Nu är de här!
Efter vad som känns som en evighet är tjejerna äntligen här!
De luktar starkt av brunst och är helt tossiga, hoppas nu på att suprelorinet kommer börja verka snart så det börjar lukta iller. Flickorna var inte alls nöjda med att sitta i transportburen medan deras bur blev ihopabyggd.
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
Hunden han vart mer intresserad däremot!
Tyvärr funkade itne han och Naddi så stackars Naddi fick sitta ute i bilen istället. Det blev ett jävla hallå å bägge två och de vart stressade och det bara inte funkade. Hade vi haft munkorg till bägge hade vi kunnat släppa dem samman, men man vill ju inte riskera att de biter varann.
Boss är väldigt intresserad av illrarna. De luktar först o främst gott, och sen är de VALPAR/KATTUNGAR, och han älskar ju kattungar och valpar, tar väl hand om dem och pappar dem. Alea naffsa honom i nosen och alma höll på att klippa honom i örat idag ^^
Så fort illrarna gör något nytt ljud så är han där fortare än kvickt och kollar så de mår bra. För en stunds sedan så lekte flickorna rätt hårdhänt med varandra och släpade omkring på varandra, då blev han jätteorolig och började springa omkring runt deras valphage som de är i så de får se något annat än ett tomt sovrum.
#1 Haha, katter är fegisar. Bogey har nog fått hela grannskapets katter att studsa iväg med kutrygg :-)
Bara en katt härikring som var cool nog å stå kvar. Stod och lyfte på tassarna när Bogey höll på och nosa runt den, men tillslut tyckte även denna katt att Bogey blev för närgången och lommade iväg. Dock tog han det betydligt lugnare och värdigare än övriga kattor som Bogey försökt hälsa på.
Sen käkade vi tacos och titta en stund på film innan ida och hennes karl fick åka hem (och göra sin lille vovve sällskap) sen vart det ju dags o gå o natta både illrar och sig själv.
Här inspekterar både hund och katt illrarnas bur. vi stördes inte det minsta av illrarna inatt, så de har nog sovit nästan hela tiden. När jag vaknade till imorse så tassade alea försiktigt omkring i buren, nästan som om hoon försökte undvika att störa oss som sov ^^
Boss däremot har ju så fort flickorna gjort ett ljud från sig gått och tittat till dem. så han har nog inte sovit så mkt inatt.

Grattis till de nya familjemedlemmarna :)
#19 tack så mycket :)
just nu ömsom äter de och ömsom försöker bryta sig ur sin hage ^^
Gratts till nytillskotten! Hoppas ni kommer trivas ihop hela högen =)
Paulina
#21 tackar ^^ vi verkar redan trivas väldigt bra. Även om husse tycker de luktar litet väl mycket just nu. Men om nån vecka eller två kanske de börjar lukta som illrar igen :)
just nu ligger töserna o sover, katten ligger på soffan o håller koll och hunden är däckad under soffbordet. husse rengör och torkar sitt tangentbord som katten lyckades hälla ut en burk med penselvatten i under natten… så just nu är allt väääldigt lugnt och skönt, en avslappnad stämning och mysigt värre. ;)

Grattis till tjejerna. Faster Molly vinkar. Men har du dem bara i hagen och i buren nu? Mina hade blivit skogstokiga om jag försökte stänga in dem och skulle vält alltihopa.
#23 tjejerna hälsar tillbaka till sin faster :D
de fick vara i hagen medan vi käkade frukost. Sen så byggde vi om litet härhemma, så illrarna fick vara i köket och hallen bara. men jösses vilka marodörer de är. Inte bara en utan flera gånger lyckades de ta sig in i vardagsrummet (där de andra djuren är) och Alma höll ju på att skrämma slag på katten.
Han låg o sov i soffan i vanlig ordning, så har Alma smitit in medan jag höll reda på Alea. Alma smyger bakom soffan, upp på armstödet, precis då får jag syn på henne och hon klampar rätt fram till katten, börjar undersöka honom och kliver PÅ honom, varpå han vaknar tittar vem det är som kliar honom i pälsen, får syn på Alma och far iväg som ett skott. Han är väl inte livrädd men han tycker de är så sjukt äckliga ^^ Jag skrattade så jag trodde jag skulle få kramp i magen.
Sen öppnade vi upp till sovrummet också, samt så var de med husse o kissade på toaletten, undersökte kattens låda och golvbrunnen. Så nu har de kollat i stort sett hela lägenheten.
Jus nu så är de i sin bur med stängd dörr så de andra djuren får lite lugn och ro. Men töserna sover gott.
Fler bilder kommer sen :D
Här är en schematisk bild över hur det ser ut hos oss, ljusbrunt är möbler, brunt är garderober och skåp. Grön ruta är illerburen och det tunna gröna strecket i vardagsrummet är där vi satt gallret. Så de kan gå in o se oss om vi sitter där. Samt så kan de nosa på hunden som ligger vid gallret och piper för han vill ta hand om valparna :)
Alea fräser åt honom om han kommer för nära ^^ Så nu har ha nbörjat gå ifrån gallret när hon närmar sig. Alma bryr sig inte om hunden det minsta.