Illrar VS Vattenfontän
Idag installerade jag fontän nummer två, som ståt i förådet och samlat damm.. har inte vågat tidigare pga risken för fukt och vattenskador…
Så här togs den emot av juniorerna.
hmm vad e det här för en pryl?
Luktar som vatten… smakar som vatten

haha vad gulligt men vart har du fått tag på den fontänen?
#9 fick den av en godvän, som gav upp med den till sina illrar ;) jag förstå varför hehehe… jag rekomenderar den INTE om man har blötdjur, eller illrar inställda på total demolering

åh, äventyrsbad ropar alinda!
haha :D fortfarande har dom inte haft sönder catit fontänen här hemma :D med dina verkar gå åt av bara farten :D du har inte funderat på att gräva en damm med naturlig cirkulation inne så slipper det gå sönder ? ;P

Underbara bilder. Mina uppskattar sitt vatten i fontänerna för mycket för att demolera fontänen tror jag .Här får fontänerna av båda slagen leva och ha hälsan. :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

nussitussi ^^
älskar minen på h*n på bilden i inlägg #2. skaratta så ja höll på att sätta frukosten i halsen :P söt som socker juh!

Haha va charmiga dom är=)

Hahahaha, supersöta!
Härliga bilder! Vad heter fontänen? Skulle säkert uppskattas här hemma eftersom Schess och skrollan alltid sitter på hanfatet och dricker ur rinnande vatten på toaletten. Den vi har med en kula som rinner hela tide uppskattades inte =/
Såg nu att det stod drinkwell big-dog, måste väl finnas på djurmagaziet?:)

Jag köpte en sån där ferplast "drickflaskemanick", har satt den på kylskåpet med sugpropparna som följde med- superbra! :) Inget spill eller uppblötning av torrfoder längre!
Söta filurer! :)
#19 Jag skulle aldrig våga ha sugproppar :)
här funkar bara vattenflaskor om jag fäster dem med betong i väggen eller likandne… avanti har en brutal vattenflaske fettisch och går och plockar loss dem från väggar och galler.
Har en bättre fontän också, som står i hallen… den här var mest för att jag ville testa gur länge den fick stå :P samt att den passar bra som bubbelpool till sommaren.. den är så stor att daisy kan simma längder i den