Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 199 ggr
Ceciliaochlucifer
0

2 flickor behöver nytt hem!

Nu är tiden inne för Thea & Nova att få komma till ett kärleksfullt och livslångt hem. Flickorna behöver ett hem tillsammans där de kan få den kärlek och trygghet dem behöver. Dem är mycket beroende av varandra och ska därför inte säras på.

Thea är en vacker viltfärgad dam med mörk mask. Världens sötaste nos som går i ett zickzackmönster i mitten av nosen. Hon uppskattas vara runt 3 år gammal och står stadigt på jorden med sina 740 gram. Välhanterad och nästan helt rumsren. En nyfiken dam som gärna vill vara med överallt.

Nova är en vacker mörk pastell hona med färgad nos. Är en liten flicka på drygt 650 gram som uppskattas vara runt 3 år gammal. En pigg och kavat dam som är nyfiken till tusen och som absolut vill vara med överallt.  Välhanterad och nästan helt rumsren.

Thea & Nova har båda ett varmt hjärta och mycket kärlek att ge, Men det tar tid för dem båda att kunna slappna av och bygga upp ett  förtroende för nya människor.

Flickorna befinner sig idag i Stockholm. Båda har blivit försäkrade och när det blir aktuellt för flickorna att flytta så har försäkringens karens gått ut. Bilder finns att se på http://www.illerbiten.se/theaochnovabild.htm

Intresserad? Hör av dig till mig via mail!

cilla_cutex@hotmail.com

leeanlej
0

vad fin din pastell är=)

ska de omplaceras ihop?

-eM-
0

det står..''Flickorna behöver ett hem tillsammans'' :D

leeanlej
0

ah..såg det nu när jag läste igenom igen. =)

JossanH
0

hoppas innerligt att dom hamnar i det perfekta hemmet!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Thyne
0

Hoppas ni hittar ett underbart hem till tjejerna. Det är de värda efter allt de gått igenom. Iof så är alla illrar värda det, men du förstår nog vad jag menar =)

*L*
0

Jag blir både ledsen och glad när jag läser detta, ledsen för allt de gått igenom och glad för att det till slut går bra för dom

[Falo]
0

*putt*

Faxlin
0

Exakt, hur har det gått? Har ni hittat rätt hem åt töserna än?

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Falo]
0

Tyvärr har inte rätt hem dykt upp än, det är viktigt att det är ett hem där de får det lungt och där de verkligen får stanna.

LinLin
0

Hur går de ihop med andra illrar? Jag menar, ska de komma till ett hem där det är bara de eller kan det finnas flera andra illrar också?

Madde
0

Oj den här tråden hade jag helt missat. Vad skönt att de mår bra båda 2 och jag förstår verkligen att det är rätt hem som gäller innan du släpper iväg de cecilia.

Förstå vad mycket du har gjort för de 2 töserna. Hoppas verkligen att rätt hem dyker upp.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

[Falo]
0

#10: Det bästa är om de får vara ensamma illrar i hemmet då de är osäkra och har väldigt svårt att vänja sig vid andra illrar. Rätt hem med en eller två illrar kan fungera det med. Känner man någon som man tror kan ge dem rätt förutsättningar så är Cilla tacksam om ni mailar henne. Hellre ett hem med godhjärtade människor med lite illervana än ett hem med flertalet illrar med stor illervana. Den som vill ta hand om tjejerna kommer att ha mycket kontakt med cilla och få stor hjälp.

Ceciliaochlucifer
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Annonsen är fortfarande aktuell!

Flickorna är tillgivna och lätta att ha och göra med. Thea är ganska osäker men älskar att få massor med uppmärksamhet. Hon älskar att få ligga i knäet eller innanför tröjan. Nova är en självsäker dam som älskar att följa med en runt och bara titta. Ingen av flickorna visar några "älskar att gräva ur blomkrukor tendenser" eller "gömma strumpor syndrom", dock är Nova väldigt duktig på att klättra! Dessutom väldigt duktiga på att gå på lådan, och behöver ytterst liten hjälp för att läras gå på låda i nya miljöer.Thea och Nova har viss hundvana. Båda är friska och har precis fått tänderna fixade. Flickorna är försäkrade och karenstiden har gått ut. Dvs att händer det något i nya hemmet så finns försäkringen att falla tillbaka på.  

Flickorna behöver ett kärleksfullt hem där dom får den tid och uppmärksamhet som alla djur behöver.  Jag kommer alltid att ställa upp med kunskap och råd oavsett tid på dygnet, eller veckodag. Illervana eller ej spelar ingen roll, men det är viktigt att du/ni har ett brinnande intresse för djur och ett stort hjärta med både kärlek och förståelse. Helst ska Thea och Nova komma till ett hem utan andra djur. Men kan nog även introduceras till en familj med en iller i hushållet. De ska omplaceras tillsammans då dem är väldigt beroende av varandra.

Jag är privatperson som omplacerar flickorna. Ingen förening är inblandad och det spelar ingen roll vilken förening du/ni tillhör. Tjejerna kommer inte att säljas och kostar därför ingenting. Eftersom dem omplaceras kommer en symbolisk summa att tas ut, dessa går oavkortat till STIFS omplaceringsfond. Denna fond ställde upp direkt då flickorna hittades och det är jag evigt tacksamma för.

Eftersom min telefon är opålitlig hänvisar jag till min mail, eller skriv ett pm! Intresserad eller ej, alla är välkomna att skriva om ni undrar något!    /C.

cilla_cutex@hotmail.com

Flisa
0

Vilka skönheter…… har ni hittat någon?

SandraS
0

Hej Cilla!

Jag ville bara säga att jag har mailat dej angående dina flickor Thea och Nova…vet ej om du fått mailet elle så har du kanske haft fullt upp, men svara gärna när du läst och funderat lite.

Ha de bra!

Hälsningar Sandra

www.canine-kanin.hemsida24.se - Lion Crest´s Lejonhuvade Kaniner för sällskap, avel,utställning.

kitty
0

hej

jag ville bara säga att jag har mejlat dej ang. Thea och Nova

MVH

nathalie

Esko
0

Kan berätta att jag och min pojkvän Robinsnel har tagit detta öde till våra hjärtan och bestämt oss för att göra ett försök. Det enda som står ivägen för ett nytt hem är hur våra (mkt snälla) illrar och dem tycker om varandra. Vi hoppas på det bästa just nu och längtar tills på lördag då hela familjen åker upp till Sthlm för att träffa de söta tjejerna.

Faxlin
0

Vad roligt för er och töserna. Hoppas att allt går bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Falo]
0

Ja, ni får räkna med en rejäl utmaning. Svårt att inte bli kär i tjejerna men de verkar ha mycket i bagaget.

Esko
0

Vi räknar med en utmaning. Men både jag och robin har tiden och tålamodet att ge flickorna ett nytt hem och den kärlek de förtjänar.

Skulle inga våga ta emot en "problemiller" vad skulle då hända med alla övergivna små illerliv?

Både Woodoo och Tuva här hemma hos oss kom som omplacering, även de påstådda problem. Ingen skulle kunna ana det nu om man inte berättade, för det är verkligen helt underbara.

[Falo]
0

#20: Menade inte att de skulle vara något att vara rädd för. De är hur goa som helst. Problemet hos de här tjejerna är att de är så osäkra då det gäller andra illrar. De är otroligt fina, jag vet att ni inte kommer att ångra er om ni väljer att ta hand om dem.

Maria.G
0

Hur har det gått? har dom fått nåt bra hem? *nyfiken*

Robinsnel
0

vi åker imorgon på besök, idag ska thea på återbesök hos roslagstull, ev har hon insulinom. Lång fredag! Om allt går väl ihop med tuva o woodoo i morgon följer tjejerna med hem till oss.

JossanH
0

Vad underbart för er!! Ni måste verkligen hålla oss uppdaterade här inne hur det går för er!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Esko
0

#24 det kommer vi garanterat göra!

Robinsnel
0

Nu är vi hos cecilia. Det verkar gå jättebra mellan illrarna, ev behöver tuva hävda sig lite med, tjejerna. Men detta kommer bli jättefint! Woodoo är så snäll!! Ja, de följer med oss hem iaf!

Flisa
0

Har dom hittat ett hem ännu?

Robinsnel
0

ja, nu är de hemma hos oss i katrineholm. Tuva är inte snäll mot dem än, men vi stoppar väl is i magen och hoppas hon inser att de inte inkräktar på hennes status. Så länge det inte blir bitmärken får de skrika lite.. usch det känns hemskt!

Tuva råkade till och med hoppa på woodoo i farten, han blev så rädd den stackarn!

ViktorMarina
0

Åh gud vad roligt, jättegrattis till er! Hoppas tjejerna börjar komma överens! :)

Flisa
0

Nej, vad underbart! Hoppas att vi på iFokus kan följa Thea och Nova, för jag har verkligen kärat ner mig <3

Robinsnel
0

De är ju helt gudomliga! Nova (som busat totalt tre ggr hos cecilia) Busar som besatt, rusar runt o poppar o slänger i gardinerna! Hon verkar jättenöjd. Tuva och woodoo däckade i sin hängmatta i sin garderob ihopslingrade, så nu har tjejerna lite egen tid att göra sig hemmastadda. Thea verkar nyfiken, går och kollar runt. Men hon är lite trött. Hon får sitt kortison först på måndag, hon blev ju diagnostiserad m insulinom i går. Nova går till och med runt och markerar lite.. Vi får se vart det bär om tjejerna kommer överens (eller snarare om tuva accepterar dem).