Avelshane sökes
Kan bara säg att det är ungefär nästan helt omöjligt att hitta en avels hane just nu. Speciellt en som inte är släkt med atlas :-/
Själv försökt att söka runt sedan dec. Lade ut tråd här för några veckor sedan och maila runt till uppfödare men det verkar tomt :-(
Du får maila runt som en galning. Hoppas du får napp.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
#1 Ajdå är det verkligen så illa. Humm..
Inget illa menat- men så går det ofta nær en och samma iller anvænds så flitigt i avel. Tamillerstammen i Sverige ær inte speciellt stor så pløtsligt ær varannan iller slækt med varandra.
Sajtvärd på Iller.ifokus
#3 Nej jag vet att det inte är illa menat :) Vet själv att den svenska illerstammen inte är så himla bra och att det behövs många nya linjer från utlandet.
Men tack för informationen, den är nyttig!
Jag mailade satmaran. Var där med min tjej. Men tyvärr har hon valpar och jag kunde inte stanna mer än ett dygn. Var en ren chansning som jag hoppas tar. Men det är inte hundra.

#5 mynta kommer ifrån satmaran

#5 Synd att det inte gick att ordna så hon kunde stanna bara ett par dagar till. 1 dygn räcker inte så långt för ett kärlekspar ;)
Hade vi inte haft både valpar och valpning på gång, så hade den ljuvliga damen gärna fått stanna de 2 veckorna tills du kunde ta dig ner igen.
Vi får se vad det blir av det hela ;)

#7 oj är inte 2 veckor med hanen lite riskabelt? =/

#8 Nej det är inget farligt alls. En hane vet när det har tagit. När han anser jobbet väl utfört rör han inte honan, hur mycket hon än svansar för honom ;) Undantag kan ju förståss finnas. Salami fattade lite trögt vid sin första parning, men sen har han vägrat röra töserna när han är klar, fastän de tigger om mer av hans uppmärksamhet. De kan slicka hans kulor t o m, men han bara suckar trött.

Ett dygn räcker utmärkt… jag har bara haft mina honor med hannen en natt åt gången. det hår gått utmärkt.

#9 jo det är ju bra men som sagt finns det undantag
Jag hoppas det fungerade med ett dygn. Men vet inte hur Milly tog det hela. Vet inte om hon var brunstig nog eller ej. Men det lär visa sig :-D.
Om hon forsätter brunsta så får jag ta henne ur det och vänta till nästa gång
Puttar upp tråden..