med en. En liten en… En flicka blir nog bäst! Kram och glad påsk!

Tzatu
0

Grattis till de små! Nu har du ju hela lägenheten full med valpar :)

Satmaran
0

Tack tack :)

#17 Beställningen är mottagen, var god lägg på luren =))  Jag tycker att hon har alldeles fantastiska små rosenbladsöron! Klart att vi ska fixa fram en liten tös som kan ta Irma i försvar mot elaka mobbare ;)

#18 Du är så välkommen hit och gosa med Mayas valpar, när du vill. Om 3 veckor kan du få hjälpa mig med Salsas 9 också ;)

Goseiller
0

Så härligt att allt gick bra. Etts tort grattis till 9 välskapta valpar och en stor kram till SalsaSkrattande

[LiisaDagger]
0

GRATTIS GRATTIS GRATTIS!

Detta måste firas *blandar en till grogg* Tungan ute

Satmaran
0

#21 Åh, ska det groggas idag? Nej jag får tåla mig till imorgon. Ikväll är jag så mör att jag hade däckat efter en virre ;) Skål på dig i alla fall Lisa =))

Imorgon ska vi grilla på gården och dricka floder av vin och whiskyTungan ute.

Bogey
0

Höjer en single malt för den nyblivna mamman och hennes 9 telningar. Bogey skickar en illerhälsning också.

_____
Uffe

LinaN
0

Tror jag hakar på här med ett glas vin!

*kram o grattis igen*

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

[LiisaDagger]
0

skål ^^

Veronica
0

Grattis till valparna Satmaran och Salsa! Blir så valpsjuk när jag ser dessa trådar om födda valpar, var ju snart 3 år sedan sista kullen flyttade…..men livet blir ju inte som man tänkt sig, så just nu får vi se när/om jag komemr fortsätta med min uppfödning. Just nu koncentrerar jag mig på min egen "valp" som bli 5 månader nästa helg =)

(Hoppas du inte tar illa upp om jag bifogar en bild på min "valp" =)

Amor vincit omnia

werner
0

Jaha har du tillräckligt många namn förslag nudå? ;P

Satmaran
0

#26 Här är alla gulliga valpar välkomna =))

#23 Jag har lyssnat på dina råd och faktiskt inhandlat en flaska Tomatin. På beskrivningen lät den som i min smak! Dyr var den!! 309 kr! Men jag ska väl hålla er sällskap och fira denna megakull;)

Skål! och Glad Påsk!!

Mmmmm…. Den luktar faktiskt bättre än den smakar. Doften är himmelsk, honung och lite rökig. Den smakar inte så mycket, men en varm liten eld sprider sig i magenSkrattande.

Det får räcka med smakprovet ikväll, det blir ju så mycket värre påskfirande imorgon!

Goseiller
0

Skålar med ett glas avslagen cola här, åkt på någon form av magsjuka. Men skål och glad påsk till er alla och massor med kramar till alla pälsklingar.

Bogey
0

#28 Ibland kan en liten droppe vatten i whiskeyn släppa loss oanade smakupplevelser :-)

#29 Usch va tråkigt med magsjuka.
Annars funkar outspädd whiskey även på oroliga magar. Bedövar dem lite :-) Fast det beror ju på hur sjuk man är.

Goseiller
0

Hmmm synd att systemet är stängt för hade gärna provat med whiskey om det lugnar magen. Min fars teori är ju att whiskey botar allt Skrattande

Goseiller
0

Förlåt Satmaran att det blev lite OT här, inte meningen att förstöra din tråd.

Satmaran
0

Va!!? Whisky är väl aldrig OT i mitt livCool.

Magsjukan då, i så fall ;) Men jag håller absolut med pappan om att whisky botar allt!!!

Oki Bogey, jag ska testa imorgon med en droppe vatten:)

Nu har jag flyttat alla bebisarna och goa Salsa till en ren och fin sovpåse. Badlakanet såg ut som en slaktartrasa!

9 pipande små varelser är ljuv musik i mina öron… Jag kommer att sova gott inatt:) Himmel vilken stor familj vi har blivit!!! 16 illrar i huset=))

Goseiller
0

Önskar att jag kunde ha superhörsel så jag kunde höra ända hem till dig Lillan. Då hade jag använt det som Godnattvisor.

Oj 16 illrar Skrattande Massa mysmagar, snuttesvansar, gulletassar och snosenosar Kyss

Satmaran
0

Fniss! 32 rosenbladsöron och 64 gulletassarSkrattande

Goseiller
0

SkrattandeSkrattande

sotlynx
0

Hördu Satmaran?! Nu vill jag komma och hälsa på alla små tassar! När är dom redo? Har aldrig sett illerbebis på riktigt tidigare.Jag blir helt bebistokig av att läsa här! Tungan ute

Har du någon aning om vilka färger det blir? Vilt i olika nyanser eller? Mörka eller ljusa nosar? Sockar??

Smurfina73
0

ooohh…JÄTTEGRATTIS!!!!! Vilka underbara smårosingar…Men måste erkänna jag är lagomt avis…Har tom likadant badlakan juh…hehe

Ser framemot att följa deras utveckling …

Jätte kramar från mej och tjejjerna..

Satmaran
0

Hördu Sotlynx?! Du är så välkommen!!!

Salsas småttingar får du inte hälsa på än, men du kan ju gosa med Mayas småkakorna så länge ;)

Jag försöker hålla på mina regler. Ingen utom jag, får pilla på valparna förrän de är 3 veckor. En snabb lite titt, går väl för sig, kanske.

Färgerna ja? Jag gissar på mest viltfärgade med ljusa nosar, men hoppas på några "strumpor" också! Vem vet om det dyker upp en pastell eller två??? Vi får vänta ett par veckor och se vad det blir av dem ;)

sotlynx
0

Haha, jag tänkte att det skulle gå en månad eller så. Gillar framförhållning! Skrattande

Satmaran
0

Trött Salsa sticker fram nosen och hämtar lite luft :)

Hon är så underbart snäll även nu. Visst vaktar hon och visar oro om jag petar på de små, men hon är inte aggressivt vaktig. Idag har hon fått lite god stek och räkor.. Salsa är den enda av mina illrar som ääälskar räkor =))

Satmaran
0

Här kommer hela valpmyllret! Såååå många svansar och tassar, jag blir alldeles till mig i trasorna=)) Om några veckor kan jag bada i mysigt pälshav och låta alla 36 små tassar trampa omkring på migTungan ute

Bogey
0

#42 Varför inte slå på stort och låta 52 små tassar trampa på dig? Flört

Du har ju tassar så det räcker i.a.f Glad

Satmaran
0

Hi hi! Tja, vi får väl se om det funkar :)

Tänkte mest att Mayas pirayor kanske leker lite för tufft med dessa små. Det skiljer ju 3 hela veckor mellan kullarna ;)

Vem vet de kanske blir dubbelt så tuffa? De är i alla fall mer än dubbelt så många =))

Goseiller
0

Naaaaw sånna små snuttefisar Kyss

Faxlin
0

Åhh, de är så söta.
Eller nej så var det ju inte. Inte söta valpar, inga valpar är söta Åsa inga valpar är söta. Och inte doftar de mys heller. *suckar* Går inte bra det här. Kan du vara gullig och sända upp en kartong bebis doft till mig?

Audiatur et altera pars

Goseiller
0

Stackars Åsa Skrattande

Faxlin
0

#47: Japp och allt är Satmarans fel då hon frestar en med sötnosar. Skrattande

Audiatur et altera pars

Goseiller
0

hehehehe Flört

Johan-
0

Jättefina bilder och tack för ditt mms Lillan!=)

jenny08
0

#46 stackars Åsa. Föresten det var kul att se dig hoppas det blir en andra gång och att stella är med;)

Mvh Jenny Lissi's syrra

jenny08
0

Jätte sööööööööta valpar och salsa är min favvo hon är jätte söööt ärligt talad så tycker jag att ALLA illrar är JÄTTE sööööta´Skäms

Faxlin
0

#51: Klart det blir fler gånger. Och ajg ska se till att du får träffa Stella med :-)

Audiatur et altera pars

MiniSku-
0

Jag säger som alla andra, stort grattis till er båda ^^ Min Maya hälsar och grattar också, fast hon ligger och snarkar här brevid mig, hon sa de i sömnen, så va de! Tungan ute Hoppas de går bra med dina små rosa tuffsar Skrattande

/Bettan och Maya

Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

FerretCrow
0

grattis satmaran. snacka om vilken påsk present du fick =)

Satmaran
0

Hi Hi, min Salsa är sååå generös som bjuder på 9 småttingar just till påsken =))

Idag är de 3 dagar och jag har kollat könen. Det blev 4 fina flickor och 5 goa grabbar.

Satmaran
0

Här ser ni en hög töser!

bigcity
0

Åh vilka sötnosar, och så fick du en jämn fördelning som du villa ha Glad

Krama om hela högen från oss.

Satmaran
0

En trasselsudd grabbar!

MimmieM
0

Vilka små godingar :)

Längesedan jag pratade med dig nu Lillan, tror tommetusan jag får ta och ringa dig någon dag :)

Carpe Diem

Satmaran
0

#60 Tycker jag tammetusan du ska göra, Emmi =))

Satmaran
0

5 dagar är de idag!

Jag stal en liten tjej från Salsa som var strängt upptagen med att nosa på Salamis kulor :P

De börjar knubba till sig och bli lite gråa över ryggarna.

Satmaran
0

Hon ville absolut visa hur lång och stilig hon är;)

Kanske hon blir fotomodell, när hon blir stor =))

Goseiller
0

Naaaaw så puttinuttigt söööt Kyss

Aviendha
0

Men grattis i efterskott!! Vilka små gryn, undrar hur de fick plats allihop =)

Psst.. ni vet väl att wiskey.ifokus nyss öppnat? ;)

Bogey
0

#65 Vilket bra tips, inte bara Satmaran som uppskattar det :-)

Edit: Titt tips åt Satmaran

becka89
0

vilka sötnosar:D

Satmaran
0

Åh! Tack för tipset! Jag ska ägna lite tid därinne, så fort jag får tid ;)

Det är sååå mycket med valparna och alla intresserade och alla köpare, så jag knappt kan hålla reda på folket ;)

Undras om det blir lättare med en whisky innanför västen Tungan ute

Aviendha
0

Om inte annat kan du insupa lite tips efter allt stöket är färdigt vettja, då är du väl värd ett fint glas ;) Även en wiskeymotståndare som jag blev intresserad av deras recept, om inte annat för att smöra lite för karln ;)

sotlynx
0

Tipset om whiskey innanför västen lät bra. Skål! Skrattande

Bogey
0

#68 Allt blir lättare med en whisky innanför västen Satmaran, har du inte märkt det ;-)

Som exempel kan jag nämna att det går aldrig så bra i spelet Combat Arms som när jag fått ungefär 2 whiskies innanför västen. Och där kan jag t.o.m. vara helt objektiv eftersom man får matchstatistik efter varje match. Siffrorna ljuger inte :-)

Satmaran
0

Ha ha! Det är som jag med att kasta pil! Kan knappt träffa tavlan i nyktert tillstånd, men efter 2 stadiga virrar, är jag fenomenal =))

Jag har brytningsfel, pga en väldigt lätt skelning, kanske det är så enkelt att skelningen rättar till sig efter rätt mängd whisky? =))

Bogey
0

#72 eller så kompenserar du med att skela åt andra hållet Flört

I vilket fall, allt blir bättre med lite lagom mängd whisky Cool

Goseiller
0

Får väl ansluta mig till whiskeysällskapet då det verkar som att whiskey lockar fram en hel del bra egenskaper Flört

Bogey
0

#74 Jupp, det var inte alltför länge sen det gick att få whisky på recept, och det är inget skämt. Fråga dina mor- eller farföräldrar så kanske de t.o.m kände till nån som fått det.

Goseiller
0

Jo det har jag hört talas om Flört Vet dock inte om någon i släkten någon gång har fått det. Men pappa lyckas i alla fall alltid övertala mamma om att alltid ha en flaska whiskey hemma för kommande sjukdomar (eller få sitta och smutta lite på kvällar på helger)

zippet
0

jag bara väntar på att dem små töserna ska få mer färg så man kan välja ut en :P

Goseiller
0

Åh vad spännande Skrattande Det är verkligen en speciell känsla när dom börjar få färg och man ser vilken man skulle vilja ha Kyss

jenny08
0

#53 yeyy!!!tackar tack tusentalls tack då kan ior få träffa sin mamma här kommer en bild på honom

jenny08
0

#53 idag var jag ute med ior och när jag kom hem så tappde han sin päls lissi blev glad Flört

Satmaran
0

Eftersom jag har sett att en av brudarna har en vit bläs på huvudet, så kollade jag lite närmare i morse. Nu kan jag se att det finns stora depigmentingar även på magarna på 2 av valparna.

Här kommer bild på tjejen.

Satmaran
0

Ännu mer vitt på magen här.

sarae
0

Ser ut som att valparna blir Ludde lumpar ;P

Hrm ja.. minus kulorna då ;)

Jenahbella
0

gud så söta dom är! :) vill ha dem allihop! :D

sotlynx
0

Ååååååhhhh MJAOU!

Satmaran
0

#83 Vadå minus kulorna ;) Så klart att mina också får kulor! Inte så säker på att någon av dem får behålla sina, någon längre tid, men kulor får väl grabbarna även med vita magar =))

De får så gärna bli små Luddelumpar, med kulor men minus Luddes terrorristådra =))

zippet
0

lillan.. du råkar inte ha en videokamera?  funderade på.. så man får se dem små röra på sig och klättra på varandra..

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.