Illeruppfödare sökes / Iller köpes
Hej, jag har varit i illertankar ett bra tag nu men har inte kunnat skaffa eftersom tjejen har två marsvin. Nu är det så att vi ska bli särbo och testa leva i egen lägenhet (aldrig gjort förut) och vill då ha mig en vapendragare ;)
Jag har tyvärr ingen fysisk erfarenhet av illrar men har läst all information som det går att få tag på samt tittat på många filmer om upplärning o.s.v.
Jag är 24år, jobbar heltid och är alltid hemma efter jobbet, lägenheten är på ca: 45kvm. Min familj är runt omkring mig, tjejen flyttar cirka 500m härifrån (vi vill ju fortf. vara nära henne), min bror bor kanske 1500m ifrån mig samt övriga familjen bor 8min bilfärd härifrån.
Jag är uppvuxen med hundar, och den hund den "övriga" familjen innehar just nu, har jag lärt upp och skött tills jag flyttade hemifrån, blev en väldigt trevlig och lekfull hund :)
Har ett extremt bra tålamod annars skulle jag inte ge mig in på en iller tror jag ;) När tjejen flyttar så kommer det ommöbleras och byggas om för att helt illersäkra lägenheten. Illern kommer ha hela 45kvm att springa runt på då men även en bur kommer att införskaffas så han/hon har något riktigt eget.
Oj, nu blev det mycket… Men jag söker illeruppfödare eller någon som planerar en valpkull i Slutet av Juni, början av Juli då jag har semester och kan tillbringa mycket, mycket tid och lära upp den :)
Alt. om det går att "förhandsboka" och hämta den vid den tiden? Jag kommer jättegärna på besök för att träffa dom små liven.
Jag bor i Stockholm och har bil. Vill helst dock inte åka så jättelångt men ca: 1 - 1½ timme från stockholm funkar jättebra :) Hör jättegärna av er via min e-post som är:
**holm.pontus@gmail.com (även MSN)**
alternativt skriv här :)
Tack och hej så länge!
PM'ar dig
Har en lista med kontaktuppgifter och vill inte att uppfödarna skall få onödiga spam om det kan undvikas.
Har också PM:at dig
#2 Men du, jag tror inte jag har med dig i min uppfödarlista. Har du lust att PM'a mig också med lite kontaktuppgifter och ev. hemsidesadress?
Jag skulle också vilja ha en lista på uppfödare! Mvh, Nina ninabw@hotmail.com
Jag skulle också vilja ha en lista på uppfödare! Mvh, Nina ninabw@hotmail.com