Sveriges största iller?
Hur stor är Sveriges största iller och hur mycket väger den? Skulle vara kul om folk skickar in lite bilder och skriver en kort beskrivning om sin jätte 
Be a rainbow in someones cloud

Mina egna illrar väger 1,1 och 1.7…
avanti är väl tygnst och väger ca 3,5 kg
sen kommer amor på 1,9 kg

Oj jösses va stor han är, ser precis ut som en björn, verkligen jätte fin :)
#3 tack :) Ja.. han är verkligen lik en björn i många lägen ;)

Jag behöver nog inte ens försöka anstränga mig för att vinna titeln som ägare till Sveriges största iller.
Mina flugviktare väger som mest 1.2kg hehe =)

Alla vikter, former och färger är bra :) var bara nyfiken på hur stor den största är
Avanti, är det han som har vilt i sig? Tänkte om det är därför han är så stor?
Sara
#7 nja, det är nog snarare de anabola som han äter til frukost ;)
Haha ok.
Sara

Var kommer Avanti ifrån? tycker jag känner igen honom
#10 han är från Ungern

Ok då har jag absolut inte träffat honom men sett en iller som är mycket lik honom ner i skåne
#12 åh spännande! Hos nån man känner till?

Ville bara tilläga att förutom de illrar jag har så är en iller som Avanti min drömiller, en stor robust nallebjörn :)

Illern som var lik Avanti fanns nere hos Lennart i Hörby
#14 hihi jag säger väl detsamma :)
#15 ah okej, misstänkte det ;)
Bogey's vintervikt ligger på drygt 1680g
Få se var sommarvikten landar.

Bridies vintervikt var 1100- 1600g. Men har ej vägt henne så ofta pga att jag får ätstörningskänningar, tyvärr.
Jag har Miller som vägde som mest nu i vinter och då med vikten 2,7 kg, han väger idag ca 2 kg. Sen har jag Nanooq som i vintras vägde 2,4 kg, och nu har även han gått ner lite i vikt till idag 1,8 kg. Förra vintern var Nanooqs vikt 3,1 kg som mest. Dessa 2 är mina största illrar, jag har haft. Men även Laban vägde ca 2,7 kg när han vägde som mest när han var omkring 1 år gammal, han kastrerades vid ca 1½ års ålder och tappade då vikten så att han aldrig vägde mer än ca 13-1400 gr som mest på vintrarna.
Största tjejen jag har haft av alla dom 6 som har bott hos mig är nog Lina, hon vägde ca 850 gr på vintrarna och ca 790 gr under sommaren. Dom andra 5 ligger/låg på en vintervikt på ca 790 gr och under sommaren var vikterna på ca 730-750 gr, så där var aldrig några större svängningar i deras vikter. Det är bara Agnez nu som går upp mer då hon hon är halv vägs in i sin dräktighet, så hon ska öka i vikt litegrann varje vecka, och det gör hon också.
#2 j*vlar vilken tyngd i den illern :) Det jag faller før ær att han inte alls ser ut att væga så mycket før han ser inte tjock ut alls, jættefin!
Kommer bli hur lætt som helst att komma o besøka dig i sommar och inte bry sig om valparna om du har några då.. hehe
Sajtvärd på Iller.ifokus
#20 tjock är han verkligen inte ;) här snackar vi tung benstomme hehehe
skönt att höra :P då behöver jag inte oroa mig när du kommer på besök då :P
#21, mohaha, oroa dig inte för jossan, hon tänker ju släpa med sig mig, där har du anledning att vara orolig ;)
#22 OH NO!!! fast å andra sidan.. vi väntar inte så många silvertomtar ;)
#23, pft!! vad var det där för pik…;) mörka snyggingar ligger faktiskt oxo högt upp på listan!! (men jaja, det kan ju vara så att jag är pyyyyyyyyyttelite svag för silvertomtar.:)

#24.. här har du en liten skit till silvertomte, vill minnas att hon fick lite förälskade blickar av dig när du hämtade gimli…
Angående vikt så är hon största honan hemma och har legat på ca 1100 under vintern nu. Hanarna här tävlar i flugviktsklassen.
#25, naaaw. ja fy..alltså det var riktigt hemskt när hon var sådär miniliten valp o silvertomte…något av det sötaste jag sett. :) på kortet ser hon ut som en liten version av tjabo haha. :)

#26 du menar när hon var så hääär liten=p

Eller kanske när hon var en ännu mindre skrutt…. (bild tagen av uppfödaren)
men åååhhh…sluta….jag dör!
Nu är du nästan elak Hanna ;) Men du kan ju knapast rå för att hon är abnormt ursöt! 
Paulina

#29 jag kan fortsätta i evigheter men då har jag snart tagit över hela tråden så du får en sista valpisalinda (även denna tagen av uppfödaren)

Men sara, du bör vara väääldigt nervös då jag kommer i juni ;) stoppa in dina hannar på ett säkert ställe, annars tar jag med mig en hem.
#28 och 31 - sist jag kollade var jag inte lill lumpans uppfödare:P
#24 puhhhh tur att jag bara har 1,5 sånna då
#32 ynk? ska du oxå hit i juni? det här börjar ju lika en komplott! 

#33 var det inte ida som tog bilderna då? Fick dom av henne i alla fall=)
#33, one is all I need…*beräknande skratt* ;)

#36 Naw, det var den söötaste valp jag sett på länge :)
Vilket underbart charmtroll!!! Vill bara pussa liten knubbnos :)
#37 hehehe DET är alinda pestiga lill lumpa skitfia i egen hög iller :P
Håller med satmaran, vilken underbart söt valp!!!

haha, Lotta vager minnsann 1200g vanligtvis :P Och hon ar anda ratt slank i jamforelse med Nisse. Borde inforskaffa en vag sa att jag kan halla koll pa vikterna deras :)
// Amanda

#36 jaha se där så det kan gå=)
#37+ #39 Hon tackar och hälsar att hon veeet att hon är söt