Såhär går det
Dags att uppdatera hur det går med djuren emellan härhemma. Som några på IT vet så är katten gravt äcklad av illrarna. Han tycker de är skitäckliga och sticker så fort de kommer för nära…
Aike + Alea, detta är väl det närmsta illrarna kommit honom och de tycker det är störtskoj att jaga honom ända tills han hoppar upp så de inte når honom.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Hunden är väldigt intresserad av sina valpar och förstår inte varför de ska naffsas och skälla/fräsa åt honom hela tiden. Det kan ju vara för att han går med sin stora nos precis 10 cm bakom illrarna så fort de flyttar på sig.
Alea har naffsat honom ett par gånger rätt rejält i nosen så nu har han iaf börjat akta sig.
Alea och Boss i köket. Alea säger ifrån på skarpen.
Alea är ju den som är kaxigast mot de andra djuren här, hon säger verkligen vad hon tycker och tänker…
"du kommer inte närmare!" men sen om hunden ignorerar henne så går hon fram och naffsar honom…
Men han är så snäll att han är dum, han låter sig verkligen hunsas. Har ju koll på dem hela tiden ser rätt så skoj ut ibland.
Sötisar :)
#4 visst är dom :)
Alea är ju coolast så lik Allora
#6 Alea har ju kortast stubin så att säga, hon är skarp ^^ men för en stund sedan så hävdade sig Alma med en rejäl skunkning så hunden nästan belv rädd, och så skutta hon fram och tillbaka i soffan och visa huggtänderna ^^
hehe, starkt jobbat :)

Åh så sött =) Kul att det går bra för er. Fördelen med katter är ju att de är lite smidigare på att ta sig till ställen som inte illrar kommer till om de vill ha en stund för sig själv.
#9 jo, men mycket av den smidigheten har man ju inte sett faktiskt, inte mer än att han hoppar upp i bokyllorna, sen är det kanske litet knepigt att vara smidig när man har en iller fastklängd på ryggen *fniss*

Haha ja det är sant. Trodde katter var hyffsat snabba när det gällde men tydligen inte lika snabb som en iller =)
Huvudsaken är ju ändå att de inte skadar varandra på något sätt.
#11 jo det är ju det som är huvudsaken. Den som fått emst "stryk" är ju hunden. Bara för att han inte kan hålla nosen ur vägen.
Kanske blir såhär sen ^^ Pitbull Vs Ferret
Nu så har både alea och alma börjat pussa mig i ansiktet, och är hur gulliga som helst.
Hunden försökte initiera till litet lek igår, men då får vi hålla litet koll för han börjar studsa när han är leksen. Men de lekte litet, han jagade illrar som gömde sig, hoppade ut och gjorde utfall mot hans svans och sedan bar det av i en rasandes fart tvärs genom lägenheten.
Annars så går det bra. litet tjyvnyp då och då på hunden, katten håller sig mest undan men har vart i närkontakt med närgången iller, och då blev det en del fräsande och så, varpå katten flyr i full fart. Men han har ju nästan börjat vänta in illrarna så de ska koma tillräckligt nära sen springer han så de jagar honom. knäppa katten.
illrarna är störtförtjusta i mina stallkläder och leker i dem när jag kommer hem innan kläderna stoppas i garderoben. så de har luktat mer häst än iller i omgångar.
Tjejerna börjar också minska i svullnad, vulvan då, och blir bara piggare och piggare så suprelorinet har ju verkligen börjat verka för dem nu. och det är skönt o se att de inte sover hela dagarna längre så man nästan måste schasa på dem så man själv får sova.
Så ligger läget just nu ;)
Jag läser med stor förtjusning varje ord du skriver Lina! Lite ont gör det allt att Aleas underbara kyssar hamnar på någon annans läppar…men du vet att jag unnar dig det! ;)) Jag blir bara så glad att höra att dom har funnit sig tillrätta, fast igentligen var jag inte såå orolig för det, detta är ju Alea och Alma vi pratar om!
Guuuud va ja längtar att få en chans att komma dit och hälsa på snart igen! Fast utan hund då…lol
#15 utan hund och så bokar jag nordsvensken i stallet så vi kan ut o dundra i skogen :D
Fast det är oftast Alma som pussar på mig, och Alma har utvecklat någon sorts fetish för sambons öron, hon älskar att sniffa o slicka i dem, och kanske smaka litet med tänderna också. Gubben tjuter förtjust när hon nosar honom i öronen. ;)
Igårkväll blev det inga pussar för då hade de fått kycklingmage (blärk)
#16 vi har hållt mamma iller på behörigt avstånd också, eftersom kyckling länsningen där vi bor pga glaset fick dom fisk till sambons förtjusning som inte tål lukten av det (bokstavligt talat han spyr på fläcken).. men fin päls fick hon efter lite fiskelifisk ;)
hihi, i fredags hade vi symöte här inför en stundande vikingamarknad i maj.
Så då fick vi litet hjälp att klippa tyger. Försök lägga ett tyg plant för att klippa ut ärmar med en iller mellan lagrena!
Senare på kvällen var det någon som bajsade bakom fotöljen. så jag började i lördags sy på världens fulaste puff i grönt fleecetyg.
Den blev ok, men är egentligen lämpad för EN iller, men det ville inte tjejerna lyssna på.
tanken är att när de luktat in denna puffen att den ska ställas bakom fotöljen. men för närvarande är den i buren.
Söta bilder Lina! Ser verkligen ut som om dom har kul! Som sagt, dom älskar verkligen att vara med…man kan knappt smyga genom lägenheten till toa för att kissa ifred…Alea skall MED! ;))

#23: Det där med en puff för en iller. Jag gjorde också en sådan, den rymde fem stycken till slut bara de fick knöla ner sig som de ville :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
#26 jo jag har märkt det, Alea ska gärna sitta precis mellan mina fötter och sen resa sig på bakbenen och försöka stjäla toapappret när jag ska torka mig…. det är liiiite enerverande ^^
#27 fem styck! jösses :) Fast det behöver ju inte jag oroa mig för såtillvida fröknarna inte idkar umgånge med gudomligheter eller man av någon märklig anledning plötsligt får 3 andra illrar hit ^^

#28: Säg inte det du. Man vet aldrig när iller matematiken slår till. Och då kan du nog plötsligt stå där emd fem stycken :-)
Audiatur et altera pars
#29 haha, det skulle ju vara det :)
Men tror att gubben min har sinnena sina i fullt bruk så risken är iaf minimerad. ;)
Håller med Åsa här, du vet aldrig när det kommer fler.. plötsligt hade vi Allora sen försvann hon.. ett långt tag efter hade vi ögonen på två som antingen skulle omplaceras eller avlivas då blev vi fyra sen ringer våran kära Ida plötsligt om Sara så då hade vi 3 som vi visste skulle vara här och sedan 2 som fortfarande vi inte vet något om.. men det är iallafall 5 här för tillfället och det blev 5 från 2 på en helg så det small bara ^^

#30: Min gubbe satte gränsen på 1 iller han. 
Audiatur et altera pars
#32 vilken pondus din man har på dig 

#33: Visst har han 
Audiatur et altera pars
#34 från en iller till uppfödning det är ett stort hopp ;P

#35: Det var inget som gjordes på en dag kan jag säga :-)
När folk frågar mig hur jag fått sambon att gå med på så många illrar då de vetat om hans inställning till illrar så brukar jag svara att det är det ultimata beviset på hur mycket han älskar mig :-) De gånger jag tvivlar på hans känslor behöver jag bara kolla på mina djur så vet jag att jag inte behöver tvivla längre.
Audiatur et altera pars
#36 ömhet är det enda ordet jag kommer på förutom kärlek till det svaret ^^
#37 Ömheten är väl efter alla illerbetten då 
Förlåt, jag kunde inte låta bli 
#38 kanske mer tålamod och järnvilja (järnhandske rekomenderas även)

#38: De bett min sambo har fått under åren på grund av de problem illrar jag släpat hem har gett en hel del mer än ömhet skulle jag tro :-)
Audiatur et altera pars