Iller och balkong
Jag har mörkt att Birdie älskar att springa ut och in från balkongen, men jag är lite rädd för att hon ska ramla ner mellan springan som är mellan räcket och väggen då jag bor på andra våningen.
Så hur gör ni som bor med balkong för att inte riskera att det händer något. Hon har blivit bättre med att låta bli dessa två springorna, men jag är fortfarande väldigt rädd för att hon ännu ska ramla ner då det är lite spännande i mellan åt.
Jag har lagt en trälist där.
Sara

Okej, jag vet tyvärr inte riktigt hur jag skulle kunna ställa upp en då det är tegelvägg och glipan som är mellan golvet och räcket bryr hon sej inte så mycket om mer än att hon river lite, men hon är förstor för att komma i mellan där, men det är just vid väggen och räcket som är värst.
Men tack för tipset. Ska se om det går att få till det på något vis.

Jag har samma problem som du med att det finns en glipa på balkongen, ska lösa det genom att min bror ska bocka plåt och sedan popnita fast det.
Be a rainbow in someones cloud

Okej, synd att jag inte känner någon som kan göra det samma för mej.
finns ju typ plastgolv för utomhusbruk att köpa och som är jättesmidigt att klippa till och forma själv efter balkongens form. (bergoplattor) här e en länk så du förstår vad jag menar: http://www.flooring.se/SE/produkter.asp?Id=1
#0 Kan du inte ta en bild på hur det ser ut så ska vi nog tillsamans kunna klura ut en bra lösning åt dig.

Önskar att jag kunde, men alla sladdar till datorn har kommit bort på något vis så det går tyvär inte. Men jag får väl fundera lite mer på hur jag ska lösa allt imorgon.
Jag har likadant. Med tegelvägg alltså. Jag borrade hål i fogarna mellan tegelbrickorna, pluggade och skruvade fast trälister där.

#5 super lösning! har jag aldrig tänkt på…. ska ut och mäta balkongen imorgon för atts e om det går att få dit lite "plattor" som täcker mina enorma springor… hehe

Det börjar gå bättre att ha henne på balkongen under uppsikt, då hon inte längre är lika intresserad av dessa springor. Så får hur det går framöver.
Små trätrallor som är ca 50 x 50 cm stora är också bra ute på balkonger, det är jag. Ovanpå dessa (under vintern) har jag en tjock matta (en sådan man brukar ha under köksbordet t.ex) eller en konstgjord gräsmatta eller liknande. Men även bara trätrallorna går bra, där är inte så stort mellanrum mellan spjälorna så att dom fatnar med tassar eller klor.