Lady Isis

vad söt Lady Isis är. (antar den heter så.) =)))
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

3.

#3 hihi hon säger Tack och bombar hela buren :)

ååh…älskar de vita:D de är så fina:D
såg en på djuraffären här om dan…ville bara ta hem alla djuren där:( det är så synd om dem:(
Åh vad söt Isis är!! Vad kallas den färgen hon har?

#9 ja det är ganska synd om dem, med tanke på hur deras så kallade "utbildning" är. dom fattar ju nada.
#10 Den heter Silvermarmorerad :)

#12: Vad söt isis är. =)))
Nu måste jag berätta att jag har sett en chinchilla i riktiga livet. =) Såg flera stycken på örebromässan i oktober. =)

#13 vad roligt, fast mina är ju så mycket sötare än allas i hela världen :) haha skoja ju bara, alla e så underbara :)
#15 oj sicken sötnos!

#15 FAN haahhahaha så kom du där… och sänkte mig totalt. hahah happ då var ju min status på 0 igen :P ahahahha
#16 Han tackar ;)
#17 Haha, ja nån var juh tvungen att dra ner dig till jorden igen ;P hihi..

#18 tyst på dej *muttrar* HAHAHA

Ni har så söta chillisar ni två. Tycker det är lite häftigt med de som inte är vanligt gråa. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
vad finns det för olika färger på chinchillor. Lika bra och fråga när jag inte vet och är nyfiken. =)

#20 hihihihhhi älskar eviotas färg (A)
#21 jag tror nog att jag överlämmnar det till Jenny (jenka) alltså, det finns massor, allt från standard gråa till fläckia :) men min är ju för härlig ;) vit med svarta öron :)

Färgerna är:
Grå
Beige
Black Velvet
Brown Velvet
Ebony Grå
Ebony Svart
Marmorerad
Vit
Violette
Audiatur et altera pars

Eller jag menade Åsa ;) tack :)
Jag måste bara säga att jag nyss har haft en dressyr lektion med Evita :) det gick jätte bra, hon börjar fatta vidden nu :)
Haha chinchillornas färger tycker jag kan vara något komplicerade :P. Tycker dock Åsa fick med många ;P

#25 instämmer. :) det finns ju så jääkla många, men Åsa fick med grunden och mer där till va?? hade aldrig kunnat göra det bättre själv bara sådär på rak arm :D

haha, får jag påminna er att jag faktiskt haft chillor själv. Visst extremt ringrostig. Men lite kommer jag ihåg- hihi
Audiatur et altera pars
#27 Hehe, ja, alltid är det väl något som fastnar ;)

Ja tack och lov. Det jag saknar mest är nog att mysa ihop framför en god bok. Det gjorde vi ofta. Jag med boken i näven och de snusandes i mitt hår;-)
Saknar nog chillerna lite ;-)
Audiatur et altera pars
#23 Jag har för mig att det finns färger som heter TOV (touch of violette) kan finnas i flera färger. Är det när chillan i fråga bär på violette genen eller…?
Amor vincit omnia
#29 Gulligt det låter. Mina gillar mer att springa omkring i mitt rum och terra mig ;P
#30 TOV= Touch of velvet. Om en chinchilla bär på violett säger man bara violett bärare eller förtkortar vb
#31 Och TOV är…?
Amor vincit omnia
#32 Touch of velvet, hehe vet inte riktigt hur jag ska förklara, blir själv förvirrad. Tex en tov ebony är svart, men blir gråare med sidorna så det blir som en blandning mellan en black velvet (svart med vit mage) och en svart ebony (helt svart även mage) En bild på en TOV ebony. Nu vet jag dock inte om du fatta nåt av det jag svamla om :P
Sen finns det TOV White, men hur man ser om en chinchilla är TOV white eller inte, kan tyvärr inte jag svara på :P
Men hoppas du iaf har förstått nåt av vad jag skrivit, förklara är inte min starka sida :P

TOV är väl det utländska namnet, precis som darkeyd white är svartögd vit ;-)
De olika färgerna som räknades upp finns i massor med lika inom dessa färger. I allt från beigt till pasteller och liknande. Så lite som med illrarna. Vi svenskar sätter våra egna färger som oftast slås ihop mer än ursprungsfärgerna.
Audiatur et altera pars
Tur att det inte finns lika många färger inom illervärlden (ännu…) 
Amor vincit omnia
hehehe…jodå det finns det visst veronica! De har bara inte kommit till Sverige Ännu…. ;) Man får frispel när man kollar italienska å franska illersidor eller böcker…det finns hur mycket färger å teckningar som helst ….de har till och med prickiga illrar!
Suck….ännu mera att hålla reda på alltså =) Tur att min nuvarande alvelshane bara ah brun och albino i stamen iallfall, inte så mycket att håll koll på! Bara att hoppas att han och Ambra kan fixa en lite tjej åt mig nästa år! Håller tummarna Åsa….
Amor vincit omnia

Japp vi håller tummarna. Fast hon är inte så snäll mot andra djur våran lilla Ambra. Hon högg sig fast i ena kattungen igår.
Audiatur et altera pars
Blir en valp att jobba med tydligen =) Inte mig emot =)
Amor vincit omnia

Japp kan nog bli så. Fast tanken är att det ska ha jobbats en massa innan. ;-)
Men åter till färger och chiller kanske. ;-)
Någon som sett en prickig chilla? Jag har inte gjort det, mer än på bild. Mina var vanligt trista standard gråa ;-)
Audiatur et altera pars

#41: Stilig kille du har där. Fast jag tycker nog att standardfärgen är lite tråkig :-)
Det är ju så vackert med de andra färgerna. men när jag hade mina så fanns det inga andra färger att tillgå tror jag. Såg aldrig några andra i alla fall. ;-)
Audiatur et altera pars

Ohh, vilka snyggingar rikki.
Heter färgerna så enligt svensk standard också? Nu får du komma och lära mig mer här. :-)
Audiatur et altera pars
Vad fina chinchillor du har rikki. =)))

Men jag då (Hallåå) ahah skoja bara :) va fina pälsbollar du har rikki dom måste ha kostat en hel del :)
Tror jag skrev innan att dina är fina. =)) söta i alla fall.

#50 aha, så dom e inte fina nu då.. nähäpp, hahah (skojjar) :O)