Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 2750 ggr
dorkey
0

Säljes: Mikou

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mikou - Goaste gogubben!

Varje tryck på tagentbordet är ett stort slag i mitt hjärta. Jag har en stor klump i halsen och har otroliga skuldkänslor för att jag gör det här. Men det är verkligen för min grabbs bästa, han mår inte bra hos mig.

MIKOU
Mikou är en illerpojke på ett år. Född den 13 Mars -08
Han är viltfärgad men har blekts väldigt mycket. Men han mörknar nog lite när vinterpälsen faller av.
Han är kastrerad då han pinkade överallt när han var brunstig.

Han vägde 2,5kg innan kastrering (Han var en stor pojke!) men nu har han nog sjunkit en hel del efter kastreringen. Omkring sommaren kanske han väger… 1,5kg. Jag vet faktiskt inte.

Mikou är en riktigt go grabb. Han gillar att gosa, efter en vacker trotsperiod där man får sätta honom på plats förståss. ;) Han kissar gärna utanför lådan och nyper gärna till i foten om han får vara under soffan när man ser på TV. Han har inga problem med att förstöra och bita sönder saker, det har han aldrig gjort. Får han ha några favoritgosedjur att bita och leka med så är han nöjd och glad. Dock så är en iller en iller, att välta, gräva och springa iväg med saker är en självklarhet!

**
RUMSRENHET**
Lådträning behövs, det är en av hans trots. Jag har inte lagt ner så mycket tid som jag borde ha gjort på hans lådproblem så den behöver finslipas på. Men Mikou är en iller som faktiskt kan ge sig - Jag vet, helt otroligt! Han förstår (ibland) att han inte är världens härskare… Inte jämt i alla fall.

Tejpa gärna fast lådan, om det är en liten. Annars puttar han gärna bort den och bajsar bakom.

HUGGTÄNDER
Bitandet är inte ett stort problem alls. Han har bitit hål en enda gång, och det var när han blev retad av min kompis. Så det var inte så konstigt. Hon busade bara upp honom jättemycket, kittlade honom på magen och när han skulle springa iväg så puttade hon till honom lite så han blev rädd och bet. Men det var inget stort hål alls, och han skämdes efteråt! En iller som skäms… Det är en syn. :)

Annars brukar han bara nypas. Men med en fast men snäll hand så skulle han sluta bitas på en väldigt kort tid! Mikou är helt enkelt inte en sådan iller som gillar att bitas. Han vill mest markera att det är han som bestämmer eller om han är på bajsigt humör. Det tränas väldigt lätt bort.

**
VARFÖR SÄLJS HAN?**
Jag kan tyvärr inte ha kvar Mikou då mitt liv har vänts upp och ner. Jag har inte tid för honom mer och det märks på honom hur dåligt han mår när matte inte orkar gosa eller struntar i om han kissar utanför lådan.

**
TILL DIG KÖPARE**
Jag är otroligt noga med vem han kommer säljas till. Jag vill att vi ska ha en god kontakt där du kan skicka bilder och kanske träffas någon gång sådär så jag får se hur han har det.

Jag älskar min grabb och vill honom bara det bästa.

Du ska helst vara illererfaren och ha andra illrar/iller. Mikou funkar jättebra med andra illrar och jag vill att han ska kunna få leka och ha roligt med andra busmonster.

Men är du intresserad men inte så illererfaren får du gärna kontakta mig ändå så ser vi var det leder.
Vi får ju faktiskt inte glömma att det är liv vi pratar om här.

Jag vill ha 1500:- för honom. Men hemmet är absolut viktigare är priset!

Nås helst på mail: c.ronoz@hotmail.com
Men PMa om ni har frågor och undrar något. :)

Mvh/ Madelene & Mikou

Hayley
0

jag beklagar att du måste sälja honom men måste bara berömma din otroligt fina "annons", den har allt man vill veta =) tänk om alla kunde skriva såhär.

dorkey
0

Åh! Jag tackar så mycket. :)

Brukar alltid skriva för långt än vad blocket tillåter.. :S Men jag tycker det är bättre att skriva långt än nästan ingenting alls.

Är man verkligen intresserad av att skaffa ett LIV så ska man veta allt och vara intresserad av vad det står. Men har man läsproblem eller liknande kan man bara fråga om telefonnummer och ringa, såklart. :)

Det är min åsikt. :P

FerretCrow
0

Denna kille är så otroligt mysig önska jag hade plats för honom=) men hoppas du och norrskenet tillsamman hittar ett hem till denna gosiga björn =)

Hayley
0

#2 ja, hade jag inte haft illerstopp så hade jag tagit honom på stört, men med en äldre herre som inte accepterar någon annan iller än dom jag har så skulle det inte funka :( hoppas han får ett hem snart

dorkey
0

#3 Tack så mycket för ditt stöd. :)

#4 Men man får ju inte klandra honom, de är ju faktiskt egentligen solitära djur som lever ensamma. :)

dorkey
0

Mikou slappar i min famn med hans nya hemmastickade tröja.

dorkey
0

Blöt iller

dorkey
0

Peta och titta på tänder

dorkey
0

Bita i leksak

dorkey
0

Sova, räcka ut tungan och vinka till kameran.

dorkey
0

MIIIIIIIIN!!

dorkey
0

Mikou

Hur sätter man in bilderna i inlägget? har glömt bort det. Vill Sajtvärd göra det åt mig är hon väldigt välkommen.

Raja
0

Han ser verkligen fin ut! Hoppas du hittar ett bra hem.

ferretgirl
0

Nedanför där du skriver, finns en ruta som det står "bifoga fil:" i. Här sätter du ju in fotot du vill visa, nedanför finns en liten ruta som det står "Visa bild direkt i inlägget". Denna ruta kryssar du i så kommer fotot i inlägget. Som nu fotot på min Miller mus här nedan, när du sätter pilen i detta foto och vänster klickar, så förstorar du upp fotot om du inte har lagt in ett litet foto och om du betalar för dom extra grejerna som bloggar och sajter  förstås.

KickanW
0

#14: Det är endast för betalande medlemmar. Annars får man öppna bilden i ett nytt fönster, kopiera, redigera inlägget och klistra in. Alternativt öppna i ett nytt fönster, redigera inlägget och dra in bilden.

FerretCrow
0

ett tips är ju att skriva vad som medföljer till honom =)

Norrskenets
0

Väldigt bra skrivet dorkey. Ska ta och annonsera på mina uppfödarsidor sen också=)

Vi får hoppas att go grabben får nått napp på ett nytt hem snart. Personen som tar emot Mikou kommer få en riktig go nallebjörn.

Glöm inte att uppdatera mig om du har någon som är seriöst intresserad då jag också ska godkänna denna personen. Mailar så fort jag hittar något intressant hem åt honom så du också prata med personen.

Goseiller
0

Åh vad jag verkligen önskar att jag hade egen lägenhet nu så hade jag tagit denna sötnos på en gång. Gråter

Molle08
0

Han är jättesöt.. men som sagt får iller vänta och framskjutas i framtiden iaf för mig pga ny jobb och livsitaution.:(

Sarah
0

#14 betalande? ingen betalar för att vara med

cacao
0

Det är nog ifokus+ som Kickan menar med betalande medlem.

Alla Medarbetare och sajtvärdar får ju ifokus+ automatiskt.

//Suss

Medarbetare på sajten irishcob

ferretgirl
0

#20# Jo man betalar för iller ifokus+, tror det var 50:-/kvartal man betalar och då får man tillgång till dessa grejer som t.ex att sätta in ett foto i inlägget så det syns direkt..

BlackieSixx
0

Åhh, ja hade gärna velat haft iller igen & hade lätt tagit han =) Men de vill inte min pojkvän som ja bor med tyvär /=

Jag hoppas verkligen han får ett bra hem <3
Jag kan höra med min systerdotter, hon söker iller..
Men hon söker tyvär en tjej vad ja vet, men när hon ser denna finkille kommer hon nog ändra sig ;)

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se

cacao
0

Nu har jag kontakt med både ägaren och uppfödaren till Mikou och som det ser ut nu så är det vi som blir Mikou´s nya familj.

//Suss

cacao
0

I morgon åker vi till Härnösand! Cool

//Suss m familj

Goseiller
0

Åh vad roligt. Grattis till den nya familjemedlemmen Skrattande

Bogey
0

Vad kul.

Då får både Mikou och Blixtra komma hit och röja med Bogey :-)

cacao
0

Ja då blir det iaf 3 illrar på "Faluträffen" :)

//Suss

dorkey
0

Japp, nu är Mikou hämtad. Hon fick ett fint välkomstbett i alla fall, inget riktigt illerträffande utan ett bett. :D

Jag hoppas verkligen det kommer gå bra och att han kommer trivas. Men det tvekar jag inte en sekund på. :)

Jag ska nog spara en illerfilt utan att tvätta så jag kan mysa med den när illerabstinensen sätter igång! Haha.

cacao
0

Hahaha, ja han pussade i ansiktet och så "snapp" satt han fast i mitt ögonbryn! Tur att man varken är bit eller illerrädd Hahaha

Hittills går det toppenbra med familjen men Blixtra har inte alls accepterat att han bor här nu :)

//Suss