Golv i utebur?
Maste bygga en utebur i sommar, men vet inte riktigt vad jag ska ha som golv.. Den kommer att sta pa en grusplan, sa nat vill jag ogarna ha eftersom det nog skulle gora ont i tassarna deras. Grava ner buren far jag inte gora heller, utan den maste vara latt att flytta nar jag flyttar. Har funderat pa tra, men det kan ju bli ratt ackligt med kiss och bajs.. Plastmatta skulle kunna funka, men kanns lite trakigt.
Nagon som har nagot forslag? Hade tankt bygga nagot liknande den pa bilden, fast utmed hela husvaggen.
// Amanda

Skulle kanske va perfekt om du fick tag i en bred låda som du sen kan fylla med gjord eller liknande så får dom lite att gräva i och det älskar verkligen illrar=)

Ja, det skulle nog vara kul for dem! :)
// Amanda

Det ska nog finnas bra och breda plastlådor på ikea, inte så överdrivet höga kanter heller=)

Vi har täckbark i botten på våran, det fungerar mycket bra men då blir dom ju skitiga och jag vet inte hur lätt det är att sopa upp det när buren ska flyttas.
Visst, trägolv blir ju lortigt men om det behandlas bra och man bygger det så själva buren är lätt att ta bort så går det ju att spola av med högtryckstvätten ;) Det är ju enkelt och rent när det ska flyttas om inte annat. För visst borde det gå att behandla trä på ett bra sätt? Annars går ju plast med på samma sätt, även om illrarna kanske haft roligare med grönt gräs och grävgrop under tassarna ;)
Paulina