Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 396 ggr
Musiken
2009-04-05 03:24
0

Brunst

Misstanker att Nisse borjar komma i brunst nu. Hans kulor ar fortfarande inte helt nere, och han luktar inte speciellt mycket, men han putsar Lotta valdigt mycket i nacken, och tva-tre ganger de senaste dagarna har han juckat mot henne (men da blir hon rejalt forbannad och vaser, skriker och hugger mot honom sa att han gar och lagger sig nagon annanstans, hon ar en riktig bitch och han lunkar moloket ivag). Sa jag ska ringa vetrinaren pa mandag och bestalla tid for att ha honom fixad. Vill inte att han ska valdta Lotta, och vill inte att han ska borja snigelspara over hela rummet. Han kissar mer an innan, men an sa lange i ladan eller nar vi ar ute pa promenad, sa det ar inget problem an.

Fragan ar bara; hur lang tid tar det for ett implantat att verka? Ar det nagon skillnad jamfort med att klippa kulorna av honom? Har ingen mojlighet att halla dem separat da jag bara har ett rum. Vill helst ge honom ett implantat, men inte for tidigt, och att kapa kulorna kanns alldeles for brutalt. Min vetrinar ar erfaren med implantat da han har anvant dem i flera ar pa illrar med goda resultat.

TottsiGirl
2009-04-05 10:05
0

När jag chippade Ravage tog det 2-3 veckor innan chippet funkade helt men då va han också i fullbrunst sedan ett tag när vi satte in det.. Min erfarenhet är alltså jämfört med en vanlig kastrering att det tog lite längre tid men det kanske kan vara inviduellt oxå hur lång tid de tar?

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Bogey
2009-04-06 11:22
0

På Bogey började man märka tydlig skillnad efter ca 2 veckor och han var tillbaka till sitt vanliga coola jag efter 3-4 veckor.

Det kan gå lite fortare om du knipsar kulorna istället då chippen initialt kan förstärka brunsten innan det vänder.

Beroende på hur långt brunsten gått kan det gå fortare med chipp också. Somliga har nämnt bara 2veckor innan de är tillbaka i sitt vanliga jag.

Jag misstänker att om Nisse precis börjat brunsta så kan nog ett chipp förstärka detta den första veckan eller så.

Musiken
2009-04-08 02:24
0

Nu har vi varit till vetrinaren och fatt chip! Nisse var jatteduktig och gnallde inte alls nar den stora stora nalen kom fram :) Jag hoppas pa att han ska bli sitt gamla jag om en vecka eller tva, da han nyss har borjat brunsta. Han verkar dock valdigt man om att vara man i storsta mojliga man innan chippet borjar verka. Pa promenaden hem fran vetrinaren alade han sig namligen hela vagen och lamnade ett nastintill intakt snigelspar :P