Men hallå? VARFÖR?
Jag har funderat mycket på det där med våldtäckter…
Det var ju så bra "bra" förr i tiden, då hände det ju bara 1 gång /år och varför nu 3 ggr om dagen?. Vad är det för fel på människorna nu mer förtiden? Är det nån spexad ras som har avlats fram (haha) nej men asså serisöt, fattar nada. Är det nått fel som blir vid födseln eller? inte nu bara våldtäckter utan brott, misshandel m.m.
Det finns nog inget direkt svar på detta, men det skulle vara "roligt" att höra era argumentationer.

Ja, man blir ju galen på allt våld som bara ökar och ökar hela tiden! Och det är inte bara våldtäkter, oprovocerat våld t.ex. ökar ju hur mycket som helst också.. och det räcker inte bara med det, det mesta eskalerar nog. Fy fan säger jag bara, jag förstår inte hur människor är funtade!? 

nej, men precis, vad är det för fel? det skulle jag fan kunna forska om :S jag vill bara veta, jag vill leva så som det var förr i tiden, det värkade så luungt och härligt då. Förmodligen mycket strängare, men hallå, bättre det ;) men denna värld vi lever i är under all kritik.
Ja du. Man blir mörkrädd av och höra alla hemska historier. Förr i tiden kunde en tjej gå hem efter krogen och det gick bra.
I dagsläget är det verkligen inte och rekommendera då man lätt blir överfallen och våldtagen om man är på fel plats, vid fel tillfället.
Nästan så man måste ha stålhetta på finskorna så man kan försvara sig.
Eller varför inte låta alla tjejer gå en självförsvarskurs. Lära sig hur man ska göra för och försvara sig ifall man blir attackerad.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Ja, en självförsvarskurs vore nog på sin plats.. det borde läras ut till ALLA.
Nä fy farao. Först våldta och sen göra någon steril så att hon aldrig kan få barn. Hmm verkar inte som att det finns någon gräns för hur långt folk kan gå.
Nu blir man ännu mer mörkrädd.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jag kände mig tvungen att ta bort det jag skrev, Madde, det är så hemskt att jag inte vet om folk vill läsa det..! Men man förstår nog innehållet om man läser ditt inlägg, så det får kanske räcka så, det blev inte lika förfärligt formulerat..! :)
Men visst är det sanslöst sjukt?! Det finns inte ord.

Usch det lät som ett hemskt inlägg. Bara det som finns kvar nu är hemskt isig. Men jag kan bara hålla med, det är en sjuk värld vi lever i. Och det verkar inte finnas något penicillin mot det heller. Inget bot tydligen, och allt blir bara värre och värre. Undrar vad det beror på.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Våldet ökar och ökar och det är jätteskrämmande.
Jag tror personligen att det beror på hur en person blivit uppfostrad och vad man lärt sig om rätt och fel under sin barndom.
Den nya generationen som börjar bli stora nu har vuxit upp med på tok för mycket våldsamma tv och dataspel. Det är det enda våra barn gör nu för tiden. Man borde röra sig mer. Träffa människor och djur. Annars kommer allt fler sluta som dom som misshandlar osv…

att en person blir våldsam, kriminell med mera kan ha flera faktorer. det ena är att mamman till exempel har drukit alkohol under graviditeten. jag kommer inte ihåg vad den sjukdomen heter men den påverkar bland annat nervsystemet vilken för att man får svårt att koncentrera sig och svårt att "sitta still". en annan sak är uppfostran. miljön främst, men man har nu börjat forska på om man kan ärva en viss kriminalitet? jag tror att man kan det till viss mån. men det behöver inte heller handla om bandomen, barn/ungdomar som har haft en bra upfostran kan även de bli kriminella. då kommer man in på det här med grupptryck. det är nog en ut av de farligaste. till en början är det "inte så farligt" men sedan blir det värre och värre. man blir fast i leran och snart vet man inte vad som är rätt och fel längre.
man har även sett att män som har en extra y-kromosom har större risk för nervsjukdomar och kriminalitet. men det är mindre än var 4e man som sitter i fängelset som har denna symtom, så helt självklart är ju itne den teorin.
det har väl ox´å med att göra hur man blir bemött. täänkte med det här om att det är flest invandrare som begår brott i sverige. om de inte bemötts på tt vättigt sätt kasnek vde vill säga ifrån?
lagarna borde även bli hårdare på sina håll och en del lagar borde läggas till. framförallt borde man hålla de "ramar" soms atts upp. ska man få tex 4 år för en våldtäkt ska man få det! varken mer eller mindre. det har ju varit många gånger de senaste åren som de kommer undan för lätt:S
hoppas ni fattar något av min röriga text:P rätta mig gärna om ni tycker att något är fel eller något:)
Usch det är rent vidrigt,, jag håller med er alla om att det är helt hemskt hur mycket våld som finns i vårt samhälle.
Men att det skulle ha varit bättre förr jag vet inte om jag helt vill köpa detta.. Ja vet inte men lite känns det som att en del till att våldet ökar kan vara att flera personer faktiskt vågar anmäla nu! Våldtäkt och våld tror jag har funnits sedan väldigt lääänge. Men att det nu är mer oaccepterat och att det är mer ok att anmäla och faktiskt tala om saker som tidigare varit helt tabu belagt.
Sen vet jag inte om jag tror på det här med dataspelen och tvn. Enl vad jag har fått berättat för mig så har Japan väldigt mycket våldsamma spel och tv serier men dom har inte alls dom problemen som finns på andra ställen. Det är underligt för även om jag tittat på filmer och spelar spel så inser jag ju att det bara e fejkat.. men ja undrar hur det kommer sig att någon bara kan glömma allt och tro att det som händer i ett tv spel är ok på riktigt?!.. Ja menar de måste ju vara något i hjärnan som inte fungera som det ska och man kan ju undra varför det blir en sån fixering just vid våldsfilmerna. Ser ju inte så många som ser på stålmannen ex som försöker flyga eller lyfta stora tunga saker… eller så kanske vi bara får höra talas om dom som begår brott som e relaterade till våldsspel/filmer.. Oj nu svävar jag iväg men jag tror definitivt att detta är ett område att forska vidare på.
Men jag tror på ett sätt att spelen och datorn är en bov i det hela för det är som Lotta A säger att barnen bara sitter hemma.. Förr träffade barnen varandra man lärde sig att umgås hur man betedde sig bland folk.. Idag blir det mycket enstöringar som bara sitter hemma med datorn som enda kontakten man lär sig aldrig att fungera ihop bland människor och det kan säkert vara en grund till varför de blir så mycke konflikter och proböem för folk vet helt enkelt inte hur man ska bete sig runt andra….?
Ojoj blev ett lång och luddigt inlägg tror jag men jag vad ja ville ha sagt är väl att jag tycker det är AVSKYVÄRT med allt detta våldet oavsett vad det är som orskar det hela.. Förstår inte hur man kan göra sådana saker mot sina medmänniskor.. Man kan juinte tycka om alla men de ger ju ingen rätt att förstöra den människans liv!! ja förstår inte hur våldsmän tänker alltså! :(
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
det som är det värsta är att här i sverge fär bara våldsmänen 3 år max min i utlandet kan dom få livstids fängelse.. ang all våltäkt. börjar med att föräldrarna inte bryr sig om sina barn elle så e dom arkolister eller knarkare men nu för tiden händer det väl lite väl för offta det är väl bara för att staten har tagit bort ungdoms gårdar och folk har inget att göra på kvällarna.. av typ 100% av tjejer så är det typ 90% som vågar gå till polisen men vad hjälper det dom skratar den rakt i ansiktet känns det som.. sen har ju klädslen en jätte stor betydelse i dagsläget har duu inte tajta kläder korta tjol som blir man ju mobbad för det plus att man ska vara super smal så man nästan dör av svält jag tycker man ska vara lite lagom mullig för blir man sjuk så har kroppen något att ta på för e man så smal som man ska vara idag som har ju kroppen inget att ta på man ser ju ut som en vandrande pinne när man e så smal.. men vissa är ju smala och äter som hästar men inte går upp alls och dom vill inte vara det heller… sverge är bara ett enda stort problem i dagsläet
Jag tror att det beror på media och allehanda sammansättningar av orsaker, killar och tjejer kan liksom inte umgås rätt eller så e det killar som blivit nobbade och måste ta ut aggretionerna på det det hade tänkt sig att göra dagen i fråga
Jag tror att brott och våltäkter sker lika myckt nu som "förr", men att media är numera experter på att nappa på varje hemsk grej som händer. Sen tror jag att fler vågar komma fram och anmäla när de blir våldtagna. De kanske känner att de blir tagna på allvar lite mer nu…. Men än är det långt dit. Om någon är intresserad av det här samhällsproblemet kan jag rekomendera böckerna "Flickan och skulden" och "En riktigt våldtäcksman" av Katarina…. Katrine?…. Vad pinsamt, nu kommer jag knappt ihåg vad hon heter! Men hon är journalist i varje fall och har skrivit de här superviktiga böckerna som fler borde läsa… tycker jag iaf 
håller med #13