Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 974 ggr
Goseiller
0

Mindre trevlig överraskning

Har mina små råttjejer ute till att springa lite fritt i tv-rummet. Går ut på balkongen för att ta mig några bloss och prata med syrran.

Kommer in igen och ska sätta mig i min sköna datorfåtölj och klafs säger det. Ställer mig upp och tar av mig byxorna och mycket riktigt, hade satt mig mitt i en bajshög och smetat ut det på både byxor och tygstol. Mindre trevligt. Men men sånt man får räkna med när man har djur Tungan ute

LinaN
0

*fniss* trodde det var något allvarligare…. men litet bajs är lätt hänt ;)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Goseiller
0

Ja särskilt om man har råttor så är det nästan garanti på små överraskningar Flört

ferretgirl
0

Men deras bajsar är väl inte så stora?? Mina råttbajsar var bara 1 cm eller så stora, och kisset var bara max en halv till en tsk stor.

Goseiller
0

Nej dom är inte så stora, men högen var däremot inte liten Flört

Zandra---83
0

Oj vad rädd jag blev när jag började läsa, typ att någon av tjerna tagit sej ut på balkongen och smitit eller så. Men gissa om jag blev lättad när jag läste färdigt att det var baj det handlade om. ;)

Goseiller
0

Hahahaha förlåt var inte alls meningen med att skrämmas. Skäms Nej det var bara lite råttbajs det handlade om Flört

TottsiGirl
0

Hehe ja satte oxå i halsen lite smått tänkte ojoj vad har nu hänt så ja blev oxå lättad :)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Aviendha
0

Urk! Men du, jag kan nästan sätta mina gamla skor på att det inte blir mindre av den varan och dessa olyckor när du får hem din iller ;)

Tror nog att 99,8% av alla illerägare någon gång klivit/satt sig i en hög bajs :P

NinaogRaKKerUngene
0

Har selv tråkket i bajs, og senest i går hadde en av mine små bajset på høyttaleren Skrattande Har også funnet bajs på kjøkkenbordet, salongbordet, oppå pc'n og diverse andre steder Tyst

Aviendha
0

#9 Haha, hur förklarar man det för verkstaden när datorn slutar fungera? "Jo, min iller bajsade på den" ;)

Goseiller
0

hahahaha ja räkna med illerbajs kan man inte komma ifrån. Absolut inget jag är rädd för. Räknar med att min iller inte kommer att bli 100% rumsren är glad om det är 50%

Men envisas med att gå på låda det kommer jag att göra hela livet igenom. Men jag blir absolut inte sur om det hamnar utanför eller i hörnor, under badkar med mera. Det är som sagt saker man får räkna med.

Vet en gång jag hade haft mina råttjejer i luvan när vi var på promenad. Kommer hems sen och sätter in dom i buren. Skulle ut sen senare på kvällen och handla och det blåste lite så jag fällde upp luvan och det trillar precis fullt med små råttbajsar i håret på mig. Mys pys Skrattande

Satmaran
0

Satte på mig mina nya fräcka mocka pumps och skulle ge mig iväg till krogen… SMASK! KLÖFS! Kattungen jag hade då, hade haft diarré i min sko! URK!

Hade nog varit glad för lite råttbajsar istället ;)

Goseiller
0

Urk ja löst kattbajs är ingen höjdare, det luktar så fasligt illa. Hoppas att du kunde rädda dina nya snygga pumps Lillan.

Ceciliaolucifer
0

Ngn hade så fint bajsat i min säng igår, en klick som sträckte sig över kudden, täcket och lakan. Nice..

Goseiller
0

Mmmmmm myspys ala bajs Skrattande

Aviendha
0

#14 Och jag är så glad för min införskaffade valphage som stänger av sovalkoven! ;) Det är INTE kul med bajs i sängen >.<

Zandra---83
0

Än så länge har jag klarat mej från att trampa i illerbajs, men däremot har har trampat i katturin x antal gånger då min stora katt inte är helt rumsren. Men vart Birdie sätter sej vet jag på annat vis då hon har sina ställen förutom i lådan, men den stora katten kan sätta sej mer eller mindre överallt.

Goseiller
0

Vet precis hur det känns med katturin. Vår stora han katt tycker det är mycket skönare att få sätta sig i tvättkorgen med smutstvätt och kissa än lådan på toalätten. Så man har fått stänga dörren till sovrummet så nu är han tvingad att gå på ladan i badrummet Tungan ute

Zandra---83
0

Jag har försökt med allt när det gäller katten, men blir jag för påstridig så går hon in i vardagsrummet för att i ren protest göra det där och det är sämre då jag har parkettgolv där så då är det bättre att hon får göra det i hallen och köket även om det är jobbigt när hon inte går i lådan.

Goseiller
0

Ja där håller jag med dig. Ett förstört parkettgolv är inte kul att betala för Rynkar på näsan

Zandra---83
0

Nej inte det minsta, jag vill inte ens veta vad det skulle kosta. Så då är det ju bättre med hallen och som sagt, men jag har varit på väg att sålt den katten, hade annons inne, men mådde så dåligt att ha annonsen inne så jag fick ta bort den för jag tycker för mycket om katten för att kunna sälja den till någon jag ej känner och ingen jag känner kan ta henne för tillfället.

Faxlin
0

#21: Är katten kastrerad? Om inte så är det något som faktiskt kan hjälpa mot sådant.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Zandra---83
0

#22 Ja det är hon, har varit det sen jag fick hem henne för typ 1,5 år sen.