Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 145 ggr
Faxlin
0

O.T Översättningshjälp

Hejsan!
Nu hojtar jag till någon med mer korrekt engelska än mig. Hjälp oss att översätta följande text till Engelska i första hand. Kan ni översätta på fler språk så är ni välkommen. ;-)

Hej Jag heterXXX och är en hittekatt. Du som finner mig, var så snäll och låt mig se världen! Informera personal på detta färdmedel att jag inte är farlig, utan bara vill resa vidare. Skicka gärna ett vykort från de platser Du och jag besöker, eller maila gärna ett kort av mig till: (Här kan man skriva adress och mailadress)När ett år gått vill jag gärna komma hem. Sänd mig då till(adress) Då finns chansen, att du får mig hem till dig för gott!

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

domiino
0

Hi! my name is XXX and I´m a cat without home. You who finds me, please let me see the world! Telll the other people on this transportation that I am not dangerous, I just want to continue with my traveling. Please send a postcard from the places that you and me have visited to (mail and email adress). Then there will be a chance that you could take me home with you for good!

Madde
0

Hmm det där lät inte som en uppgift för mig och lösa. =))) hihi. Tror att sara kanske kan det där eller domiino kanske.

Eller finns det någon annan som är duktig. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Madde
0

Oj vad snabb du var emelie. =))

domiino
0

hehe ren tur bara..men jag tror att ni ska kolla igenom det med sara med, så det blir gramatiskt rätt för gramatiken är jag urdålig på hehe

sarae
0

Franska 

Bonjour! Je m' appele xxxxx et je suis un chat sans abri. Vous qui me trouvent, s'il vous plait, laissez moi voir le monde! Informez le personelle de ce transport que je ne suis pas dangereux, et que j'aimerais seulment continuer mon voyage autour du monde. Si vous voulez, vous pouvez envoyer une carte postal du lieu qu'on visite ensemble, ou envouyer une photo sur moi par e-mail (mail + adress). Quand un an est passé, j'aimerais retourner chez moi! S'il vous plait, envoyez moi chez: adress… 

Ska fortsätta klura på sista meningen, får inte til den riktigt.

med "Då finns chansen, att du får mig hem till dig för gott!" Menar ni att om man skickar "hem" katten, så kan den senare komma tillbaka till personen som skickade?

Faxlin
0

Exakt så menade jag Sara. Att den som skickar tillbaka katten kan ha möjlighet att få den i slutändan ;-)

Tackar för eran hjälp. ;-) Ni är bara så jäkla bra här inne.
Kram på er

Audiatur et altera pars

Tina-A
0

Bad en tjej som varit i USA, minesota ett år att översätta texten eftersom domiino var osäker på gramatiken :D

Hello, my is XXX and I am a stray cat. If you find me; please be kind and let me see the world! Inform the staff of this transportation that I am not dangerous, I just want to keep on travelling.

Please send a post card from the places that we may visit together. You may also send a picture of me to this email: (Här kan man skriva adress och mailadress)

When a year has past, I would like to go home. Then send me to this address (adress). Then you will have the chance to bring me back home forever!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Madde
0

Åsa, vad ska den användas till om man får fråga. =)) Blir ju LITE nyfiken. =)) hihi

Aelsklinn
0

Vad är det här till för något? Ska ni skicka iväg en levande katt på ett tåg som en nallebjörn???!!!!

sarae
0

#9 nej jag tror att det är en plysch katt…finnss en tråd om det på hittekatter…;)

Madde
0

ok… vore skoj om någon lägger in länken här. =)

Sara verkar ha hittat den redan. =)

Aelsklinn
0

Jaha! Phu, nu andades jag ut…. Jag TRODDE väl egentligen inte att någon kunde vara så knäpp att man gör så mot en stackars katt. Fast ibland känns det som att det finns människor som gör vad som helst med katter (eller djur i allmänhet) bara man slipper avliva dem. Tur att inga sånna extremister finns här inne iaf! Flört

Faxlin
0

haha, ja det rör sig om att vi håller på och fixar med tillstånd för att sända iväg fyra plyschkatter runt om i världen för att låta de upplysa mänskligheten om alla dessa stackars ensamma katter. Få upp ögonen på folk liksom.
Ledsen att jag inte tänkte på att förklara det.
Hoppas verkligen att ingen av er tror att jag skulle stå bakom något så idiotiskt som att placera en levande katt i den situtaionen.

Audiatur et altera pars

domiino
0

hahahahha förlåt mig åsa, detta kommer låta hemskt nu! MEN det skulle egentligen som förvånat mig! för ibland när du är trött så får du lite underliga ideér för dig..hihihi menade altså inget illa men kunde bata inte låta bli =P

Faxlin
0

*Asg* Nej men emelie, nu var du inte snäll mot lilla mig. Hmm, ibland när du är trött, jag är ju konstant trött ju. hihi
Det skulle alltså innebära att jag är en fara för djuren. jämtFörvånad
Hemska människaRäcka ut tungan

Audiatur et altera pars

domiino
0

hahahaha nej nej ¨så menade jag inte..riktig…hehe..bara tänkte när du är riiiiiiktigt trött =P

Faxlin
0

hmm, tror det är någon som försöker rädda upp situationen här. *morrar lite* Hämnden är ljuv, vänta du bara tills vi träffas nästa gång. Jag kanske graverar något elakt glas åt dig ;-)

Audiatur et altera pars

Alwyn
0

Jag vill åxå ha ett graverat glas haha….

med texten: "Elak men snäll"   tihi!  ;o)

Faxlin
0

#18: Okej det låter bra. Ska det vara någon speciell bild på glaset eller räcker det med texten? ;-)

Audiatur et altera pars

Ferret.YinniZ
0

haha…jag trodde ox´å att ni skulle skicka iväg en söt liten kisse:(
men endå så trodde jag inte att du, Åska skulle kunna göra det. så jag fattade ingenting:P

Faxlin
0

haha, vad bra att du åtminstone inte trodde att jag skulle kunna göra så mot en kissemiss. Till skillnad från andra (läs domiino) här inne som verkligen tror jag kan vara sååå elak. ;-)

Audiatur et altera pars