OT Earth Hour
Lördagen den 28 mars 2009 klockan 20.30 släcker miljontals människor över hela världen ljuset i en manifestation för klimatet. Genom en enkel handling - att släcka ljuset under 1 timme - kan du vara med och sända en signal till världens makthavare att de vid FNs klimatmöte i Köpenhamn i december ska våga fatta de beslut som krävs för en framtid på jorden.
Släcker du??
Släcka ljuset är väl OK men hur tusan hade de tänkt sig att man skulle klara sig utan datorn i en hel timme. Det blir till och damma av den gamla bärbara och hoppas batteriet räcker en timme ;-)

Jag fyller år på söndag och mina vänner har planerat något jävelskap för mig hela lördagen, MEN mitt i allt klockan halv nio så kommer jag avbryta dem om be dem släcka ljuset! det är min 20 års present, det enda jag ber om!
"Chaos is a friend of mine."
"putt" för klimatet

fasen… det är ju idag :D
golf.ifokus.se
vi ska betala räkningarna, sedan släcka ned.
Släcka ljuset, datorn och teven går jätte bra men eftersom vårat kylskåp drar mer än allt tillsammans i lägenheten känns det som ett dött lopp för våran del, kan ju inte stänga av kylskåpet och frysen en timma, en del saker är förjävla känsliga i matväg :/
I ett totalmörker (sånär som på gatlyktan precis utanför köket och några värmeljus) jagade jag runt blind som en döv höna efter en liten Alma som bestämt sig för att hon minsann inte ska sova i sin bur tillsammans med Alea… *pust*
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#7 Earth Hour är inte en energisparkampanj. Syftet är att uppmärksamma och skapa engagemang kring klimatfrågan och att skicka en stark signal till världens beslutsfattare att de ska förhandla fram ett rättvist och kraftfullt avtal vid FNs klimatförhandlingar i Köpenhamn i december 2009 under det svenska EU-ordförandeskapet. Ju fler som deltar i Earth Hour och släcker ljuset, desto starkare blir symbolhandlingen.
Vad ska jag släcka?
Det viktigaste är att du släcker ljuset i din bostad så att människor runt omkring ser att hushållen deltar i Earth Hour.
Vi var 4 på hela kvarteret som släckte, verkade inte gå fram där.
Jag hade släckt, var inte hemma ;)
Sara
det var väl en 3-4 fönster som släcktes i motsatta hyreshuset från oss, det vart allt, men om det berodde på earthhour eller att ingen var hemma eller de redan sov vet jag inte…
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Jag släkte oxå överallt här hemma. Var på utställning åkte hemifrån kl 06 och var inte hemma förän efter 00,00 då var det dags att tända. Så jag bidrog hela dagen =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Vi släckte och jag och dottern spelade Twister, istället för och kolla TV. Stel i kroppen då va 

här var det släkt från kl:0600 på morgonen till kl:00:20 då vi var hemma i gen efter utställningen så vi bidrog vi med.