OT - Våldsamma drömmar
Kommer väl ihåg ett par av nattens drömmar.
I den ena så hindrar en man mig att komma förbi honom på trottoaren. Det är mörkt och ödsligt ute.
Jag är förbannad för jag vet att han tänker försöka våldta mig. Jag slår efter honom och vaknar samtidigt av att jag slagit knytnäven i sängbordet. Sakerna på bordet vältes ner och handen gjorde redigt ont.
I den andra drömmen så har jag flyttat in nått hus med fler människor boendes i och mitt rum är ganska stort och jag har alla mina illrar hos mig.
Dock så går alla barn (maaassor av barn) in i mitt rum och jag blir jättearg för de kan ju skada eller låta illrarna smita.
Jag har sagt om och om igen att INGEN får gå in i mitt rum.
En sekvens är när jag står utomhus och kollar in i mitt rum genom fönstret och ser dörren öppnas. In kommer en liten tjej och tar upp Norpan. Jag är jättearg men också jätterädd för Norpan jämrar sig.
Så jag springer in i rummet och tjejen försvinner. När jag letat upp Norpan ser jag att tjejen har dragit svansen av henne.
Blä för hemska drömmar! 
Sara
Jag drömmar mardrömmar varje natt. Jag vet inte varför, jag är ingen negativ eller emo person eller så. Min sambo väcker mig i stort sätt varje natt för att jag skriker, gråter eller ligger och gnyr. Drömmar är allt bra lustiga…
Jag har också ofta läskiga drömmar. Eller ja, de är läskiga i drömmen men om jag kommer ihåg dem på dagen så förstår jag inte varför jag tyckte de var så läskiga.
Sara
#1 Man måste väl ändå inte vara negativ eller lyssna på speciell musik/ha en viss klädstiv (beroende på hur man definierar emo) för att drömma mardrömmar?!
#0 Usch, lät som några jobbiga timmar för dig. Hoppas det går bättre nästa sömnperiod.
Paulina
#3 Jupp, det måste man. Alltid. Det finns ingen annan förklaring! Argh! Det betyder ju att jag måste vara emo ändå eftersom jag drömmer så mörka drömmar…attans ;)
Eftersom drömmar är hjärnans sätt att rensa upp tankar så borde ju drömmarna spegla någotsånär vad man tänker på under dagen, men jag tänker inga sånna tankar som jag drömmer om…
Emo är för mig är ingen musik eller klädstil, det är fjortisar i svart om sitter och tänker mörka tankar och mår dåligt men inte bryr sig om att göra nåt åt det för att de tycker att det är lite coolt.
Jag dör eller bli dödligt sårad ofta i mina drömmar (ofta med kniv av någon annledning), och när jag vaknar har jag ont där jag blev skadad i drömmen. Jag undrar ofta om jag får ont och drömmer om det, eller om jag får ont för att jag drömmer om det…
Hade en väldigt hemsk dröm häromnatten där jag skickade in Gollum från Sagan om ringen in i ett militärtält varifrån jag hörde kvinnoskrik och barngråt. Barngråten blev sen till ett gurglande läte och sedan kom Gollum ut med ett spädbarn som han bitit upp halsen på och började äta på det.
# 4 Kanske du har något som du behöver avsluta? Död är ju ett avslut, början på något nytt.
Sara
Stress och oro drabbas folk av även om de inte är negativa eller "emo", och mardrömmar reflekterar ju detta. Man bearbetar intryck och känslor man samlat på sig helt enkelt, särskilt om det är saker man inte tänker på särskilt mycket under sin vakna tid. När jag hade min "emo"period (som du nu kallar det om man mår dåligt men inte vill/kan/orkar ta tag i det med omgivningen) så drömde jag nästan aldrig mardrömmar pga jag reflekterade över det så mycket under min vakna tid - däremot kommer de när jag är stressad och orolig utan att reflektera över varför.
Det hände en sak med en vän för ett tag sedan, vilket resulterade i så kraftiga mardrömmar att jag på några få veckor haft mardrömmar där jag vaknat tre gånger pga jag blivit så rädd eller skrikit till - något som jag aldrig har gjort innan.
_No way! Yes way!
Drömde något liknande för några år sedan som någon tydde åt mig, minns dock ej tydningen :/ hade vart passande för tydningen var tvärsimot de känslor man hade i drömmen. Att någon föds betyder oftast död eller starta om medans död och skada betyder liv..
Av någon anledning så har jag börjat tycka även glada drömmar är jobbiga så för mig spelar det ingen roll vad som är i den har hellre drömlös sömn :S