Länge ;) Jag har inte haft en hanne okastrerad så länge att de själva gått ur brunst, men av vad jag hört så brunstar de större delen av året. De går ju in i brunst vid denna tid på året (lite tidigare med, andra aningen senare) och håller sedan på långt in på hösten.
Paulina

Salami började sitt erbarmliga skvättande i vintras. nov-dec. Sen har det varit ett jämnt strilande mest hela tiden. Dock tycker jag att han har lugnat sig betydligt nu när båda flickorna har valpar :)
Hittar oftast bara en eller två små pölar på morgonen ;)
Man får vara glad för det lilla
Oftast så börjar hanen brunsta redan när dom är ca 6 månader gammla, så har det varit med alla mina hanar i alla fall. Miller här hemma var ca 6 månade när han gick in i brunst i november förra året, men min Laban var bara ca 5 - 5½ månad när han gick in i brunst för ca 8 år sedan.
På fotot är det Lilleman som visar sina stoltheter, fotot är taget när han är ca 1 år gammal. Alla mina hanar blir kastrerad först när dom är mellan 1 och 2 år gammla, tikarna blir kastrerade antingen efter sista kullen eller så fort dom börjar löpa vid 6 - 9 månaders ålder.

min illerhona gick själv ur brunst för ett par veckor sen, men hur blir det om jag låter min brunstiga hane vara tillsammans med henne…vill han då para henne eller vill de leka tillsammans??? Har försökt att släppa ihop dem lite, men då springar han efter henne och tar tag i nackskinnet, men hon säger inte ifrån…
när en hona själv går ur brunst, är det inte säkert att hon verkligen är ur brunst egentligen. Rent hormonellt så kan hon fortfarande vara i brunst trotts att vulvan inte är svullen. Bara en parantes, så håll noga koll på henne, för tecken på ventuel aplastisk anemi
jag skulle nog inte våga ha honan och hanen ihop, särskilt när man inte vet att hon säkert är ur brunst. Men det ska en brunstig hane snabbt kunna tala om för dig ;)

Okey Tack för alla svaren :)