Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 599 ggr
Burtil
0

Ny illerägare

Jaha, då har även jag fallit i illerfällan 8-) 

En illervalp som vill bli kallad Hobbe adopterade mig igår. Han kommer från Ixid och är alltså syskon till bl.a. Tösen om jag har fattat saken rätt.

Det första han gjorde när han kom var att bajsa i det enda hörn jag inte hade ställt någon låda i :-) Men nästa gång träffade han rätt. Han var väldigt försiktig i början och gick flera varv runt rummet han har fått att bo i och sniffade på allt. Han letade också upp varje utrymme i rummet och försökte ta sig in överallt. Men tack vare beskrivningar av alla snälla människor här på ifokus så verkar jag ha lyckats att illersäkra rummet. Tack ska ni ha allihopa.

Efter några varv i rummet så ville han leka och en strumpa med plastpåsar i var första favoriten. En tygfotboll från Ikea var också en hit. Jag har också byggt ett rörsystem av plastbackar från Ikea och gjutrör i papper som han gillar att springa i. Återigen tack för förslagen på leksaker som det har skrivits om här på forumet.

När jag har införskaffat en kamera så ska jag lägga in lite bilder på Hobbe. 

/Bertil

Faxlin
0

Vad skojigt att du fått hem en liten päls du med. Ser verkligen fram emot foton.
Roligt att du känner att sidan har varit dig till hjälp. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

LeeLoo
0

åh. vad skoj ser fram emot några bilder på Hobbe!! Glad

sofie
0

Vad skoj. Vi har Tösen även kallad Betty och så stora syster Bianca :)

JossanH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad kul med en bebis!! Här kommer en bild på brorsan (från kullen i våras). triton heter han!

Sajtvärd på Iller.ifokus

ixid
0

ÅÅÅÅH vad exmamma gråter här hemma! saknaden efter lilla flerpen är enorm!

Burtil
0

#5 Vi får väl boka en reunion Glad.

Han är verkligen jättesnäll. Idag började han be om att bli upptagen för att gosa lite också. Enda gången han blir bitig är när man hetsar upp honom med lek men jag kom på att om man har en handuk över honom så tar inte bitandet så hårt. Och han verkar gilla att krypa in under handuken eller att man lägger den över honom. Ibland gör han riktiga attackhopp rakt in i handuken.

Var också ute på en liten promenad med honom idag och det tyckte han var spännande. Ibland ville han bli upplockad men för det mesta gick han själv på upptäcksfärd (i koppel dock).

Burtil
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild av Hobbe.

Faxlin
0

#7: Riktigt söt var/är han ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Hobbe är riktigt söt. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.