Streck vs päron...
Mina illrar är tunna som streck på sommaren och tjockt päronformade på vintern…är det så för alla illrar?
Be a rainbow in someones cloud

Vad kan anses som en normal skillnad mellan vinter och sommarvikt? Blir lite orolig för pälsbollarna när de är smala…tacksam för svar

Ja det är normalt att de är tjockare på vintern. Sedan är det väl visserligen så att många sjukdommar visar sig genom att illern tappar vikt. Men vid just denna årstid brukar det vara mer det normala som de tappar för att de vill bli smala och fina till stranden :-)
Tror inte du behöver vara orolig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Dom äter, dricker och leker ordentligt så du har nog rätt, det är dags för strandsäsong :)

#3: Ja det låter inte som något att vara orolig för. Tror du märker om någon av dem ändrar beteende och visar sig vara sjuka. Innan du ser något sådant så kan du andas ut och bara göra som mig. Var avis för att illrarna bara tappar sitt fett på sommaren medans ens eget är kvar :-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Tänk om man själv kunde ha den där viktminskningen till sommaren..
Sara

#0 Vet vad du menar…min ena blev tunnis på bara nån dag. Men har en liten vikttabell, så hon ligger på samma vikt som förra året :) Bra att ha faktiskt!