Hero badar och lite till :)

Oj, tänk att bli väckt på det sättet.. hihi. Ser mysigt ut, man skulle ha badkar. Här är det badbalja som gäller :)

#5, det låter ju jättemysigt men rymningsrisken är väl ganska hög på en sådan? :)
jag vågar ännu inte hålla honom under rinnande vatten så det få bli på dethär sättet tills jag känner att han inte vill bita mig :)
men om jag skall vara ärlig, så var han jättelugn och fin, och när jag skvätte på honom så ville han bara upp utan tendenser till att vilja bitas :)
så det går framåt för varje dag men jag är glad att han och vi har fått denhär tiden på att lära känna varandra innan vi började med sådana saker :)
jag gjorde ju ett misstag efter bara några dagar, och det vill jag inte göra igen, så bättre att skynda långsamt :)

#6 Jo rymningsrisken är otroligt hög i balja. Bajla funkar bra när det är mest är på lek. Men man skulle kunna säga att de riktiga shamponeringbaden mer liknar ett tvångsbad. Som tur är behövder de ju inte bada ordentligt så ofta.
Det är nog som du säger bra att gå så lungt fram med honom tror jag. Vatten kan ju faktiskt vara väldigt läskigt.. Bäst att göra det till lek tycker jag, iallafall i början. Indra gillar inte heller rinnande vatten, men hon börjar vänja sig lite.

melwin kommer inte över badkarskanten iaf :D
om man låter ducken stå på i badkaret så undviket han strålen, men om man sprutar på honom med meing brukar han ställa sig på bakbenen och vilja bli sprutad på magen :D eller försöker han helt enkelt klättra på strålen…hmmm
det gjorde min lillasysters råtta, sen började springa med framtassarna på vattenstrålen :P jättegulligt.
golf.ifokus.se

Ni som inte har badkar och vill ha en balja som är rätt säker. Ett tips är då en badbalja för bebisar. Kostar lite mer men är super bra. Kanterna är så sluttande att de inte kommer upp och får ta på den hala plasten.
Kanske har ni någon gammal står, eller känner någon som haft bebis och har en gammal står.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars