Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 124 ggr
Madde
0

Tips på julklappar för 25 :-

Japp nu tänker jag vara ute i god tid inför alla Illerträffar.

Då vore det bra med så många tips som möjligt för och hjälpa mig och andra att kunna hitta på roliga saker till alla illerägare. =)))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

haha, och så har hon fyra mullrar så hon behöver minst fyra förslag. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Madde
0

Ja minst 4 förslag. Sen ska jag på tacoträff och då behöver jag 4 till. Så sammanlagt 8 st olika förslag minst vore snällt. =) hihihi

domiino
0

1) fleece filt (alltid lika uppskattat)

2) boll med pingla (finns det överhuvud taget någon iller som inte är död som kan motså en pinglas ljud? svar nej)

3) en söt liten skål ( okey illern lär inte fatta grejjen men ägaren kommer defenetivt göra det)

4) blandat godis ifrån en zoo affär ( kanske inte så super kul att få men hey, illern kommer äääääälska det)

där har du fyra svar och fyra svar på mina svar som beskriver varför jag skrev svaren =P

Nettan
0

Varför det?

Det är väl inte samma träff? Köp 2 uppsättningar likadana presenter. De läggs väl ändå i en säck och delas ut på träffen.

Faxlin
0

Okej, Men Emelie, hon ville ha 8 förslag. Så nu fram med fyra till. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

nä det är inte samma träff men många ska till samma träff vad jag vet. Så då kan det vara skoj med lite fler förslag. =) sen om jag köper en och samma sak i alla paket återstår och se. =)))

domiino
0

gaaah vad ni är krävade, här kommer jag memd fyra jätte bra förslag och så räcker inte det..fnys, det ska jag komma ihåg =P ska fundera lite se om jag kommer på något mer

Faxlin
0

hehe, vad bra. Då får du något kreativt att använda hjärnan till istället för att hitta på sattyg mot din stackars mamma. ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Hmm det är inte lätt det där. Just för att summan är så liten.

Tina-A
0

#3: 2) Min kan.. Han har aldrig en varit intresserad? Fattar ingenting… :P

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Faxlin
0

#10: Är du säker på att han inte är död då? ;-)

Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Tips:
Någon graverad glasgrej kanske:-)

Audiatur et altera pars

domiino
0

#10 oj! då är det den enda illern hittils som jag hört talas om som inte blir skogstokig av ljudet! jag är mäkta impad! haha, måste träffa killen. *L*

domiino
0

åsa, jag är faktiskt lika taskig mot mamma som mamma är mot mig =P

Faxlin
0

Fast din mamma är äldre än dig och får således vara taskig mot dig. Föräldrar rätten liksom ;-)

Audiatur et altera pars

Tina-A
0

#11: Haha!! Ja, av att döma av mina bitmärken så är han med största sannorlighet väldigt levande :D

Och nog hör han andra saker. Piper man med en piplekas då blir det ett jäääävla liv :P

#13: Det är bara att komma och hälsa på. :P Du behöver inte ta med en pingla, jag har 4st som ligger och SKRÄPAR tyvärr.

domiino
0

#15 trodde det var min rätt som dotter att vara taskig mot mamma o mamma att vara snäll mor dotter..eller är det hela den dära - jag bar dig i 9 månader och det tog mig 15 timmar att trycka ut dig så nu gör du som jag säger - grejjen? hehe

#16 hehe oki, akta dig för att säga sånna saker, rätt som det är står jag vid balkongen och kikar in =P hehe nejdå, riktigt så är jag väl inte..tror jag…=P

Faxlin
0

haha, häftigt. vilken tur att du vet att han lever ;-)

Audiatur et altera pars

Tina-A
0

#18: Jag kan lova att det är rätt svårt att missa faktiskt …… ;)

Madde
0

Hmm glasgrej kan ju vara något.

Faxlin
0

Exakt, bara hojta till madde så fixar vi något ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Hmm hur ska man få ner den till mig då???

Rör du dig in mot stan något åsa? Typ åt elins håll?? Innan den 25?? =) Annars blir det en dyr julklapp. hihi

Faxlin
0

Jadå jag rör mig in till stan innan den 25:e. Typ den 20:e vet jag att jag ska in :-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Ok. Tänkte mest då för att det blir så dyrt och skicka annars.

Faxlin
0

Japp jag förstod det. Men då kan jag frakta det till Gävle så tar Elin med sig det. Kanske skulle tänka på att fixa lite mer av klarsferrets glas till dess. Så kan de också få lifta med Elin ner ;-)

Audiatur et altera pars

Madde
0

Mmm ska höra med elin om det är ok först. =) Hmm men vi får nog ta det via msn eller pm då det är en julklapp. =)))

Faxlin
0

Japp det kan ju vara bra. Så inte alla vet vad det är :-)

Audiatur et altera pars

TottsiGirl
0

#13 Ted är faktiskt inte heller sådär tok glad i pinglor.. Köpte på Amhs illertorg dom där bitsäkra bollarna med pingla i .. hmm ted tittade pådom och vandrade iväg tackför de.. nedras te kräsen iller.. Fast han tycker fleecce musen me pingla är ganska kul så helt anti pinglor är han väl iaf inte =)

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Theres
0

#29, Melwin har sånna med, han lekar bara med dem ifall man slänger dem på sängen :P

golf.ifokus.se

Sara
0

Här puttas det runt på plingbollar (gärna hårda) så att grannarna antagligen blir galna..

Fleece filtar som Emelie sa är alltid bra, finns på Jysk för en tjuga.

Illergodis, det är ju till illrarna julklapparna brukar vara så man får bara hoppas att just det godiset går hem till just den illern (kan ju alltid byta med någon annan annars…).

Ikea har många fina "iller" saker som Thessan gav lite ideer på.

Varför inte köpa lite stuvbitar och sy en hängmatta, julstrumpa eller liknande själv. Kanske finns tyget redan hemma?

Sara

Madde
0

Tack för era Förslag. =) Förhoppningsvis har jag blivit lite klokare. Ska åka ner till Mejk här i stan och kolla in lite djursaker. =))) De brukar alltid ha lite roliga saker.

Tina-A
0

ÖB har massvis med leksaker till katt och hund. Där köpte jag bland annat 4 plingbollar för 14,50:- (alla 4 alltså)

Sedan även en pipleksak, till hundar som är "illersäkert" eftersom den inte är i gummi. Miltons favoritleksak! =D Kostade 19,50:- tror jag.

Sedan en katt"vippa" med fjädrar och pingla, den gick också hem innan milton bitit av alla fjädrar. 25kr tror jag.

Dom har hur mycket som helst, leta där!