vaccinering
vad kostar det att vaccinera en iller? och vad ska man vaccinera emot vid ett års ålder?
Man vaccinerar mot valpsjuka vaccinet heter Febrivac Dist. Illern ska vaccineras första gången efter 10 veckor och sedan en gång om året.
Vad det kostar varierar väldigt mellan de olika klinikerna som vaccinerar, jag har brukat betala runt 320kr men vet de som betalt både mer och mindre.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jag var och vaccinerade gammel Rocky som är inne på sitt fjärde år nu hehe 18/3 och betalade 300 kr.
:)
Så nu är det alltid vaccination en gång om året? Var det det gamla vaccinet som man kunde vaccinera vartannat år, eller varför har jag det i bakhuvudet? =)
Kommer få betala 250 per iller denna gång sist var jag te en annan klinik och fick betala 370 per iller.

#3 det gamla vaccinet (som oxå heter något på F….) vaccinerades med vartannat år.
är det någon som har tips på billigast/bästa stället att vaccinera i sthlm området?
Här i eskilstuna betalar vi 300 per iller

#5 jag tror jag betalade 300 på mälarens smådjursklinik utanför sigtuna.. lite mer på roslagstull men i övrigt vet jag inte, väsby har väl vaccin hemma antar jag men om det finns fler som har det vet jag inte