Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1140 ggr
fladdermus
0

Illerhonan Mly

Mly är snart en snart ett-årig gammal abino iller hona som bor hos mig. Det är en jättetrevlig tjej som precis som dem flesta andra illrar är full av bus och stoj.
Hon är rumsren till och från, men så länge man tömmer lådan ordentligt brukar det inte vara något större problem.

Jag är redan hennes andra hem, och här ville jag att hon skulle få stanna. Men tyvärr så har det inte riktigt funkat med våra hundar. Mly verkar själv funka med både hund och katt, mina hundar är däremot rädda och ena hunden reagerar aggresivt.
Dessa hundar har funkat med alla andra smådjur dem träffat så jag trodde inte det skulle vara några problem, nu känner jag mig riktigt dum att jag inte testat att låta dem träffa just iller innan.
Detta plus att vi kanske ska flytta till mindre gör att jag letar efter nytt hem till min lilla tjej. Men hon flyttar bara om jag hittar något som passar.

Hon har stamtavla och är kastrerad.
Vill helst att hon ska flytta till någon som redan har iller. Vet inte hur hon funkar med andra illrar säkert men då får ni ta henne på prov först.

Hon funkar oftast med gäster osv men man får nästan räkna med några bet i början.

Skicka ett pm eller mejla weard_me@hotmail.com om ni är intresserade. Har ni några frågor gäller detsamma eller ställ dem här i forumet.
Sätter ut ett pris på 700 kr men skriv gärna i pm:et/mejlet vad ni är villiga att betala (700 eller under såklart).
Hon går till hemmet jag anser bäst, inte till högsta pris.
Mly finns i stockholm nära sundbyberg.

// Mikaela

fladdermus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mly

fladdermus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mly

LinaN
0

Vilken sötnöt.

tyvärr har vi redan två omplaceringar på gång så jag känner inte att vi har plats för en nöt till.

men hoppas det finns nån annan här på forumet som kan ta henne. :)

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Aviendha
0

En liten tanke bara. Många uppfödare brukar gärna se att man kontaktar dem för att de ska veta om/hjälpa till/sköta omplaceringen. Är det en möjlighet för dig kanske?

fladdermus
0

LinaN: Tack så mycket :]

Aviendha: Jag har mejlat uppfödaren vilket är det enda sättet jag vet hur man får tag på henne. Men tyvärr har jag inte fått något svar än, förhoppningsvis ser hon detta i forumet eller kollar sin mejl snart. (hon hade visst lite problem med pm och gb här nämligen)

Men en jättebra synpunkt och jag hoppas som sagt på svar från henne snart :)

Aviendha
0

Ah, teknikens under ;) Inte lätt när de sätter sig emot en ;)

zickan
0

Det är ju bra om den personen är duktig på att gå in och kolla sin mail också ;-)
Du har fått svar på det du skrev iaf. Tyvärr har jag missat en hel del på den mailen sedan nya versionen på zoomin. Ser inte när det kommit något nytt.

Snabbaste är att nå mig på msn/mail: widerkrantz@hotmail.com

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

fladdermus
0

zickan: Okej, nu svarade jag på mejlen jag hade, men lägger till dig på msn med din nya adress ^^

mandariiin
0

synd att du inte kan ha henen kvar då det hade varit kul med yttligare en iller människa (med iller) i sundbyberg….

becka89
0

Åhh vilken fin Tjej:D är sugen men vet inte om tjejen går ihop med andra tjejer

altrheio
0

Åhh va fin hon är!!

LinaN
0

Hur går det med omplaceringen?

fladdermus
0

Det går sådär, inte då många som visat intresse tyvärr.
Men jag pratat med Mlys uppfödare och vi kanske kommit till en lösning.

Är någon intresserad så får ni fortfarande gärna höra av er :)
Jag kommer skriva om jag hittar nytt hem ^^

diino
0

åhh vilken söt . skulle vilja ha en iller.hoppas det går bra att hittaett nytt hem ;)

LinaN
0

hade det inte vart för att gubben tycker att två illrar är mer än nog (även om han gillar dem) så hade jag nog inte fått ta hem en till ^^

jag har alltid vart svag för omplaceringsdjur, oavsett om det är häst, hund eller annat åbäke ;)

2 av mina bästa hästar var ju omplaceringsdjur.

zickan
0

Hon är också alltid välkommen hem till mig igen om det behövs.

Vågade tyvärr inte ta henne första gången hon omplacerade. Hade då inget vettigt jobb och rädd att jag inte skulle ha råd. Men nu är man fast anställd igen.

sotlynx
0

Hur har det gått?

zickan
0

Har inte hört något. Förhoppningsvis går det bra.

fladdermus
0

Jag är inne och tittar här och tänker fram och tillbaka.
Och ska svara till dem som hört av sig, har inte haft så mycket tid att skriva. Men hon är iaf kvar här hemma.

sotlynx
0

Irma behöver kaaanske en kompis…Kyss

becka89
0

har skrivit men inte fått något svar :S

sotlynx
0

# 21. Har inte du illrar så det räcker???

zickan
0

#21 har du inte redan en iller du ska sälja på zoonen?

Lillith
0

har mailat men inte heller fått svar :/ väldigt intresserad annars!

<3

becka89
0

#22 det är inte till mig det är min polare som har skrivit från min så det är inte jag som ska ha den, för den delen har väl inte du med om jag vill ha en till iller.

#23 och nej det är inte min iller på ZOONEN

Fan har alla förknippat mig med den illern.

Jag och min sambo har två illrar en ALBINO OCH EN VILTFÄRGAD.

sotlynx
0

Det kanske handlar om att ditt alias påminner om ett annat som ingen har så positiva tankar om härinne. Sorry.

zickan
0

Ber om ursäkt. Det är för lika alias :-/

HannaM
0

Äsch, becka89 har ju funnits här ett bra tag nu. Inte är det mer likt än andra namn med årtal efter tycker jag.

fladdermus
0

Hejsan allesammans!
Förlåt att jag varit så dålig på att svara, har haft mycket att göra plus att jag inte mått så jättebra, nu tror jag iaf att alla har fått svar.
Från och med nu efter ska jag bättra mig ^^

Är det någon som har hört av sig till mig men jag har missat så får ni gärna mejla igen och säga till, men jag tror som sakt att alla fått svar :)

//Mikaela

mandariiin
0

när ska vi ta en iller promenad i det "fina" vädret, medan du fortfaranade är illerägare tänkte jag ;)

fladdermus
0

Mejlat dig nu mandariiin … ^^

Till er andra så ska jag försöka ta mig ut till Lillith imorgon med Mly, om allt funkar så ska hon få stanna där :)

mandariiin
0

såg det nu :) och jag har svarat ;)

hoppas verkligen att hon får ett bra hem hos Lillith :)

mandariiin
0

såg det nu :) och jag har svarat ;)

hoppas verkligen att hon får ett bra hem hos Lillith :)