Bus, lek och träning
Jag startar denna tråd på grund av att jag helt tappat bort min fantasi. Jag försöker komma på lite roliga illeraktiviteter som man kan aktivera sin iller med hemma. Det hade i denna tråd varit intressant att ta del av simpla knep man kan ta till när de vanliga bollarna och rören är tråkiga. Det är också intressant med lite mer avancerade "intelligensövningar", och lite svårigheter om någon har tips på det.
Det jag och Indra brukar sysselsätta oss med är bland annat att jaga varandra, gömma oss och leta efter varandra. Jag har även provat lägga godis i petflaskor och liknande för att se om hon lyckas få ut dom (vilket hon oftast inte gör)
Kom gärna med tips, vad gör ni med era illrar utöver de vanliga leksakerna? :)
mmm….behöver nog fundera lite mer men ett tipps är att lägga godisar mellan olika sidor i en telefon katalog…slå upp den å låt illern blädra fram godsakerna…..kul här hemma i allafall…sen kan man leka "baywatch"…lägg roliga leksaker eller korkar eller nått i en vatten skål…å låt illern "rädda" dem….ska fundera mer ;)

#2 sten gillar dina matskålar! eller ja, jag menar ju illermatskålarna förståss =P vart har du fått tag i dem?? klart ett "måste ha" objekt! stört sköna

ja det är ju kul med vatten, bra ideer!
provade telefonkatalogen med indra nyss, hon verkade tro att jag sysslade med trolleri eller något. Hon förstod inte att jag la dem mellan bladen utan trodde bara att de var borta.. hon kanske fattar om ett tag.. hihi
Tror det var Mique som hade dödskalle-skålen.

Jag och Max brukar leka att jag ska gömma mig under täcket i sängen och han ska försöka att komma in och då får han försöka att komma förbi mina händer och leksaker… Jättekul tycker Max… Och som sarae har nämnt så kan man också pröva med att lägga saker i vatten som illern ska rädda. Max som i vanliga fall inte gillar vatten tycker att det är kul…
oj, han verkar ha en jäätefin ute-lekhage!! får man se fler bilder på den? Hur stor?

jag har börjat med att brotta ner melwin på rygg och klia honom på magen tills han blir uppspelet, sen är hans vanliga leksaker jätteroliga ett tag :D
golf.ifokus.se
papperspåsar brukar vara kul. eller tömma tvättkorgen och gömma godis i all smutstvätt!
Sajtvärd på Iller.ifokus
tokigt! Ett annat tips är en prasslig plastpåse, uppblåst, ihopknuten… Men den får man hålla koll på o ta bort när det är färdiglekt så de inte får i sig nåt..

Oj vad många roliga ideer! Här blir det lekstuga när lillfröken vaknar!
Jag har kattleksaker som har en sugpropp i ena änden och en leksak i andra, sug proppen sätter man där det funkar och sen drar de och släpper leksaken så att den gungar och är allmänt skojig =)

# 12 Det låter som en rolig leksak faktiskt!
Någon som har en leksak som röra sig? Typ en bil som kan köra eller ett djur som kan skutta.. hade varit kul och se reaktionen på något sådant!

Jag har en plastgrej som åker runt själv. Har dock inget foto på när de jagar den. Men den är populär i alla fall. Har också en boll som far runt av sig själv. Den uppmuntrar också till lek.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

melwin jagade en liten batteridriven radiostyrd bil :D
golf.ifokus.se
Du kan ju träna illrarna också, typ att komma när man ropar eller små trick :P
Försöker lära Milton att ställa sig på bakbenen på kommando vilket går ganska dåligt
Men han kan komma när man ropar på honom om han inte har något bättre för sig. Sen kan man lära dom att rulla runt och att sitta stilla i knät eller ligga stilla på golvet ex.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Här leks det bla. med strumpor. Båda på fötter och slängda på golvet. (Kan nog tacka Saras bror för det:P). Men det är ganska kul att se folks miner när en iller blir glad för så lite =)
(Tror föresten vi kan dra lärdom från våra illrar, det ska inte behövas mycket matriellt för att göra oss glada, egentligen)
Gav Milton en 2-liters tom colaflaska idag, utan kork, och den var tydligen jätterolig. Han lekte med den mycket längre än vad han gör med sina andra leksaker :P
Försöker lägga upp en kort film..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#18: Vad söööt Milton är :D
ja, nice.. Fler filmer upp!
#17 håller verkligen med! Illrarna har ju en fantastisk fantasi verkar det som, de kan ju busa med inbillade monster, kuddar, mattor.. ja allt de har framför sig när busruset tar dem…

Att träna är ju roligt, men mest för mig tror jag. Indra tycker det är såå jobbigt att behöva rulla runt för att få en en godsak, men hon gör det :)
Håller med om att det är roligt med filmer. Kul att en iller kan ha så kul med en vanlig petflaska, strumpa eller matta..