Påsses fortsättning..
Hejsan!
Tänkte att jag skulle upprätthålla den fina informationen som Soffi lyckats med när det gäller den upphittade iller-killen Påsse..
Han har nu så smått börjat installera sig här hemma hos oss och vi är båda (min sambo och jag) väldigt glada för honom.
Ingen av oss har haft iller förut så vi är riktiga gröngölingar på detta. Jag har haft ett antal katter i mitt liv så själva biten att ta hand om ett djur har jag i alla fall koll på - sen att katter och illrar är helt olika djur är bara något vi får lära oss. :)
Hur som helst, Påsse verkar ha installera sig riktigt bra här hemma. Sover fortfarande mycket (men det är ju knappast konstigt med tanke på vad han varit med om), äter lite men ofta. Har varit på toa tre gånger, varav en på sidan av toan.. :)
Dock är han väldigt lätt att tillrättavisa (än så länge), så när man sätter tillbaka honom i kattlådan så stannar han där och gör det han skall.
Dagen, hittills har varit väldigt lugn och stilla - för oss alla. Tiden får utvisa om det blir ändring på det eller ej. Det känns som att det är upp till Påsse om det fortsätter så eller om han börjar tuffa till sig och busa mer senare.. Vilket vi självklart hoppas på! :)
På återseende!
Härligt :) Lycka till!
Glöm inte att försäkra honom bara :)
Å, du ska se att när han finner sig tillrätta så kommer han att bli glader. Nu kommer han först att snoka in sig ett par dagar.
Lycka till!
Sara
Kul, önskar lycka till både till er och Påsse

Önskar er alla tre lycka till. Påsse verkar verkligen helmysig.
Åh vad roligt att han har fått ett hem hos er nu iaf! Hoppas verkligen att det går bra. Lycka till till er alla! 
Inget mörker är så långt att det inte följs av gryning.

vad roligt att han fick ett hem och lycka till med allt

Lycka till med Påsse. Han verkar vara en hel mysig liten kille. :)

Måste ju absolut ge oss mer bilder sen så vi ser hur det lilla pyret lägger på sig igen 

Vad roligt att du fortsätter att uppdatera oss hur det går för killen.
Ser fram emot att få se fler bilder och höra mer från er.
Och som Cilla sa, glöm inte att försäkra honom på en gång.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Första natten i nya hemmet gick jättebra, han fortfarande mycket trött. Men lådan börjar han få riktig kläm på, har protest-bajsat vid sidan av 3 ggr hittills, varav två under natten. Men annars är han mycket duktig
Vi tycker att han verkar en aningens starkare nu också - imorse när han stod och åt så parerade han med bakdelen så han fortsatte att stå upp. Tidigare så har han bara låtit bakdelen falla så han legat ner och ätit.
Dessutom har han lyckats klättra upp på transportburen idag, det lyckades han ej med igår. Upptäckte därifrån våran spegelvägg som finns bakom transportburen och jäklar!! Det finnas en till iller här hemma! :)
Tyvärr så kallade moder natur precis i det ögonblicket så kattlådan var nästa anhallt. Men jakten på den andra illern kommer säkert återupptas senare..
Tack för påminnelsen om försäkring, den är tecknad. Men har hört att det är karens på 1 månad.. Det är synd - men, men.. Vi får hoppas att den ej behövs överhuvudtaget säger jag. :)
Härligt att höra att det går åt rätt håll för den lilla mysen =)
Mvh Jenny

Det är ju inte karens på olycksfall i vilket fall som helst så händer det någonting i den vägen under denna månaden så är han ju försäkrad mot det.
Har de förlängt karensen till en månad? Förr var den 20 dagar.
Sara

Roligt att höra att Påsse har fått det bra! vi håller alla tassar för honom! Ylva Love och Alice
Det rör på sig, sakta men säkert..
I början sov han med ena ögat lite öppet, och eftersom en del människor (och även djur) kan göra så naturligt så tänkte vi inte på det.
Men nu har vi märkt att han stänger ögonen helt när han ska sova! Börjar bli mer och mer "våldsam" med vattenskålen (drar i den för att ställa den där han vill ha den och skvätter därmed ut större delen av innehållet på golvet). :)
Lite, lite mer spring i benen och igår kväll låg han inuti en filt mellan oss när vi kollade på film. Innan så har han helst velat ligga i sin korg eller transportbur.
Misstänker att han börjar bli mer hemmastadd här så han slappnar av mer och mer - vilket är mycket skönt att se. Det ger en hopp om att han "bara" varit undernärd och Inte har något allvarligt fel..
För övrigt så har vi märkt att det inte reageras så starkt på namnet Påsse.. Så vi har så smått börjat kalla honom Nils och då har vi fått lite mer respons.. Så.. Påsse övergår nog till att bli en Nils istället.. Eftersom han verkar reagera mer själv så känns det lite bättre så.. :)
Som ni kanske sett så har Lsun startat en tråd där han (vi) samlar in bidrag för hjälp till veterinärkostnaderna. Säger som honom - alla bidrag är välkomna eftersom vi inte direkt hade hunnit ordna en buffert innan krabaten kom in i vårat liv.
Tack på förhand till alla er som hjälper oss, det värmer!
Mvh, Stina, Anders och Nils.
Ursäkta min extremt dåliga uppdatering.
Har jobbat dygnet runt sista veckan känns det som så när jag väl varit hemma så har inte datorn varit den största prioriteten tyvärr..
Som ni kanske sett i tråden Insamling Påsse! så befinner sig Påsse hos veterinären inatt.
Vi håller tummarna för att vi kommer få hem honom imorgon. Ska erkänna att jag (vi) är väldigt nervösa och personligen så har min aptit idag varit lite si och så pga detta..
Det var någon i den andra tråden som frågade hur han har mått dåligt sen sista tiden och vi har märkt att han ej har tagit sig ur transportburen om det inte varit för att lägga sig i korgen. Har inte ätit alls (eventuellt några få bitar av torrfodret) och druckit sparsamt..
Eftersom jag som sagt var har jobbat så har jag ej alla detaljer för stunden. Min sambo har berättat hur det har gått på dagarna/nätterna när jag ej varit hemma, men för att jag inte ska skriva något som är osant/ihopblandat så återkommer jag med detta imorgon.
John Blund är på ingång och alla sovtimmar jag kan få ikväll är guld värt för stunden. Imorgon är en ny dag och då SKA vi få hem Påsse.. Det måste gå bra.. Så är det bara..
God natt allihopa!
Jag håller tummarna och sänder Påsse en tanke!
Sara